اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۳۷۰۵۴
۱۱۹ نظر
۷۱۹۰
۱۱۹ نظر
۷۱۹۰
پ

با ۹۲هزار میلیاردی که از کف رفت، چه می‌شد کرد؟

فساد حدود ۹۲ هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه اصفهان همچنان بحث داغ کاربران ایرانی است. ارزش روز این رقم درشتی که حالا بسیاری از ایرانی‌ها را شوکه کرده، حدود پنج میلیارد دلار است.

روزنامه شرق: فساد حدود ۹۲ هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه اصفهان همچنان بحث داغ کاربران ایرانی است. ارزش روز این رقم درشتی که حالا بسیاری از ایرانی‌ها را شوکه کرده، حدود پنج میلیارد دلار است.

برای درک بزرگی عدد فساد فولاد مبارکه کافی است که بدانید سازمان ملل بودجه‌ای معادل همین عدد برای نجات جان چهار‌میلیون‌و ۷۰۰ هزار افغانستانی از سوء‌تغذیه در نظر گرفته و امارات قرار است با نصف این پول دو میدان گازی خود را توسعه دهد و هیوندای کره جنوبی همین مقدار پول را به سرمایه‌گذاری در آمریکا اختصاص داده است.

با ۹۲هزار میلیاردی که از کف رفت، چه می‌شد کرد؟

جالب است که بدانید دست‌های فاسد در فولاد مبارکه اصفهان پولی معادل یک‌چهارم درآمد پیش‌بینی‌شده قطر از جام جهانی را جابه‌جا کرده‌اند.

گزارش تکان‌دهنده فساد

مجلس به‌تازگی گزارشی ۳۰۰ صفحه‌ای از فساد بزرگ در فولاد مبارکه اصفهان به قوه قضائیه ارسال کرده است؛ فسادی حدود ۹۲ هزار میلیارد تومان که مطابق اسناد طرح تحقیق و تفحص ساختمان بهارستان با مشارکت برخی وزرای سابق رخ داده است. زمان بروز این فساد بین سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ گزارش شده است.

اگر بخواهیم نرخ دلار نیمایی زمان فعلی را در نظر داشته باشیم، رقم فساد حدود ۳.۵ میلیارد دلار تمام می‌شود؛ اما اگر بخواهیم عدد فساد فولاد مبارکه را با ارزش روز حساب کنیم، به رقم بزرگ‌تری که حدود پنج میلیارد است، می‌رسیم.

میانگین قیمت دلار در سال ۹۷ حدود ۱۲ هزار تومان، در سال ۹۸ حدود ۱۳ هزار تومان و در سال ۹۹ حدود ۲۳ هزار تومان ثبت شد. میانگین نرخ دلار در سال ۱۴۰۰ هم ۲۷ هزار تومان بوده است. در واقع متوسط قیمت دلار در چهار سال گفته‌شده، حدود ۱۸‌هزار‌و ۷۰۰ تومان است و اگر بخواهیم معادل دلاری فساد فولاد مبارکه را با این نرخ در نظر بگیریم، حجم فساد در فولاد مبارکه اصفهان به حدود پنج میلیارد دلار می‌رسد. برای درک ارزش واقعی این سرمایه اتلاف‌شده، کافی است که بدانید کشورهای دیگر با این پول چه کرده‌اند؟

بودجه سازمان ملل برای گرسنگان افغانستان

ارزش تخلف فولاد مبارکه به اندازه بودجه‌ای است که سازمان ملل برای نجات جان تمام گرسنگان افغانستانی و حفاظت از آنها در مقابل سوءتغذیه در نظر گرفته است. فرانس ۲۴ خبر داده که سازمان ملل برآورد کرده است که در سال ۲۰۲۲ حدود چها‌رمیلیون‌و ۷۰۰ هزار افغانستانی در معرض سوءتغذیه شدید هستند که یک‌میلیون‌و صد هزار نفر آنها کودک هستند. سازمان ملل تخمین زده که برای حمایت غذایی از این افراد حدود پنج میلیارد دلار لازم است.

سرمایه‌گذاری هیوندای کره جنوبی در آمریکا

بهار امسال گروه خودروسازی هیوندای موتور کره جنوبی اعلام کرد که ۵.۵ میلیارد دلار برای ساخت وسایل نقلیه الکتریکی و باتری در ایالات‌ متحده سرمایه‌گذاری می‌کند. این غول خودروساز کره‌ای که قدمتی به اندازه ایران‌خودرو دارد، از سرمایه‌گذاری سال ۲۰۲۳ خود در گرجستان هم خبر داده و گفته که می‌خواهد هشت‌هزار‌و صد شغل ایجاد کند.

ارزش مالی فساد در فولاد مبارکه اصفهان تقریبا به اندازه رقم سرمایه‌گذاری هیوندای کره جنوبی در آمریکاست.

سود قطر از جام جهانی

بلومبرگ تخمین زده است که جام جهانی قطر سود ۲۰ میلیارد دلاری نصیب این کشور کند. بر‌اساس این گزارش قطر انتظار رشد اقتصادی درخور‌توجهی را از میزبانی جام‌ جهانی 2022 دارد و رئیس کمیته برگزاری جام جهانی 2022 اعلام کرده که تخمین زده می‌شود سود اقتصادی برگزاری این مسابقات برای قطر حدود 20 میلیارد دلار باشد. این رقم 11 درصد تولید ناخالص داخلی قطر را در 2019 تشکیل می‌دهد.

با این حساب فقط یک برند خصولتی در ایران یعنی فولاد مبارکه معادل حدود یک‌چهارم سود قطر از جام جهانی ۲۰۲۲ فساد داشته است.

توسعه میادین گازی برای خودکفایی امارات

رقم فساد فولاد مبارکه اصفهان در واقع بیشتر از دو برابر سرمایه لازم برای توسعه دو میدان گازی امارات است. در واقع با رقم فساد در این برند فولادی به‌راحتی می‌شود سرمایه توسعه چهار میدان گازی در امارات را تأمین کرد.

میدل‌ایست نیوز به‌تازگی اعلام کرده که شرکت ملی نفت امارات با انعقاد دو قرارداد به ارزش کل دو میلیارد دلار درصدد توسعه دو میدان گازی امارات است.

این قرارداد مربوط به توسعه دو میدان گازی الحیل و غشا است که ارزش کل قرارداد نخست 4.89 میلیارد درهم (1.33 میلیارد دلار) و ارزش کل قرارداد دوم 2.6 میلیارد درهم (711 میلیون دلار) است.

پروژه توسعه دو میدان گازی الحیل و غشا، بخشی از استراتژی شرکت ملی نفت امارات برای خودکفایی در زمینه گاز است.

وام عربستان برای نجات اقتصاد مصر

رقم فساد فولاد مبارکه تقریبا به اندازه وامی است که عربستان در اختیار مصر گذاشته تا از مشکلات اقتصادی پس از جنگ اوکراین نجات پیدا کند.

چندی پیش رویترز از وام پنج میلیارد دلاری عربستان به بانک مرکزى مصر خبر داد و نوشت این اقدام به درخواست ملک سلمان و محمد بن‌سلمان، پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی انجام شده است.

این رسانه نوشته است که با افزایش قیمت مواد غذایی در مصر، تورم در این کشور به حدود ۱۰ درصد رسیده که بالاترین میزان تورم در مصر در سه سال گذشته است.

پول واردات گاز و برق عراقی‌ها از ایران

احتمالا بارها خبر آزادسازی منابع بلوکه ایران از عراق را خوانده‌اید. رقم فساد فولاد مبارکه تقریبا معادل بدهی جنجالی عراق به ایران بوده است.

اتاق بازرگانی ایران و عراق سال گذشته به تسنیم اعلام کرده بود: ایران با عراق به طور مستمر یک حساب جاری دارد؛ یعنی به صورت مداوم انرژی از‌جمله گاز از ایران به عراق صادر می‌ شود و ایران به صورت مستمر پول خود را به اشکال مختلف دریافت می‌کند. از‌این‌رو مبلغ طلب ایران از عراق ثابت نیست؛ اما به طور متوسط مطالبات ایران از عراق پنج تا هفت میلیارد دلار است که البته این طلب بیشتر مربوط به بخش دو دولت در عراق و ایران است.

صادرات خودروی ترکیه در ۶ ماه

شاید برای‌تان جالب باشد که پول هنگفتی که در فولاد مبارکه اصفهان صرف فساد شده است، بیشتر از درآمد صادراتی ترکیه در شش ماه اول سال ۲۰۲۲ و بیشتر از یک‌پنجم درآمدی است که ترکیه از گردشگران خارجی خود به دست آورده است. به گزارش آناتولی، انجمن صادرکنندگان صنعت خودروی اولوداگ ترکیه اعلام کرد که این کشور در شش ماه نخست سال 2022 حدود 4.6 میلیارد دلار خودرو به 97 کشور و منطقه جهان صادر کرده است و طبق گزارش همین منبع درآمد سالانه ترکیه از صنعت توریسم  حدود ۲۴ میلیارد دلار است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      خوردن بردن تازه الان یاد چه کترهایی میشه انجام دادا افتادین.بسته دیگه کمتر ملت ... کنید

    • ناشناس

      نوش جانشان باراول نیست وآخرهم نخواهدبود

    • ناشناس

      الان عدد رو گرد ومخفف میکنن ۹۲همت خخخخخخخخ ههههههههههه قققققققققه

    • ناشناس

      اینها، اعداد و رقم‌هایی است که اجازه داریم مطلع شویم.

    • ناشناس

      میگویم حالا این ک گفتی چند تا صفر باید بگذاری جلوش لطفا یک دکتر مهندس استخدام کنید تا جواب دهد .ینی بزرگان مملکت نمیدونند.

    • عزیزجون

      کی بود کی بود من نبودم!

    • ناشناس

      دیگه نگو که دادی بر بادم با همین سرمایه میدونید چقد جوون با کمک دولت خانه دار میشدن فقط افسوس که سرمایه های کشور دست کیا افتاده

    • ناشناس

      این پول که یه شبه دزدی نشده پس مسئولان در این مدت چکار می کردن؟

      پاسخ ها

      • ناشناس

        سرگرم برجام بودن

    • ناشناس

      بخدا دولت مقصره. چرا چون اصلا به فکر ملت نیس یک شاخه میله گرد قبل رئیسی چن بود الان چن هس این درسته اخه پس دست کیه ۹۲ هزار میلیارد نمیشه با قلم نوشت

    • ناشناس

      بی در پیکر

    • ناشناس

      برای یک سال، حدودا 175 میلیون تومن میتونست به ازدواج های ثبت شده در آن سال بلاعوض کمک بشه!!!!
      به کدامین دلیل؟!!!!

    • چرندگو

      این حساب کتابها دردی دوا نمی کنه همه میدانندغارت ایران وسیعترازصدهابرابراین مبلغ است اگردرامدیکسال کشورخرج بهبودزندگی مردم شودیک فقیردرکشورنخواهیم داشت حالاهم الدنگ های بی دردتمام جهان اسرانیان هستندالبته کسانی که ازدزدی هانصیبی دارند

    • ناشناس

      بخدا که بدبختی ما از دشمن خارجی‌نیست.ربطی به‌تحریم‌نداره.این‌زالو ها چیزی‌نمیزارن‌برای‌مردم

    • ناشناس

      خوب چرا دستور نمیدهید تمام اختلاسگران این شرکت مبارکه که از سالی که دزدی کردند تا الان دستگیر ودر جلوی چشم مردم مجازات نمیکنید ؟؟؟ چرا با سر پوش گذاشتن روی این دزدی یا اختلاس بزرگ راه را برای دیگر دزدان هموار میکنید ؟؟؟ تا حداقل اعتماد از دست رفته مردم به مسئولین بازگردد ومردم با عمل شما دریابند که هنوز کسی هست که پاکدست است وبرای نجات کشور عمل میکند چرا طبق قوانین اسلامی دست این دزدان را قطع نمیکنید ودر میدان شهر نشان مردم نمی دهید ؟؟؟؟ التماس تفکر

    • ناشناس

      گند بالا زده متاسفانه

    • ناشناس

      مسئولی می گفت : در این مملکت اختلاص سیستماتیک نیست !!!

    • ناشناس

      کلا می‌شد قبل از5+1با فولادمبارکه مذاکره می‌شد تاتمام مشکلات اقتصادی حل شود..

    • حمید

      همه باهم خوردن

    • ناشناس

      چشم اقایان روشن وقتی این همه درامد معلوم نیس کجا خرج میشه و به مردم نمیدن باید دزدی بشه دم دزدا گرم نوش جونشون هرچند از خود طبقه ...هستن

    • ناشناس

      بازم از این بدترش اخلاس و دزدی میشه و آب از آب تکون نمیخوره چون پشت همه این دزدیها یه... نشسته که طرف دزدهارو میگیره.

    • م.ن

      بخورن بابا .....اينا نخورن،كي بخوره؟؟؟؟؟!!!!!!

    • ناشناس

      مخابرات هم وضعیت بدتر ذاره

    • ناشناس

      اره بعد میگن همه چیز تحت کنترل هست .اره میلگرد از خاک درست میکنن چندین برابر به مردم میفروشن این هم نتیجشه اش هست

    • علی زاهدان

      مثل بقیه دزدی ها به سرانجام نمیرسد. و در زمان کوتاهی فراموش شده میرود پی کارش..........نبود مطبوعات آزاد...نبود احزاب و انجمنهای فعال در کشور و عدم قاطعیت قوه قضائیه علت بوجود آمدن چنین چیزهایی است....... فقط سیاسی نباش همه دروازه ها حتی اختلاس و رانت باز است.....

    • ناشناس

      بعدبگین ایران سرافراز

    • ناشناس

      از مجلسیها. و مسولین تقاضا دارم. اینقدر به حجاب گیر. ندهند. جلوی این فسادهای. کلان رو بگیرند. به نظر من. این فسادها برای. یک کشوری. که. ادعای. اسلامی بودن رو داره. خیلی بدتر از حجاب. هست

    • ناشناس

      بابا ایناولس کنین زنا دارن بامانتوجلوبازوسرلخت میان تو خیابون

    • برکان

      میشد نداریم...کلیه فاسدین وغارتگران راازاول تاآخربخط کنید...هرجی اموال بنام خودشان خانواده وبستگانشان هست مصادره وبعدشم اعدام...این عین عدالت است درمقابل پدری که برای تامین نان ودرمان وجهیزیه کلیه هایش رامیفروشد...اگر مردش هستین بسم الله...نیستین تحویل مردم بدین خودشون اجرامیکنن عدالت رو!

    • مهدی

      ... ها مملکت به غارت میبرن مردم ما مثل ماست میمونن

    • ناشناس

      همه دستشون تو این فساد بوده و هست
      وزرا ،مسؤلین ،منصوبین
      غیر از مردم معمولی

    • ناشناس

      خود ایرانی جماعت از گرسنگی تو سطل آشغال سر در میاورند چی؟؟؟مایه ی شرم و خجالته.

    • ناشناس

      اون بی ... ها چرا اعدام نمیشوند

    • ناشناس

      به دولت نیست داستان از یه جای دیگست

    • ناشناس

      جالب است هیچ کدام از مراجع و مسئولین هنوز چیزی نگفتند

    • پدرام

      چه قدر مملکت بی درو پیر شده!
      فقط حجاب را دریابید!؟

    • عباس‌خلفی

      چقدر‌تو.ایران‌دوزاست‌هیچ‌‌‌کدام‌اعدام.نمی‌شود‌چون‌...همه‌فامیل‌هستند

    • ناشناس

      چرا نمیگید چند تا خونه میشد برای جوانان و مستاجر هایی که بعضی ها به خاطر نداشتن اجاره خانه یا دست به خودکشی زدند یا با چند تا بچه در آستانه طلاق هستند

    • ناشناس

      چطور فساد میکنند که هیچکس باخبر نمیشه ..یعتی باور کنیم که مسعولین ما ماک دست هستند ..همه دزدند ..از پول هیچکس بدش نمی اید ...فقط می دانم ابنا نمی تونند کشور رو اداره کنند ..باید مردم فکری بکنند ..

    • ناشناس

      ماشالله.
      بع ما کی میخوایم وام مستاجری بگیریم نمیدن میگن اعلام نشده؟
      این ست مملکت اسلامی

    • ناشناس

      هیچ ازدست نرفت اگه بخوان مسئولین تا آخرین قرونشو بالا میارن فقط اگه بخوان

    • ناشناس

      فساد یا انحراف از قانون این دو با هم فرق میکنن یک موقع قانون میگه شما ماشین آلات بخیر ولی مدیر پول ماشین الات میده مواد اولیه میخره این انحراف از قانون هست
      ولی یه موقع پول شرکت را برای خودشان خرج کینند این فساد هستش

    • بی کس

      چرا باید اینجور بشه، چرا از ادم بیچاره مو از ماست میکشید بیرون حالا اینها چجور اختلاس کردن از بالاییها اب خورده، به امیر کبیر میگن چجور نمیزاری دزدی بشه میگه خودم دزدی نمیکنم

    • ناشناس

      می شدفقرا رابی نیاز وفقرراریشه کن کرد

    • آخرین سنگر سکوته

      چقد بدبختیم ما ... آینده آرزو هامون رویاهامون جوونیمون رفت ۳۵ سال سن دارم مجردم حتی پول ندارم یه زندگی ساده برای خودم ندارم بعد حضرات میلیارد میلیارد دلار دزدی میکنن هیچکی هیچی نمیتونه بگه دارم به ... هم شک میکنم

    • ناشناس

      میشد اشتغالزایی و۱۵ میلیون جوان بیکاررا به اشتغال مشغول کرد

    • بدون نام

      ایران رو تبدیل کردن به ویران این ...

    • مزروعی

      سال ۸۰ که اختلاس ۳ هزار میلیارد شهرام جزایری اتفاق افتاد
      حقوق کارگر ۵۶۸هزار تومان بود
      اختلاس آن روز را با الان مقایسه کنید کدام سنگین تر است

    • M.P.KHANDAN

      در مملکتی زندگی میکنم که میلیارد ها تومان ازش خارج میشه بدون اینکه کسی متوجه بشه. کسی !!!! تمام کسی ها که بهشان اعتماد شده دزد در آمده اند... برای مملکتی که برای دریافت یه وام کوچیک هزاران بار ازت تضمین خواسته میشه ولی هزاران میلیارد به راحتی دزدیده میشه بدون اینکه آب از آب تکون بخوره. و این مسله گریه داره که مردم کشور من باز باید جبران کنن مثل همیشه. و حق ندارن حتی بپرسن چرا ... خدا لعنتتون کنه که خون این شهدا رو به باد دادید. خدا لعنتتون کنه که سر سفره ائمه و امامان نشستین ولی از شمر و یزید هم بدتر بودید...

    • لاکپشت آبی

      از شیر ننشون هم حلالتر واسه این ملت همین دزدها خوبن

    • نادرشاه افشار

      هیچ ، فقط ......................... و ................... . همش همین . کار خاصی نمیشد باهاش انجام داد .

    • ناشناس

      باسلام.گرم.ای داداش.این جوری.فساد مالی توی این مملکت.زیاده.تا حالا چه کار کردن.یه سر پوش میزارند.تمام.هر چه شده .بر سر این مردم بیچاره میاد.حیف .حق این ملت ما نیست.ووووووو......

    • ناشناس

      از این پولها زیاد به باد رفته!این ظاهرا پول خرده!

    • ناشناس

      مملکت دزد بازار!

    • ناشناس

      خوب بخاطر همین بخور بخورهای کلان هست که تو این مملکت مردم دارن فقروگرسنگی می‌کشندو بعد یه عده ای هم تو کشورهای خارجی عشق و حال.اینهاپول و سرمایه این ملت هستند که باید استفاده کنن.بعد میگن ما تحریمیم ما فلانیم.شما دزدین دزد.

    • به نام عشق

      میشد کل ایران را ساخت به معنای واقعی

    • ناشناس

      قاطعانه برای عبرت دیگران تعدادی از این جرثومه های فساد باید اعدام شوند

    • ناشناس

      جریمه دزدی چی جریمه لباس که خیلی بود

    • محمد یمنی

      فساد سیستماتیک یعنی همین

    • بدون نام

      مرگ بر پوتین

    • ناشناس

      هیچ نظارتی روی هیچی نیست

    • بقولی سر کوچه

      من از دولت و مجلس محترم حمایت می کنم تا می تونید دزدی کنید نوشته جان ...

    • سید

      ولنگاری اقتصادی

    • ناشناس

      لعنت بهشون بهترین سالهای همه رو نابود کردن برای اختلاس فقط

    • ناشناس

      کرونا بگیرند بمیرن

    • ناشناس

      مبارک صاحبان و مملکت دادها باشد
      شک نکنید همه سهم دارند وگرنه یک ریال بخواهد جابه جا شود به صد نفر باید پاسخ بدهی
      مردم را ... گیر اورده اند
      اختلاس اسمش را می گذارند تا کسی حرفی نرند

    • الف

      ۳ ساله که سهام ذوب خریدم، ۷۵ درصدهنوز تو ضررم..

    • ناشناس

      با اینکه این همه پول توی کشور هست چرا مردم باید اینطوری زندگی کنن،؟ پس پول هست.

    • ناشناس

      متأسفانه اکثر مدیران و کارفرمایان دزدند فقط هنوز دستشون رو نشده اگه رو بشه هم مثل خاوری تشریف میبرن کانادا و عشق و حال می‌کنن

    • ناشناس

      حالا هر چی بود هاپولی شد یک لیوان آب هم روش

    • کارگر

      ما بدبخت کارگرا محاسبه میکردی چندتا خانه .چندتا ازدواج .چندتا مریض .چندتا زندانی .بیکاری .حل میشد خارجی ها ول کنید خودمان گرسنه و بدبختیم

    • Moslem Dosari

      بابا امریکا واسرائیل رو ولش کنید یکی جلوی این به ظاهر خودیها رو بگیره

    • ناشناس

      پس حق دارن میگن یک اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه

    • ناشناس

      ازتمام وزراتخانه ها بخصوص وزارت نفت اقتصاد جهاد کشاورزی وزارت صمت بهداشت و صنددق کشوری وتامین اجتماعی و از داداگاهها ودادگستری و خلاصه همه باید تحقیق و تفحص شود تا هیچ مفسدی در امان بناشد ...

    • ناشناس

      الان چ کار کنیم
      اینهمه با توضیح و تفسیر
      فقط افسوس و هزاران بار

    • ناشناس

      تورم را این آقا زادها ومسهولين این دزدان مملکت اين بی وجدانان به وجد مياورند یا این حقوق بخور نمير که اقيان زحمت کشدن. زیاد کردن بعضی ازاقيان هم خودشون پار کردن که ای فریاد حقوق زياد شد تورم به وجود امد نليت بر آن پدرمادر شما بی وجدانا

    • علی حسینی

      اگر راست میگید باید اعدام بشند عوامل اختلاس، در این شرایط سخت اقتصادی

    • ناشناس

      تیم مذاکرات وین با فولاد مذاکره میکردن هم باز سود داشت

    • ناشناس

      لعنت به دزد اختلاسگر خرج درمان خودش و خانواده اش بشه

    • ناشناس

      تف تو ذآت آدم حروم خؤر مردم تو گرسنگی دست پا میزنن اُنؤقت اینا خؤن مردمؤ میمكند

    • ناشناس

      حقوق همسر من سه میلیون ما با فقر زندگی میکنیم

    • ناشناس

      همشون باهم هستن

    • ناشناس

      کشوری پر از مسئولین فاسد و دزد ...

    • ر_ ج

      این مثال دقیقا حال روز مردم ایران که میگوید خود کرده را تدبیر نیست

    • ناشناس

      دیگه هم هست بگردید. دست خودتون هم تو دیگه.خدا بزرگه. روسیاهی مسولان نزدیکه

    • ناشناس

      روضه ایران بخونید

    • بدون نام

      ۳۱سال طول میکشه یک میلیارد رو شمرد ببینید که حالا هر عدد یک میلیارد باشه

    • ناشناس

      دلمون خوش

    • ناشناس

      هنوزم دست بردار نیستن

    • ناشناس

      یعنی چی از کف رفت خاب ببینید دست کیه ازش بگیرید

    • ناشناس

      اگر به کسی بر نمیخوره اسامی مفسدین هم اعلام بشه . فعلا که همه دارند تکذیب می‌کنند همه چیز رو

    • ناشناس

      مبارک باشد

    • ناشناس

      هعییی خدا
      مگه میشه اینقد اختلاس دزدی...

    • امین هستم

      آقایون کلاهشون رو بالاتر بزارند
      نهادهای نظارتی دقیقا تو این مملکت چیکار میکنن

    • ناشناس

      خیلی وقته دادمردم درآمده هر ارگان واداره آیی نگاه کنید فساد هست تا مردم اعتراض کنند مسئولین ...

    • ناشناس

      تا فساد هست خبری از آبادی نیست

    • م ح ص

      تمام دزدیهایی که در ایران اتفاق افتاده به دست اصلاحطلبان و وزرای دولت روحانی انجام یافته

    • محمد ن

      پس به کی اعتمادکنیم بابافک کنم خارجیهابیان ایران ومدی ریت کنن از اینادلسوزترند ولی ایناجاخشگ کردن نمیرن کنا مال پدرشونه این مملکت بی سحاب.

    • ناشناس

      داشتن میدزدیدن

    • ناشناس

      اونی که سه‌هزار میلیارد رو برد کانادا وخورد اون سرزبانها افتاد وهمه رو سوزاند بعد از اون بابا دیگه هرچی اختلاس شد حتی خیلی بیشتر از اون مبلغ دیگه اثر زیادی نگذاشت وعادی شد روز مره شد

    • ناشناس

      یک دستاورد دیگر!

    • عباسی

      خدایی بگید سهم کی داده نشده که اینجوری کردند.

    • ناشناس

      آش نذری بود که به همه رسید!؟از مسئولین تا ... وصداوسیما و...نذرتون قبول
      کشور در محاصره دزدان واختلاسگران
      رقابت اختلاسگران برای حیف ومیل منابع کشور
      بازم مردانی اختلاسگر ورانت خوار از سرزمین پارس حماسه بی نظیرآفریدن

    • شیر دل

      .... باعث و بانی اش را باید با خاک یکسان کند اگر خدا خدای محرومان است و خدای مردم مظلوم ایران باید سزای دزدان را بدهد ان شاالله

    • ناشناس

      زد و از این مملکت در رفت.

    • بچه مردم

      این اختلاص و دزدی فقط نوک کوه یخ است که از زیر آب بیرون زده تمام

    • ناشناس

      کار تدبیر می خواهد منابع ملی را غارت می کنیم وبه دزدان می دهیم انوقت ترکیه از هیچ وپوچ دویرایر ایراندرامد کسب می کند درد بلای اردوغان بخورد ...

    • ناشناس

      لعن ونفرین مردم ،شما مسئولین راخواهد گرفت (درود بر شاه) شاه چه فرقی با شما داشت ؟

    • رضایی یاسوج

      خدایا مارا نجات بدهد،،، بنده آزاده وجانباز حدود 5سال پیش پرونده تشکیل داده ام برای برقرارری حقوق هرماه هفت میلون هنوز اجرا نشده می‌گویند اعتبار نداریم اما درکشور مان هزاران میلیارد اختلاس می‌شود، خدایا تا کی،

    • ناشناس

      دولت ورئیسی،کلاه رابالاتربگذارید

    • ناشناس

      ...چرا بالا دستیها دست رودست گذاشتند خودی نشان نمی دهند ۹۲هزار میلیارد کم پولیه؟؟

    • نهی

      در کانادا پیدایش کنید

    • ناشناس

      به هر نفر یک میلیون تومان می رسد.
      ماشین حساب بزن و ببین!!!!

    • ناشناس

      میشدصدهادزددیگه مثل خاوری پرورش داد

    • ناشناس

      اثرات تحریم و سانسور اینه

    • بهروز

      چرا از دست رفت. بالاخره این پولها یه جایی هست. برگردونید

    • ناشناس

      ایا شرع وقانون حکم نمیکند کل اموال چه منقول وغیر منقل این لجنها بطور قطع بنام اقوام خودشان سپرده شده ازشان پس گرفته شود خرج ملت گرسنه کشور خودمان کنیم واین لجنها را ه باضافه هرکه دراین دزدی یا اختلاص چه حال و گذشته را اعدام کنند تا عبرت بشه ولی اینطور که معلومه در شهر هر اونچه هست باید گیرند

    • ناشناس

      خاوری باید لنگ بندازه

    • میلاد

      این فسادها وقتی اعلام میشه که توی جمع خودشون میبینن که از غافله جا موندن و میان اعلام میکنن که مثلا اون جناح رو بکوبن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج