adexo3
۱۶ نظر
۱۶ نظر

دانشمندان ژاپنی مدعی ساخت واکسن پیری شدند

دیجیاتو: گروهی از محققان ژاپنی مدعی ساخت واکسن پیری شده‌اند. آن‌ها می‌گویند واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند سلول‌های موسوم به زامبی را از بین ببرد. شمار این سلول‌ها با افزایش سن بیشتر شده و با صدمه زدن به سلول‌های نزدیک‌شان بیماری‌های مختلفی از جمله سفتی عروق را به وجود می‌آورند.

محققان ژاپنی نظیر «تورو مینامینو» استاد دانشگاه «جونتندو» تایید کرده‌اند که واکسن پیری آن‌ها در موش‌ها شمار سلول‌های زامبی یا سلول‌های پیری را کاهش داده است. مینامینو می‌گوید: «می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این واکسن برای درمان سفتی عروق، دیابت و سایر بیماری‌های سالخوردگی استفاده شود.» نتایج این تحقیقات در مجله Nature Aging منتشر شده است.

سلول‌های پیری به آن دسته از سلول‌هایی گفته می‌شود که دیگر تقسیم نمی‌شوند و از بین نمی‌روند. این سلول‌ها با ترشح موادی که موجب التهاب می‌شود به سلول‌های پیرامون خود آسیب می‌زنند. آن‌ها پروتئین موجود در این سلول‌ها را شناسایی کرده و بر اساس آمینو اسید سازنده این پروتئین واکسن خود را ساخته‌اند.

دانشمندان ژاپنی مدعی ساخت واکسن پیری شدند
واکسن پیری در موش‌ها موفق بوده است

واکسن ژاپنی‌ها به بدن کمک می‌کند پادتن‌هایی بسازد که به سلول‌های پیری می‌چسبند و مورد هدف گلبول‌های سفید قرار می‌گیرند تا نابود شوند. این گروه با آزمایش واکسن پیری بر روی موش‌هایی که دچار سفتی عروق بودند، متوجه کاهش سلول‌های پیری و اثرات ناشی از این بیماری شدند. محققان می‌گوید تزریق واکسن به موش‌های سالخورده سرعت پیشرفت پیری را نسبت به موش‌هایی که واکسن نزده بودند، کاهش می‌دهد.

بسیاری از داروهایی که امروزه برای حذف سلول‌های پیری استفاده می‌شوند همان داروهای ضدسرطان‌اند که ممکن است عوارض جانبی متعددی داشته باشند. حالا گفته شده که عوارض جانبی این واکسن ژاپنی کمتر بوده و اثرگذاری بادوام‌تری را از خود نشان داده است. با این حال، هنوز باید تحقیقات بیشتری صورت بگیرد و از این درمان بر روی انسان‌ها استفاده شود. اگر در سال‌های آینده همه‌چیز موفق پیش برود، شاید در نهایت واکسنی برای مقابله با بیماری‌های سالخوردگی داشته باشیم.

• بی بی

ایول بهشون خاک تو سر ساندیس خوارها 10درصدی

کاش یک واکسن بود که ادم کسیو از دست نمیداد

به مسئولان اگه تزریق بشه بدبخت میشیم

• رضا

نخواستیم پیر نشیم بمونیم که چکار کنیم . بریم انور که سرزمین ناشناخته هاست تازه اموات و رفتگان ما منتظرن. بریم برای زندگی جاودان آخرت پیش خدا. تو کره زمین هر روز باید پول و شهریه بدیم به دولت ها و پولدارها. بریم جایی که شاه و گدا و ایرانی و خارجی نداره .

کاش یه دنیایی باشه بگن بیشتر از هفتاد سال حق زندگی نداری ولی پیر نشی حتی اگر بگن شصت سال بیشتر نباشه هم قبوه

نه تورو خدا امید ما برای از بین رفتن آدم های بد به باد میره

• E,S

اگر واقعا دانشمند هستی بیا واکسن جوان سازی بساز نه پیری

ایران هم بفرستند مردیم ازبس بوتاکس کردیم

در کشور ما هم نمایندگان پنج درصدی و مسئولان متحجری وجود دارند که واکسن نابودی و ناامیدی و فلاکت رو برا ملت میسازند و تجویز میکنند

• حسین

اینا کجاند وما کجاییم ، خدایا تو فقط مارو داری

ترا خدا از این خبرها نگذارید، مردم را وحشت زده نکنید

ترا خدا از این خبرها نگذارید، مردم را وحشت زده نکنید

ایناکجان‌ماکجاییم‌هنوز‌تومرغ‌موندیم‌امان‌ازعوامی

اوکی ,جالب,بود ,این واکسنو وارد کنید ,یک پیر باتجربه ودانا بهتر از هزاران جوان نادان است.

بنده هنوز نفهمیدم که با کدوم پا باید رفت مستراح...