adexo3
۱۱۸۴۳۸۳
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

افزایش باورنکردنی قیمت خرما در ۸ماه

قیمت خرما از ابتدای امسال به‌طور میانگین، ۵۰ درصد افزایش یافته است. نرخنامه جدید میادین میوه وتره‌بار نشان می‌دهد که قیمت انواع خرما در این مراکز خرید، ظرف ۸ ماه گذشته تا ۵۵ درصد رشد داشته است.

روزنامه همشهری: قیمت خرما از ابتدای امسال به‌طور میانگین، ۵۰درصد افزایش یافته است. نرخنامه جدید میادین میوه وتره‌بار نشان می‌دهد که قیمت انواع خرما در این مراکز خرید، ظرف ۸ماه گذشته تا ۵۵درصد رشد داشته است. مقایسه قیمت‌های امروز خرما با نرخ‌ ماه‌های ابتدایی امسال حاکی از افزایش ۵ تا ۱۰هزار تومانی قیمت هر کیلو از انواع خرما در میادین است. ارزان‌ترین نوع خرمای عرضه شده در میادین، براساس نرخنامه جدید، خرمای دشتستان است که هر کیلو از آن ۲۲هزار تومان به ‌فروش می‌رسد، گران‌ترین نیز پیارم ممتاز است که هر کیلو از آن ۸۰هزار تومان قیمت خورده است.

خرمای مضافتی بم نیز از ارقام به نسبت گران‌قیمت خرماست که برای هر کیلو ممتاز آن در نرخنامه قیمت ۴۱.۵۰۰تومان تعیین شده است. اما مقایسه قیمت خرما در میادین میوه وتره‌بار با مغازه‌های سطح شهر و حتی فروشگاه‌های زنجیره‌ای حاکی از اختلاف زیاد قیمت‌هاست. در بازار بسته‌های ۴۵۰گرمی خرمای مضافتی بم بین ۵۰ تا ۶۰هزار تومان قیمت خورده که در نتیجه، قیمت هر کیلو از این نوع خرما تا ۱۲۰هزار تومان می‌رسد. قیمت پیارم از این هم بالاتر است و برای هر کیلوگرم از این نوع خرما بین ۱۶۰تا ۲۵۰هزار تومان باید بپردازید. بسته‌های ۴۵۰گرمی این نوع خرما در بعضی برندها تا ۱۰۵هزار تومان و اگر بسته‌بندی آن خاص باشد تا۱۴۰هزار تومان به فروش می‌رسد. خاصویی و زاهدی هم کمتر از ۷۵هزار تومان فروخته نمی‌شوند و قیمت ۹۰هزار تومانی هم برای آنها دیده می‌شود. قیمتی که تا اوایل امسال نهایتا ۶۵هزار تومان بود.

مقایسه قیمت‌های امروز انواع خرما با نرخ‌های اوایل امسال، بر مبنای آماری که خبرنگاران همشهری گردآوری کرده‌اند، نشان می‌دهد؛ گران‌ترین ارقام خرما در کشور یعنی پیارم و کبکاب در اردیبهشت امسال نهایتا ۱۰۰هزار تومان قیمت داشتند که در ۸ماه گذشته قیمت آنها تا ۱۵۰درصد رشد داشته است. در میادین اما رشد قیمت این رقم از خرما ۱۸درصد بوده که در مقایسه با دیگر انواع خرما رشد قیمت کمتری را نشان می‌دهد. هر کیلو از این خرما تا اردیبهشت ۵۹هزار تومان قیمت داشت که درآخرین نرخنامه به ۶۵تا ۷۹هزار تومان برای نوع ممتاز رسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ابراهیم مچکریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج