adexo3
۱۱۵۹۰۴
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

هشدار به سپرده ‌گذاران با نرخ‌ های سود بالا

رئیس کل بانک مرکزی با هشدار به سپرده ‌گذاران با نرخ‌های سود بالا گفت: از همه بانکها خواسته شده است هرگونه خلاف از سایر بانکها را با جزئیات کامل به معاونت نظارت بانک مرکزی اطلاع دهند.

خبرگزاری تسنیم: ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که اخیراً مدیرعامل یکی از بانکها اعلام کرده است بانکها سود ۲۸ درصد به سپرده​ ها می​دهند؟ اظهار داشت: بر اساس بررسی و گزارشات دریافتی معاونت نظارت بانک مرکزی بیش از ۹۰ درصد موارد هماهنگی به عمل آمده در مورد سود سپرده ها مورد رعایت قرار می گیرد. هرگونه اقدام خارج از تفاهم مذکور مورد برخورد قرار می​ گیرد و علاوه بر بررسی​هایی که توسط بازرسان بانک مرکزی انجام می ​شود از همه بانکها خواسته شده است هرگونه خلاف از سایر بانکها را با جزئیات کامل به معاونت نظارت بانک مرکزی اطلاع دهند.

وی افزود: در مورد نرخ ۲۸ درصد هم که اشاره کردید جدا از اینکه لازم است مشخصات بانک مذکور را ارائه نمایند بانک مرکزی از دو نظر نسبت به موضوع حساس است.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: بحث اول توجه به عکس ​العمل سپرده​ گذاران محترم در مورد نرخ ​های غیر منطقی است که باید توجه داشته باشند نرخ های سود بالا برای سپرده ها ممکن است مخاطراتی را برای اصل سپرده هایشان همراه داشته باشد. ممکن است بانک یا موسسات به دلیل شرایط بد مالی و نیاز به نقدینگی حاضر باشد نرح سود بالا به سپرده​ ها بدهند که اشکالات را بپوشاند.

سیف در تشریح دومین موضوع گفت: موضوع دوم شناسایی خود بانک مربوطه است که زودتر بانک مرکزی نسبت بازرسی و رسیدگی لازم اقدام و از سلامت بانک مذکور اطمینان حاصل نماید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      بس چرا سود تسهیلات کاهش نیافت؟؟؟؟؟؟؟ بس چرا به سرعت سود سپرده ها کاش یافت؟بس چرا قیمت خودرو پایین نمیاد؟ واقعا چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      واقعا بانكها رو نميتونن كنترل كنن. وا ويلااااااااااااااااااااااااااااااااااااا. از اين مديريت

    • دایم

      بعضی بانکها وام بنرخ 15 در صد میدهند ولی وقتی حساب کنید میبینید که سود 29 در صد است ونه 15 در صد ودر قرارداد سود وام را 15 در صد قید کرده اند البته از یک فرمول من در آوردی محاسبه میکنند که در آن استهلاک سرمایه در نظر گرفته نمیشود ودر جا 15 در صد محاسبه میشود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج