adexo3
۱۲۰۷۴۶۳
۱۰۹ نظر
۵۶۴۷
۱۰۹ نظر
۵۶۴۷
پ

یه دکتر رفتن چیه؟ اونم دیگه آرزو شد

موضوع تعیین حق ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۱ در روزهای اخیر بدل به یکی از بحث های مناقشه برانگیزی شده که باعث بروز سردرگمی بین مردم نیز شده است.

برترین‌ها: موضوع تعیین حق ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۱ در روزهای اخیر بدل به یکی از بحث های مناقشه برانگیزی شده که باعث بروز سردرگمی بین مردم نیز شده است. از سویی سازمان نظام پزشکی تعرفه هایی نجومی را طی نامه ای اعلام کرده و از سوی دیگه بیمه سلامت به طور کلی این تعرفه‌ها را رد کرده و از نهایی شدن تصمیم در این زمینه در روزهای آینده خبر داده است.

یه دکتر رفتن چیه؟ اونم دیگه آرزو شد

نکته قابل توجه، این است که طی آخرین جلسه سال گذشته که توسط شورای عالی بیمه تشکیل شد، افزایش ۲۸.۵ درصدی تعرفه ویزیت‌ پزشکان تصویب و پیشنهاد آن جهت بررسی به سازمان برنامه و بودجه ارجاع شد تا لیست تعرفه مذکور به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های بهداشت، سازمان نظام پزشکی، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه ‌و بودجه کشور و تأیید شورای عالی بیمه سلامت کشور تعیین و در تصویب‌نامه مصوب هیات وزیران در زمینه تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در بخش خصوصی در سال ۱۴۰۱ ابلاغ شود.

روزنامه همدلی در این خصوص نوشت: تعرفه‌های اعلام‌شده از سوی شورای عالی سازمان نظام پزشکی برای ارائه خدمات درمانی این نگرانی‌ را ایجاد کرده است که مراجعه به پزشک برای برخی اقشار زیر خط فقر به یک کالای لوکس تبدیل شود. همین چند ماه پیش بود که محمدمهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اعلام کرد بین شش تا 9میلیون نفر از جمعیت کشور بیمه فعال ندارند. برای افرادی که تحت پوشش بیمه هستند نیز سهم پرداختی مردم از خدمات سلامت 60درصد است. درحالی‌که طبق قانون برنامه ششم توسعه فرد تنها باید 25درصد هزینه‌های درمانی خود را بپردازد؛ اما با افزایش تعرفه‌های خدمات درمانی، در شرایطی که بیمه‌ها زیر بار آن نخواهند رفت به نظر می‌رسد وضعیت به سمتی برود که جای بیمار و بیمه تغییر کند و این بیمه باشد که 25درصد هزینه‌های سلامت را پرداخت می‌کند.

ویزیت پزشک عمومی ۱۸۴ و ویزیت فوق تخصص ۳۰۰هزار تومان!

بر اساس صورت‌جلسه شورای عالی نظام پزشکی که در روزهای گذشته منتشر شد، کمترین هزینه خدمات درمانی و دارویی متعلق به ویزیت توسط کارشناس پروانه دار با رقم 138هزار تومان است. ویزیت بیمار توسط پزشک عمومی 184هزار تومان، ویزیت پزشک متخصص 245هزار تومان و ویزیت پزشک دارای فوق تخصص حدود 300هزار تومان ذکرشده است. هزینه بستری یک شب در اتاق سه تخته در بیمارستان دو میلیون و ۷۹۴ هزار تومان، در اتاق دو تخته سه میلیون و ۴۹۳هزار تومان و در اتاق یک تخته خصوصی چهارمیلیون و ۳۶۶هزار تومان تعیین شده است. هرچند در این نامه ذکر شده که اعداد و رقم‌های مورداشاره فقط پیشنهادی هستند و دولت باید درباره این نرخ‌ها تصمیم بگیرد، اما با توجه به اوضاع‌واحوال اقتصادی جامعه که صدماتی به سفره بسیاری از خانواده‌ها واردشده، این نگرانی مطرح می‌شود که با تأیید این نرخ‌ها از سوی دولت، مراجعه به پزشک نیز بار بیشتری بر فرد تحمیل کند.

یه دکتر رفتن چیه؟ اونم دیگه آرزو شد

وضع پزشکان خوب نیست!

اما گویا پزشکان مصمم‌اند که از بالا بردن تعرفه‌ها کوتاه نیایند. رئیس سازمان نظام پزشکی ایران اسفند سال گذشته، پس‌ازاینکه شورای عالی کار حداقل دستمزد سال ۱۴۰۱ را تصویب کرد، در نامه‌ای به معاون اول رئیس دولت خواستار افزایش ۵۷درصدی تعرفه خدمات درمانی شد. سیدمؤید علویان، رئیس نظام پزشکی تهران نیز در مخالفت با کاهش تعرفه‌ها می‌گوید: «مردم توان پرداخت ندارند و لذا خدمات را باید ارزان دریافت کنند و این ارزانی باید از جیب پزشکان محقق شود! چراکه بیمه‌ها حاضر نیستند بهره‌وری خود را افزایش دهند. مگر می‌شود؟ یک ماه از سال ۱۴۰۱ گذشته و هنوز موضوع تعرفه‌های پزشکی سال جدید بلاتکلیف باقی مانده است‌. مسئولان می‌گویند مردم پول ندارند، بیمه‌ها هم می‌گویند پول نداریم و در شرایطی که تورم ۵۰درصدی بر کشور حاکم است، ارائه خدمات با کیفیت با تعرفه‌های فعلی نه در بخش دولتی و نه در بخش خصوصی امکان‌پذیر نیست. پس راه‌حل چیست؟»

علی سالاریان، معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی در مصاحبه‌ای ادعا می‌کند که در طی پنج سال گذشته یعنی از سال ۹۵ تا ۱۴۰۰  قدرت خرید و توان جامعه پزشکی و ارائه‌دهندگان خدمات سلامت در کشور، به‌اندازه یک‌پنجم تا حداکثر یک‌دهم کاهش پیدا کرده است. مهاجرت پزشکان نیز موضوع دیگری است که این قشر برای بالا بردن نرخ تعرفه‌های پزشکی روی آن دست می‌گذارند. بر اساس تازه‌ترین آماری که از سوی سخنگوی سازمان نظام پزشکی اعلام‌شده، سال گذشته نزدیک به چهار هزار پزشک درخواست گوداستندینگ برای مهاجرت به سایر کشورها کرده‌اند.

آیا بیمه‌ها زیر بار نرخ اعلام‌شده پزشکان می‌روند؟

در سوی دیگر ماجرا بیمه‌ها قرار دارند که ظاهراً نمی‌خواهند زیر بار اعداد و ارقام اعلام‌شده از سوی پزشکان بروند. شورای عالی بیمه در پایان سال قبل جلسه‌ای تشکیل داده بود که بر این اساس افزایش ۲۸.۵درصدی تعرفه‌ها تصویب شد. حالا نیز محمد ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزایش می‌گوید جلسه تعیین تعرفه‌های پزشکی این هفته یا هفته آینده تشکیل می‌شود. او با تکذیب تعرفه ویزیت پزشک عمومی به قیمت ۱۸۴هزار و متخصص به قیمت ۲۴۵هزار تومان می‌گوید: «تعرفه‌های پزشکی سال جدید هنوز اعلام نشده است و باید تعرفه‌ها به تصویب هیات وزیران برسد که این جلسه این هفته یا هفته آینده تشکیل خواهد شد.»

یه دکتر رفتن چیه؟ اونم دیگه آرزو شد

مخالفت سازمان بیمه سلامت با تعرفه‌های نظام پزشکی

مهدی رضایی، معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران نیز به خبرگزاری تسنیم گفته: «ما به‌عنوان سازمان بیمه‌گر به دو دلیل از مصوبه پیشنهادی شورای عالی بیمه و رشد 28.5درصدی تعرفه حمایت می‌کنیم و با رشد غیرمتعارف پیشنهاد شده مخالفیم؛ دلیل اول این است که اصل تعادل منابع و مصارف بیمه‌ها با رشدهای آن‌چنانی همخوانی ندارد. دلیل دوم نیز این است که حق بیمه سرانه در سازمان بیمه سلامت فقط هفت درصد رشد داشته است و متناسب با رشد پیشنهادی دوستان در سازمان نظام پزشکی نیست.» معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: «سازمان بیمه سلامت با مصوبه شورای عالی بیمه و با رشد 28.5درصدی تعرفه‌ها در سال 1401 موافق است؛ اگرچه با همین درصد رشد نیز در تأمین منابع مشکلاتی دارد اما برای تداوم خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان و جلوگیری از شکل‌گیری پرداخت‌های غیررسمی در هزینه‌های سلامت، از این سیاست تعرفه‌ای حمایت می‌کند و اعتقاد ما بر این است که رشد 28.5درصدی منصفانه است.» او همچنین گفته: «با رشد متعارف تعرفه در حد مصوبه شورای عالی بیمه یعنی 28.5درصد، سازمان بیمه سلامت تلاش می‌کند پوشش خود را در سطح سال گذشته داشته باشد؛ برای ارتقای پوشش یا گستره عمق پوشش بیمه‌ای، نیاز به منابع جدید خواهیم داشت.»

فعلاً باید صبر کرد و دید که از بین پزشکان و بیمه گران خواست کدام‌یک محقق می‌شود. آیا دولتی که شعار مردمی بودن سر می‌دهد جانب پزشکانی را می‌گیرد که هر روز به بهانه اوضاع معیشتی‌شان عطای خدمت را به لقایش می‌بخشند و کشور را ترک می‌کنند یا مردمی که بسیاری از آن‌ها آن‌قدر از نظر اقتصادی لطمه دیده‌اند که در تأمین مایحتاج سفره‌هایشان ناتوان‌اند.

یه دکتر رفتن چیه؟ اونم دیگه آرزو شد

روزنامه خراسان نیز با ابراز نگرانی از این اتفاق در گزارشی نوشت:  انتشار متن نامه وزیر رفاه به رئیس‌جمهور، نگرانی‌ها از احتمال افزایش بدون پشتوانه تعرفه خدمات سلامت بیشتر شد؛ نگرانی‌هایی که طبق اعلام عبدالملکی حتی می‌تواند به افزایش فقر در جامعه نیز منجر شود، هرچند که رئیس سازمان نظام پزشکی هم پاسخ‌های صریحی به نامه وزیر داده است.

نامه وزیر به رئیس جمهور

اما حجت‌ا... عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مطالبه سازمان نظام پزشکی مخالف است و در نامه‌ای به رئیس‌جمهور نکات مهمی را مطرح کرده، از جمله:

* پرداختی از جیب مردم در بخش سلامت به بیش از 40 درصد رسیده و سالانه 600 هزار نفر به علت هزینه‌های کمرشکن سلامت دچار فقر می‌شوند، بنابراین افزایش شدید تعرفه‌های پزشکی موجب گسترش فقر خواهد شد.

* در سال جدید میانگین افزایش حقوق کارکنان دولت 10 درصد است و افزایش منابع بیمه‌های درمانی از محل حق بیمه افراد هم 10 درصد خواهد بود. بنابراین با همان افزایش 28.5 درصدی تعرفه‌ها هم بیمه‌ها امکان پوشش صددرصدی این افزایش را نخواهند داشت و پرداخت مستقیم از جیب مردم بیشتر می‌شود که برخلاف سیاست‌های کلی سلامت است و موجب افزایش هزینه‌های کمرشکن سلامت و افزایش فقر خواهد شد.

* افزایش 57 درصدی حداقل حقوق کارگران به معنای افزایش 57 درصدی هزینه مراکز درمانی خصوصی نیست؛ چراکه هم بخش قابل توجهی از کارکنان آن‌ها غیررسمی هستند و هم عمده دریافتی مراکز خصوصی، سهم پزشک است.

* پیشنهاد پایانی وزیر به رئیس‌جمهور این بوده که تعرفه‌های پزشکی متناسب با افزایش حقوق کارکنان، حداکثر 10 درصد رشد داشته باشد و در کنار آن تعرفه سهم پزشک در بخش خصوصی نیز با هدف یکسان‌سازی تعرفه‌های بخش دولتی و خصوصی، کاهش یابد.

یه دکتر رفتن چیه؟ اونم دیگه آرزو شد

پاسخ های رئیس نظام پزشکی به وزیر

البته دکتر محمد رئیس‌زاده، رئیس سازمان نظام پزشکی هم در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، علاوه بر گلایه از تعلل زیرمجموعه دولت برای تعیین نهایی تعرفه‌ها، پاسخ‌هایی صریح هم به نامه عبدالملکی داده است، از جمله:

* برخلاف تصور وزیر محترم، اکثر پرسنل مراکز درمانی و بیمارستان‌های خصوصی مشمول قانون تامین اجتماعی هستند و از ابتدای سال شامل افزایش 57 درصدی حقوق می‌شوند.

* نکته تاسف‌بار در نامه وزیر کار آن است که توجه نداشته‌اند تعرفه، اجزای متفاوتی دارد که فقط یک جزء آن سهم حرفه‌ای است اما جزء فنی که شامل هزینه‌های بالاسر از جمله هزینه پرسنل، لوازم مصرفی، تعمیر و نگهداری تجهیزات و ... است، متاثر از رشد تورم و حقوق و دستمزدی است که با تدبیر ایشان 57 درصد رشد داشته است.

* برخلاف نظر وزیر محترم، کاهش فقر و کاهش پرداختی از جیب مردم، با گسترش و توزیع بی‌عدالتی و فشار بر قشر دیگر محقق نمی‌شود بلکه نیازمند اجرای قوانین متعدد بر زمین مانده، مدیریت بهینه منابع بیمه‌ها، اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده و ... است که البته در مقام اجرا دشوارتر از دادن شعارهای احساسی و هیجانی در رفع فقر و هزینه‌های کمرشکن است.

مردم را قربانی جدال ها نکنیم

نظرات هر دو طرف این جدال را می‌توان از نگاه کارشناسی بررسی و برخی را تایید و برخی را رد کرد؛ اما این‌ها مهم نیست، مهم این است که دولت باید در روزهای آتی که درباره تعرفه جدید خدمات پزشکی تصمیم‌گیری خواهد کرد، حواسش باشد که به هر شکل ممکن و با توجه به افزایش هزینه‌های تمام شده سلامت، از هر محلی که ممکن است، سهم مردم در هزینه‌های بهداشت و درمان را کاهش دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      بیچاره مردم آدم مریض هم نمیتونه بشه دیگه

      پاسخ ها

      • ناشناس

        طب سنتی برید و فاتحه نثار اموات حکیم بکتید

      • ناشناس

        وقتی وزارت علوم بدون ازمون نمیکنه این رشته رو همین میشه گرونی تعرفه چون تعداد کمی هست هرجور دلشون بخواد تعرفه میگیرن نسخه و دارو و ویزیتو.....

    • ناشناس

      سازمان نظام پزشکی قیم مردم نیست وباید در برابر قانون وجامعه تمکین کند هرگونه قیمت در تعرفه سلامت بعهده دولت است نه پزشکان

    • ناشناس

      روزی میشه توی این مملکت نفس کشیدنم شرطی میشه، حالا خواهید دید

    • ناشناس

      زیر سایه ی اقای رئیسی همه خواهیم مرد

      پاسخ ها

      • ناشناس

        بازم برید رای بدید!!!خخخخ

    • س.

      تداوم سلطنت ۴۰ساله پادشاهان پزشک ایرانی!!

    • ناشناس

      برید طب سنتی و به جای حق ویزیت هم برای پدر و مادر حکیم فاتحه بخوانید

    • ناشناس

      واقعا یه دکتر رفتن چیه؟ مگه قراره لوله بازکنی کنه یا موها رو کوتاه کنه یا پدیکور کنه!!! نه قراره فقط معاینه کنه بیماری تشخیص بده و درمان کنه که کار مهمی نیست و ارزشی نداره!!!!

      پاسخ ها

      • من

        بله دقیقا،هرچیزی ارزش دارد الا پزشک،پیتزا ۱۵۰تومن ویریت ۵۰
        دلال ماشین ماهی ۳۰تومن درامد پزشک ۲۰تومن.قشنگ نیست؟

    • بی نام

      دکتر نمیریم باشه داروخانه سه قلم دارو میشه دویست هزارتومان آقایان مسئول مشغول چه کاری هستید مشکلات مردم رو برطرف کنید خودتون دارو ودکتر نمی‌خواهید گناه مردم چیه ریئسی سرت سلامت؟؟؟؟؟؟؟؟

    • ناشناس

      کسی دکتر نمیرفت دیگه الان اصلا

    • ناشناس

      توی ایران مریض هم نمیشه شد

    • ناشناس

      گرونی عمدی برای درگیری اذهان مردم

    • ناشناس

      احد ، الناز ، مهرداد، خوشاشیراز، عربگدا ، الان که روحانی نیست این گرانی کار کیست:؟

    • ناشناس

      همه چی گرون خونه ماشین غذا دارو پوشاک وسایل خونه موبایل کامپیوتر دکتر جراحی دندون

      پاسخ ها

      • ناشناس

        لوله کشی آرایشگاه خیاطی کفاشی مبل سازی مکانیکی آپاراتی مجانیه؟

    • ناشناس

      خجالت آوره

    • ناشناس

      جالبه وضع دکترا همه توپه زدن تو کار ساختمان سازی

    • ناشناس

      پول بیمار خوردن نداره همش اه ناله پشتشه

    • سپید

      چرا باید این همه پول ویزیت بدیم. چرا درمان رایگان نمیکنید؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • ناشناس

        مگر خونه ماشین دیه نان تحصیل اتوبان هواپیما مجانیه؟

    • ناشناس

      تشخیص هم بلد نیستند بدن موضوع اینه فقط پول

    • ناشناس

      هر کس تعرفه هارو بالا میبره وبفکر نداری، و مریضی مردم نیست، انشاالله بحق حضرت زهرا(س) خداوند اول آنهارو گرفتار دوا و درمان کند،که از عهده آن برنیایند، تا بفهمند مردم چه میکشند

    • ناشناس

      پزشکی که درس خوانده و بخاطر پول وخوش گذرانی، کشور و ملت خودش رو ترک میکندو میرود،باش برود، اینها نسبت به بیمار بی رحمند،اینقدر پزشکانی هستندکه از بیمار پول کم میگیرند و یه چیز هم به آنها میدهند،اینهارو حمایت کنید

    • ناشناس

      بندازین گردن روحانی الان که نیست مقصر کیه

    • جواد

      خود درمانی وقتی کسی نرود دکتر درست میشه

    • حسین

      چقدر این وزیر کار و رفاه بیسواد و بی تجربه است!!!!!!
      چرا مردم بیچاره باید اینطور فردی را تحمل کنند؟؟؟؟!!!!!

    • ناشناس

      دیگه پزشکها دنبال چی هستن !!! توی این چند سال کرونا دکترا و داروخانه ها و شرکت های دارویی و بیمارستانها میلیاردر شدن !!! هر جور دلشون خواست خون مردم رو مکیدن و همچنان ادامه داره !! چرا هیچکس از حقوق مردم فقیر دفاع نمیکنه ؟؟؟

    • قربان

      اگه به نظر نظام پزشکی باشه پزشکان زیر خط فقر تشریف دارند اگه خون مردمم بمکند بازم کمه

    • Setareh

      ظلم ...

    • ناشناس

      خیلی وقته آرزوعه البته ما فقیر نیستیم ولی دکتر خوب هم پیدا نمیشه

    • رضا

      برا یه بیماری ساده چندین بار باید بری پزشک و ازمایش ورادیولوژی و...تا سرانجام تشخیص بدن

    • مهدی

      آه آه.کی این آه کشیدن های ما نتیجه میده

    • ناشناس

      دکتر رفتن هم لاکچری شد دکتر خداخافظ بابای

    • ناشناس

      تحریم هیچ تاثیری نذاشته تازه بهترهم شده البته برای بعضیها نه مردم عادی

    • امیر

      ایشالا که یه روز به حال مردم بیفتید

    • زهرا

      گل گفتی آورین👏

    • ناشناس

      ۱۵سال دارم درد میکشیم پول ندارم برم دکتر چندده میلیون نفر مثل من

    • ناشناس

      من که تصمیم جدی گرفتم هرگز به دکتر مراجعه نکنم، تقریبا یک سال می شود که مراجعه نکردم گوشت قرمز و سفید را هر دو را تحریم کردم، برنج را هم تحریم کردم

      پاسخ ها

      • ناشناس

        شما هنوز زنده ای؟

    • ناشناس

      دکترنرویدازطب سنتی استفاده کنیم خیلی بهتروزودترجواب میدهدبخدامادراین دوسال کروناباگیاهان دارویی وعَل محلی ووو. خوردیم وخداراشکراصلاکرونایاسرماخوردگی هم نگرفتیم

    • ناشناس

      علت مهاجرت پزشکان تعداد کم پزشکان و انبوه بیماران و فشار کاری است. سهمیه پزشکی رو زیاد کنید تا فشاری کاری کم بشه و به خاطر فشار کاری حقوق نجومی طلب نکنن

    • فرازی

      تنت به نازطبیبان نیازمندمباد/وجودنازکت ازرده گزندمباد.بااین وجوددیگه فقط بایدارزوی سلامتی برای هموطنان عزیزکرد.خدارحم کنه به خانواده هایی که مریض خاص دارند

    • ناشناس

      الان میان میگن حسودی نکن ، ما شبا بیدار بودیم و درس خوندیم.این احساس خود تحفه پنداریشون که فکر میکنن بقیه حسودن خیلی جالبه

    • خدا

      جالبه که دکترا اصلا وقتی برای معاینه بیمار هم راضی نیستن بذارن فقط ویزیت میگیرن ،یک دقیقه ای میخوان مریض رو رد کنن بفرستن بیرون











    • ناشناس

      شما رایگان کار کن و حقوق نگیر بعد انتظار درمان رایگان داشته باش

    • ناشناس

      دقیقا. مردم از بی‌کفنی زنده‌اند

    • رزمنده دیروز

      واقعا دولت بره خجالت بکشه

    • اکرم

      دولت که اصلا براش مهم نبست چی بر سر ملت اومده و خواهد اومد

    • ناشناس

      این بیمه ها باید هزینه درمان رو تقبل کنن''ولی متاسفانه اکثر هزینه رو دوش بیمار میوفته'''اکثر داروها هم شامل بیمه نمیشند''
      سودشو مافیای بیمه میبره'فحششو پزشک'
      آرایشگرا با تورم ۱۰۰ درصد قیمت میبرند بالا هیچ کس هم شاکی نیست'

    • ناشناس

      بخدا چند ماه هست شکمم درد میکنه چند بار رفتم چنان پول آزمایش گران شده که دیگه نمی تونم برم درد را تحمل میکنم ولی پولی دیگه ندارم بدم

    • م ق

      بیمه ها طبق قانون باید ۷۰ درصد ویزیت را پرداخت کنند ولی عملا برعکس شده و بیشتر پول از جیب مردم پرداخت میشه .

    • بدون نام

      کاش می شد از این مملکت می رفتیم، من نوکر دین اسلام و روحانیت هم هستم اما واقعا با دو جا کار کردن هم نمی تونم مخارج خانواده 4 نفری ام را بدهم وامصیبتا اگر بیماری هم پیش بیاد

    • بی نام

      هر چی سرمون بیاد حقمونه

    • بی نام

      اونا که مشکل دکتر ندارن دکترای کشور های دیگه بهتره واسشون

    • ناشناس

      هم دارو صددرصد گرون شده هم ویزیت
      دیگه کلا باید بمیریم
      اون از وضع معیشت اینم از وضع دارو و دکتر

    • پارسا

      به لطف حضرات مسئول وکارنا بلد ما زنده نیستیم تا دکتر بریم. ما مردگان متحکریم

    • ناشناس

      پذیرش بیشتر در رشته پزشکی البته با رعایت کیفیت و همچنین ایجاد بیمارستانها و درمانگها با امکانات مدرن به و به حد کافی... استفاده از نخبگان جهت حل مشکلات

    • احسان

      حق ملته

    • ناشناس

      بیشتر کشورها خدمات پزشکی رایگان هست فقط کشور ما تو جیب خالی کردن ملت رتبه نخست هست در همی زمینها

    • ناشناس

      بنده خدا دکترا فقیرن،شام شب هم ندارن

    • ح حیدری

      توی ترکیه مردم به خاطر فقر و گرانی، قابلمه‌های خالی رو بیرون آوردن، ما که دیگه قابلمه هم نداریم

    • ناشناس

      این هم دولت انقلابی تقصیر خودمان است رواحساسات یاسیاسی رأی می‌دهیم



    • ب

      ریسی گاره ای نیست مگه نمیدونی

    • ب

      من 6سال دکترنرفتم فقط طب سنتی

    • ناشناس

      بفرمایید اینم از یک دست بودن برای نابود کردن مردم ‌

    • فرقون سوار وطنی

      دقیقا

    • ناشناس

      اصلا کل کلام معلوم نیست چی به چیه کی به کیه همه چیز گرون هر که به فکر خویشه واقعا این که دیگه معلومه غقط این وسط زندگی های مردم بقدری سخت شده که مردم زیر لب میگن ای بابا بمیریم راحت شیم از این همه سختی تورم وفقر ومریضی که جتی پول دوا دکتر عمل ووووو را نداریم بدهیم

    • مجتبی

      تک کشور های دیگه مثل هلند دارن مالیت از مردم میگیرن ولی در عوض تموم خدمات درمانی و یسری خدمات دیگه رایگانه
      ایرانم همینجوری

    • محمد

      ب نظرم مسؤولان دارن یک نوع سیاست منفی را پیاده میکنن، مثلا گوشت قرمز مضراتی دارد و اگر ارزون باشه ملت خودشون را با انواع کباب خفه میکنن پس باید گران‌تر بشود. یا مردم ب فکر ورزش و سلامتی نیستن یا کم تحرک هستند، پس هزینه‌های درمانی را چند برابر می‌کنند تا مردم امیدشان ب دوا و درمون نباشه... اینم لابد نوعی مدیریت جامعه هست!!!!!!

    • ناشناس

      در این کشور خراب شده همین بهتر بمیری تا یک زندگی پر مشغله و نکبت بار داشته باشی من اگر مریض هم بشم دیگه دکتر نمیرم .

    • ناشناس

      سازمان نظام پزشکی کوچکتر از آنست که رای خودش را به دولت ودولت تحمیل کند خصوصا ملت این مبلغ های استعاری را مردم پرداخت نخواهند کرد مگر اینکه جنگ داخلی پیش بیاید

    • ناشناس

      به این مقدار راضی نباشید

    • مننمنم

      دکترهای مغرور وبیسواد سهمیه ای

    • م اسدی

      خیلی جالبه .پزشکان با این در آمد وضعشان خوب نیست بعد چطور اتتظار دارید که مردم عادی وضعشان خوب باشه.

    • ناشناس

      ارزشی نداره؟ جدا ؟ خب اگر بی ارزشه چرا مراجعه میکنی؟ خودش خوب میشه

    • ناشناس

      دولت غیر انقلابی روحانی رو هم دیدیم. اگر فکر کردی با رای مشکل حل میشه هنوز متوجه نشدی کجا زندگی میکنی

    • ناشناس

      دروغ خوبی بود . مراقبت پزشکی و فیزیوتراپی و دندان پزشکی در هلند رایگان نیست.

    • ناشناس

      خیلی خوش بین هستید

    • ناشناس

      دکتر سهمیه ای شهید اندازه سواد اروپایی ها سواد پزشکی عمومی هم نداری

    • ناشناس

      همش مقصردولت ملت به جون هم میندازه صدهامیلیلرددلارخرج دهاملیون افغانی اینحورازملت میگیره به جزملیونها شغلامون درسال

    • بینام

      درآمدمان باریاله هزینه هامون بادلار !!!!پزشک 2دقیقه بابیمارصحبت نمی کنه که دردشو بفهمه ویزیتش یکباره 300هزارتومن میشه !!!!

    • حسین

      عحب مملکت دربو داغونی

    • ناشناس

      شما ناهار خوردید؟؟

    • یا حق

      پرداخت مریض بالا است آدرس پزشک و نظام پزشکی نیست بیمه ها اختلاسگر هستند صورت مالی آنها هیچوقت بررسی نمیشود

    • اس

      چطور حساب میکنن از ۸۰ هزار تومن به ۲۴۵ هزار تومن میرسه ...والا فک کنم نزدیک ۲۰۰ درصدی بالا رفته ..خدا به داد مردم برسه هیچ کسی به فکر مردم نیست

    • ناشناس

      روحت شادابوعلی سینا

    • ناشناس

      پزشکان میرن کشورهای حوزه خلیج فارس با بهترین امکانات صبح میره غروب برمیگرده پزشک پروازی مد شد

    • ناشناس

      به کارشناسان پروانه دار مراجعه کنید مثلا فیزیوتراپیست ها خیلی بهتر هستند

    • ناشناس

      اینم دسته گل جدید دولت اقای رعیسی تحویل بگیرن همه مردم خودشون پزشک شدن باید یاد بگیرن پزشکی رو

    • محمد

      الهی که به بار دیگه یه جنگ مثل جنگ ایران و عراق اتفاق بیفتد تا حداقل بخاطر جنگ مردم با همدیگه لطیف شوند

    • ناشناس

      پس بیمه واسه چیه؟ خیلی از کشورها درمان بیماری رایگانه

    • ناشناس

      چون موها رو می شه یه کاری کرد . ولی بیماری رو چی؟؟!!!

    • ناشناس

      به قشر زحمتکش معلم که پایه واساس همه این تحصیل کرده ها از زحمات وتحمل وصبر بی شایبه انها میباشد بهانمیدهید وهیچگونه تغییری در معیشت وحداقل زندگی انها صورت نمیگیرد اما اینجا خوب به بفکر این قشر مرفه هستیدودایما نرخ بالا وگزاف ارایه میدهید

    • ناشناس

      وزیربهداشت یه مافیاست امده ملت رونابودکنه

    • ناشناس

      اینترنت دکترمون هست .همه داروهارامعرفی میکنه .

    • ناشناس

      کوکجاهست بماهم معرفیش کن.مجانیییی

    • ناشناس

      مگر کسی تو این مملکت عطای خدمت رو به لقاش بخشیده ک پزشکان هیچ افزایش درامدی نداشته باشن؟ مردم فکر میکنند پزشکان پولدار دو عالم هستن... درصورتی ک حداقل 70 درصدشون اندازه یک کارمند حقوق دارند

    • ناشناس

      دقیقا. مردم سه میلیون میدن موهاشونو رنگ میکنن. عین خیالشون نیست. هرچیزی ک میخرن فروشنده با سیصد درصد سود داره بهشون میده. فقط پزشکه ک باید بدون توقع کار کنه. نون نمیخواد بخوره. بیست تومن زیادشه.. نمیدونم کی تو این مملکت برای رضای خدا کار میکنه ک از دکتر انتظار میره

    • ناشناس

      ایرانی دیگر باید فاتحه اش را خواند

    • ناشناس

      گرانی ویزیت ودارو مقصر که پزشگان نیستند عدم کنترل تورم توسط دولت است

    • م

      آری وضع گروهی از پزشکان خوب نیست!! البته از نظر انسانیت و عقلانیت و تعهد. که متاسفانه این گروه در راس امور قرار گرفته اند

    • یاغی

      نمیخوایید بگید که این هم تقصیر روحانیه!!!

    • ناشناس

      مریض شدید بگذارید بمیرید ولی دکتر نروید تا پزشکان بیکارشوند

    • ناشناس

      فشارخونم رفته بود بالا رفتم دکتر قلب نوار قلب واکو وویزیت شد چهار صدو بیست هزارتومان دارو هم دوقلم شد صدوپنج هزار جمعاً پانصد وبیست وپنج هزارتومان انوقت حقوق از تامین اجتماعی بازنشستگی میگرم چهار ملیون دویست هزار تومان

    • پدرام

      ولی مردن راحته(البته برای خودمان نه بازماندگان)ش

    • پدرام

      ما رای ندادیم ولی خدا ماراببخشه تو نه سال قبل فکرمی کردیم رئیسی شده بود بهتر بودیم بین بد وبدتر بودیم که ۸سال قبل بد را انتخاب کردیم!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج