adexo3
۱۲۴۹۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

نویسنده نشریه اسکرین معتقد است فیلم اصغر فرهادی یکی از ۱۰ اثر پرامید برای نامزدی اسکار است

جدایی نادر از سیمین،نامزد اسکار می شود؟

مایک گودریج منتقد نشریه بریتانیایی اسکرین دیلی از فیلم اصغر فرهادی به عنوان یکی از بخت های اصلی بخش بهترین فیلم خارجی زبان هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار یاد کرد.

مایک گودریج منتقد نشریه بریتانیایی اسکرین دیلی از فیلم اصغر فرهادی به عنوان یکی از بخت های اصلی بخش بهترین فیلم خارجی زبان هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار یاد کرد.

۶۳ کشور نمایندگان خود را برای رقابت در بخش فیلم خارجی زبان جوایز اسکار ۲۰۱۲ به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی کرده اند و اعضای کمیته فیلم خارجی زبان آکادمی این روزها در حال بررسی فیلم ها هستند.

مایک گودریج منتقد اسکرین دیلی در مطلبی ۱۰ فیلم را که بیش از همه بخت راه یافتن به فهرست پنج نامزد نهایی بخش اسکار فیلم خارجی زبان را دارند به ترتیب حروف الفبا انتخاب کرده که «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی یکی از آنهاست.

او درباره نماینده ایران در اسکار نوشته است: «این درست که جدایی نادر از سیمین فیلمی ایرانی است اما درام مسحورکننده اصغر فرهادی به مضامین جهانی چون کشمکش دردناک مربوط به مسائل زناشویی و بچه ای که در این بین گرفتار شده می پردازد که حتی اعضای مرفه آکادمی می توانند با آن رابطه برقرار کنند. «جدایی نادر از سیمین» به عنوان یکی از فیلم های دوست داشتنی سال برای راه یافتن به فهرست نهایی نیاز به تقلا ندارد.»

جدایی نادر از سیمین،نامزد اسکار می شود؟

«آفتاب سوخته: دژ» (نیکیتا میخالکوف، روسیه)، «اعلان جنگ» (والری دونزلی، فرانسه)، «گل های جنگ» (ژانگ ییمو، چین)، «پانویس» (جوزف سدار، اسرائیل)، «در تاریکی» (آگنیشکا هولاند، لهستان)، «لو آور» (آکی کوریسماکی، فنلاند)، «آقای لازار« (فیلیپ فالاردو، کانادا)، «سوپر کلاسیکو» (اوله کریستیان مادسن، دانمارک) و «الان کجا برویم؟» (نادین لبکی، لبنان)، دیگر فیلم هایی هستند که به اعتقاد گود ریج می توانند به فهرست نامزدهیا نهایی بخش اسکار فیلم خارجی زبان راه پیدا کنند.

هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار ۲۶ فوریه ۲۰۱۲ (دوشنبه هشتم اسفند) در کداک تیه تر لس آنجلس برگزار می شود. اسامی نامزدهای اسکار ۲۴ ژانویه (چهارم بهمن) اعلام خواهد شد.

جدایی نادر از سیمین فیلمی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی اصغر فرهادی ساخته سال ۱۳۸۹ است. این فیلم برنده چندین جایزه از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر و همچنین جوایزی بین المللی چون خرس طلایی جشنواره فیلم برلین بوده است. جدایی نادر از سیمین با فروشی فراتر از ۱۰ میلیون دلار در (گستره جهانی) لقب پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در عرصه بین المللی را به دست آورد.

منبع: روزنامه هفت صبح

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

جدایی نادر از سیمین،نامزد اسکار می شود؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج