adexo3
۱۱۴۵۲۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

پیمان معادی: منتظر اکران فیلم‌هایم هستم

پیمان معادی، بعد از بازی در فیلم سینمایی «درباره الی» به جرگه بازیگران سینما پیوست و تا به امروز بازی او در بسیاری از جشنواره‌های داخلی و خارجی تحسین‌شده است.

روزنامه شرق: پیمان معادی، بعد از بازی در فیلم سینمایی «درباره الی» به جرگه بازیگران سینما پیوست و تا به امروز بازی او در بسیاری از جشنواره‌های داخلی و خارجی تحسین‌شده است.

معادی که تا پیش از حضورش مقابل دوربین به‌عنوان فیلمنامه‌نویس در سینمای ایران مشغول به فعالیت بود، نخستین فیلم سینمایی‌اش«برف روی کاج‌ها»را با فیلمنامه‌ای از خود مقابل دوربین برد و این فیلم به‌عنوان نخستین اثر کارگردانش توانست تحسین بسیاری از منتقدان و اهالی رسانه را به همراه داشته باشد.

«برف روی کاج‌ها» پس از حضور در جشنواره سی‌ام فیلم فجر توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و لوح‌تقدیر بهترین بازیگر زن بخش نگاه‌نو را برای مهناز افشار به ارمغان بیاورد.

باوجود موفقیت این فیلم در جشنواره فیلم فجر، متاسفانه این فیلم در زمان اکرانش در فهرست فیلم‌های تحریمی حوزه‌هنری قرار گرفت و با وجود اینکه سینماهای حوزه را در اختیار نداشت به فروش خوبی دست پیدا کرد و مخاطبان زیادی را به سالن سینما کشاند.

معادی نه‌تنها به‌عنوان بازیگر، فیلمنامه‌نویس و کارگردان در سینمای ایران خوش درخشیده، بلکه به‌عنوان بازیگر در برخی پروژه‌های بین‌المللی مثل فیلم «اردوگاه اشعه ایکس» به کارگردانی پیتر ستلر «عدالت کیفری» به کارگردانی استیون زیلیان، «آخرین امپراطوری» به کارگردانی کازیاکی کریا و«آخرین شوالیه» ایفای نقش کرده است.

علاوه بر آن معادی حضور در تئاتر را نیز با دو نمایش «خشکسالی و دروغ» و «در انتظار گودو» تجربه کرده است و فیلم‌های سینمایی «قصه‌ها» ساخته رخشان بنی‌اعتماد و «ملبورن» نیا جاویدی را در نوبت اکران دارد.

به‌تازگی فیلم سینمایی«برف روی کاج‌ها» در جشنواره فیلم اربیل نمایش داده شد و توانست جوایز بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر را از این جشنواره کسب کند. به همین بهانه با او گپ‌وگفتی داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

بعد از موفقیت‌هایی که فیلم «برف روی کاج‌ها» در جشنواره‌های داخلی و خارجی داشت، این‌بار در جشنواره فیلم «اربیل» جوایزی را کسب کرد و شما به‌عنوان بهترین کارگردان این فستیوال معرفی شدید. چرا خودتان در جشنواره حضور نداشتید؟

حضور فیلم در هر جشنواره و موفقیتش، راه را برای موفقیت‌های بعدی هموار می‌کند. برای این فیلم هم دعوتنامه‌های بسیاری از فستیوال‌های بین‌المللی داشتیم و داریم که شرایط هر کدام از آنها بررسی می‌شود و بعد تصمیم به حضور گرفته می‌شود.

تازه‌ترین حضور فیلم در جشنواره فیلم «اربیل» بود که خوشبختانه جوایزی هم کسب کرد. متاسفانه نتوانستم در جشنواره فیلم «اربیل» حضور داشته باشم؛ چرا که این فستیوال همزمان بود با سفر من به آمریکا برای نمایش «برف روی کاج‌ها» در افتتاحیه جشنواره «یوسی‌ال». سفرهای زیاد من مانع حضورم در این جشنواره شد و آقای ساداتیان تهیه‌کننده فیلم، به‌عنوان نماینده در جشنواره حضور داشتند. از نحوه برگزاری این جشنواره خیلی بی‌خبر نیستم و با چیزهایی که درباره‌اش شنیدم، اطمینان دارم که چشم‌انداز خوبی خواهد داشت.

بعد از اکران«برف روی کاج‌ها» از ساخت فیلم دوم صحبت می‌کردید، اما سرگرم بازی شدید و این فاصله ساخت فیلم اول و دوم را بیشتر می‌کند. خبری از ساخت فیلم بعدی نیست؟

این‌روزها مشغول نگارش فیلمنامه‌ای هستم که درصدد ساختش هستم و امیدوارم که بتوانم امسال کلید بزنم، بعد از ساخت «برف روی کاج‌ها» درگیر بازی شدم و متاسفانه خیلی فرصتی برای اینکه روی فیلمنامه فیلم وقت بگذارم پیش نیامد. در حال حاضر هم مشغول مطالعه چند فیلمنامه هستم و به‌زودی مقابل دوربین خواهم رفت و باید فرصتی فراهم شود تا بتوانم به فیلم خودم هم برسم. امیدوارم با تمام این مشغله‌ها، بتوانم فیلم را امسال کلید بزنم. به هر حال برای ساخت فیلم باید همه شرایط مهیا باشد و نمی‌توان بدون برنامه‌ریزی ساخت فیلمی را آغاز کرد و من هم قطعا در بهترین شرایط ساخت فیلمم را آغاز خواهم کرد.

ازپروژه‌هایی که مشغول مطالعه فیلمنامه‌هایشان هستید، حضورتان در فیلمی قطعی شده است؟

معمولا تا پیش از اینکه قراردادی ببندم در مورد حضورم در یک پروژه صحبت نمی‌کنم و از گفتنش پرهیز می‌کنم. اما به محض نهایی‌شدن همه‌چیز، اخبارش رسانه‌ای خواهد شد و در جریان قرار خواهید گرفت.

سال گذشته علاوه بر فیلم‌های ایرانی، سرگرم بازی درپروژه‌های خارجی هم بودید، پیشنهاد تازه‌ای برای بازی در پروژه‌های بین‌المللی دارید؟

بعد از «جدایی نادر ازسیمین» چهار- پنج، فیلم بازی کردم که هنوز اکران نشده‌اند و فکر می‌کنم دو، سه‌ماه دیگر فیلم‌هایی که بازی کردم، چه پروژه‌های ایرانی و چه خارجی به اکران برسند و قطعا برای من مسیر تازه‌ای آغاز خواهد شد.

مدتی قبل در نمایش «در انتظار گودو» همایون غنی‌زاده، ایفای نقش کردید، قصد دارید امسال هم در تئاتر حضور داشته باشید؟

من هفت‌ماه ذهنم معطوف به تئاتر بود و در نمایش «در انتظار گودو» ایفای نقش کردم که تجربه بسیار خوبی برایم بود. اما باعث شد از سینما دور باشم و به نوعی استراحتی داشته باشم. هوایی تازه کردم و آماده‌ام که با تمام قوا به سینما برگردم. مشخص نیست که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد و در حال حاضر باید روی فیلمنامه‌هایی که برای بازی پیشنهاد شده است، تمرکز کنم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج