adexo3
۱۱۲۵۶
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

فعاليت‌ شبكه ايراني در انگليس ممنوع شد

اداره ارتباطات انگليس (آفكام) فعاليت‌ شبكه ايراني «پرس تي‌وي» را ممنوع اعلام كرد. سازمان نظارت بر رسانه‌هاي بريتانيا تصميم گرفته است كه شبكه ايراني پرس تي‌وي را از سرويس پخش «اسكاي» حذف كند.

اداره ارتباطات انگليس (آفكام) فعاليت‌ شبكه ايراني «پرس تي‌وي» را ممنوع اعلام كرد.، سازمان نظارت بر رسانه‌هاي بريتانيا تصميم گرفته است كه شبكه ايراني پرس تي‌وي را از سرويس پخش «اسكاي» حذف كند.

اين اقدام «نقض قوانين رسانه‌هاي انگليس و تحت فشار بعضي از اعضاي خانواده سلطنتي و دولت اين كشور» انجام شده است.آفكام در ۲۳ مي‌۲۰۱۱ حكمي را صادر و اعلام كرد: پرس تي‌وي با پخش گزيده ۱۰ ثانيه‌اي از مصاحبه‌اي با مازيار بهاري روزنامه‎نگار كانادايي متولد ايران در زماني كه هنوز در اين كشور بازداشت بود، قوانين اين سازمان را نقض كرده است.

بهاري ادعا كرده است در مصاحبه سال ۲۰۰۹ با پرس تي­ وي اغفال شده و با اين شرط مواجه شده كه يا براي آزادي از زندان «رسانه‎هاي غرب را محكوم كند» يا براي محاكمه و حضور در دادگاه، شش سال در زندان انتظار بكشد و در آخر با حكم احتمالي اعدام مواجه شود

با وجود توضيحات «پرس تي­ وي» توضيح داده است كه «نه درخواستي از آقاي بهاري براي محكوميت رسانه ­هاي غرب صورت گرفته و نه شبكه پرس تي­ وي فيلمي در اين رابطه از آقاي بهاري پخش كرده است».

ديده‌بان رسانه‌‌اي انگليس از آن زمان براي اعمال تحريم‌هاي قانوني عليه پرس تي­‌وي به شدت تلاش كرد و اتهام اين شبكه خبري را «نقض مقررات پخش آفكام» عنوان كرد.

گزارش‌هاي محرمانه وزارت خارجه آمريكا كه توسط سايت ويكي‌ليكس فاش شده‌اند نيز نشان مي‌دهد كه چگونه وزارت امور خارجه انگليس به سفارت آمريكا در لندن گفته است كه «در حال بررسي راه‌هاي محدود كردن فعاليت پرس تي‌وي است.

منبع: تابناک

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

فعاليت‌ شبكه ايراني در انگليس ممنوع شد


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج