adexo3
۱۱۶۵۹۱۸
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

مسئولان لطف کنند به فکر نجات بورس نباشند

در مطلب زیر رشته توئیتی از یک اکانت به نام «Reza Khanak» را آورده‌ایم که درباره حال و هوای این روز‌های بورس و دغدغه مردم توضیحاتی را آورده است.

برترین‌ها: در مطلب زیر رشته توئیتی از یک اکانت به نام «Reza Khanak» را آورده‌ایم که درباره حال و هوای این روزهای بورس و دغدغه مردم توضیحاتی را آورده است.

رفقا یک نقدی به بعضی از دوستان بکنم. ببنید بخش بزرگی از مشکلات ریزش فرسایشی و طولانی مدت بورس محصول ورود سیاسیون و مقامات به عدد شاخص و مثبت و منفی بازاره. اون دعوت روحانی و دژپسند و همتی و اینها یادتون هست؟
مسئولان لطف کنند به فکر نجات بورس نباشند
خب نتیجش به همراه دستکاری در پارامترهای اقتصاد کلان شد اون چیزی که دیدین ح الا همون رو رقباش دستاویز کردند که درست کنند و دوباره خیلی از دوستان افتادن دوباره بیافتیم تو این سیکل باطل. باید این باور در شما درونی بشه که مسئله‌ی بورس با دخالت مسئولین فقط بغرنج‌تر میشه. چون کاری که اونها باید بکنند حل مساله در بعد کلان هست. وقتی رو میارن به درمان‌های تزریقی نتیجش قطعا بدتر شدن وضع فعلیه. یعنی بیاییم توافق کنیم یکبار برای همیشه این دندون لق رو بکشیم که آقایون به بورس رسیدگی بکنید!
ت وجه ما باید سمت کل فضای اقتصاد کلان باشه. باید داد بزنیم سر نرخ تورم، بهره، رشد اقتصادی، تحریم‌ها، فضای کسب و کار. باید بدونیم هیچ رشد پایستاری در بورس رخ نمیده مگر اینکه اون مسئولانی که یقه‌شون رو میگرین به جای دستکاری در سبز و قرمز کردن بازار بیافتن مسئله‌ی واقعی کشور رو حل کنند. اون حل بشه به تبع اون کمتر مجبور میشن آینده فروشی کنند از طریق اوراق، کمتر دست کنند تو جیب بانک مرکزی، کنتر تعدی کنند به سود شرکت‌ها و طراحی برای بیرون آوردن سود شرکت به انحای مختلف (از قیمت‌گذاری تا…) بیایید نیافتیم تو این سیکل باطل.
اونها که ساکتند در مورد بازار و بدبخت شدن مردمی که به وعده وعیدهای اینها اومدن وسط. بازار از طریق مکانیزم‌های خودش راه ارزندگی رو پیدا میکنه و بالاخره این روند عوض میشه. الان بسیاری از سهم‌ها ارزونند. دیگه حتی ولیو نیستند ارزونند. شاید بازار دیسکانت بیشتری میخواد که بهش حق میدم چون فضای اقتصاد کلان ریسک‌هاش اینقدری بالا هست که هر دارایی رو با وسواس بیشتری بخره.
برای ولیو اینوستورها زمانی ممکنه عقب و جلو بشه ولی در مرحله‌ی درستی هست.مردم هم اگه حرف من رو میخونید از الان تا ابد یادتون باشه هروقت یک مقام سیاسی در مورد بازار و بورس و شاخص‌هاش حرف زد بدونید یا کلاشه و برنامه‌ای برای زدن جیبتون داره یا اینکه از مرحله پرته! من توصیه‌ای جز صبر و سرمایه‌گذاری غیر مستقیم ندارم. روح و روانتون رو آسوده نگه‌دارید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد

      دمت گرم به خدا
      روح و روان برامون نمونده دیگه

    • بدون نام

      در بورس رو تخته بگیرین تا اعصاب و روان مردم آرامشی داشته باشند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج