adexo3
۱۱۸۴۰۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

قیمت طلا کاهش یافت

قیمت جهانی طلا با ادامه تردیدها نسبت به دورنمای اقتصاد آمریکا و همچنین احتمال فروش گسترده پس از صعود اخیر این فلز، اندکی کاهش یافت.

خبرگزاری ایسنا: قیمت جهانی طلا با ادامه تردیدها نسبت به دورنمای اقتصاد آمریکا و همچنین احتمال فروش گسترده پس از صعود اخیر این فلز، اندکی کاهش یافت.

هر اونس طلا برای تحویل در اوت در بازار کامکس نیویورک با ۰.۷ درصد کاهش، به ۱۳۱۲ دلار رسید در حالیکه روز سه شنبه ۱۳۱۹ دلار معامله شده بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اگرچه اعلام تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای آغاز تعدیل تدابیر محرک مالی سال گذشته موجب شد صعود ۱۲ ساله پی در پی طلا متوقف شده و قیمت این فلز ۲۸ درصد نزول کند اما امسال طلا از بحران اوکراین و تشدید خشونت در عراق سود برده و در مسیر رسیدن به دومین رشد سه ماهه پی در پی است.

جنگ داخلی عراق همچنان یک عامل تاثیرگذار در بازار طلا باقی مانده است. اگرچه این عامل همچنان ممکن است ریسک گریزی سرمایه گذاران را به دنبال داشته باشد و از قیمت طلا پشتیبانی کند اما شاخص های سهام آمریکا که به رکورد بالایی صعود کرده اند، نشان می‌دهد ریسک گریزی در حال حاضر چندان بالا نیست با اینهمه بحران عراق به زودی فروکش نخواهد کرد و ممکن است هر لحظه تشدید شود.

در بازار دیگر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری یک درصد کاهش یافت و به ۲۰.۷۲۵۲ دلار رسید. این فلز به سوی دومین رشد سه ماهه پی در پی پیش می‌رود که طولانی‌ترین صعود از سال ۲۰۱۱ تاکنون خواهد بود. هر اونس پلاتین با ۰.۷ درصد کاهش، به ۱۴۵۸ دلار رسید و هر اونس پالادیم با ۰.۷ درصد کاهش، ۸۲۳ دلار معامله شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج