اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۵۱۴۱۶
۳۶۰
۳۶۰
پ

رپورتاژ آگهی

افزایش طول عمر ایمپلنت دندان + مشاوره رایگان

در واقع برای افراد این موضوع بسیار مهم است که ایمپلنت‌های دندانی تا چه زمانی ماندگاری دارند. به همین دلیل است که تصمیم گرفتیم در این مطلب به موضوع طول عمر ایمپلنت دندان بپردازیم. در صورتی که تمایل دارید در مورد این موضوع بیشتر بدانید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

افزایش طول عمر ایمپلنت دندان + مشاوره رایگان

اگر شما هم قصد انجام ایمپلنت را دارید احتمالا فاکتور‌های زیادی را در مورد آن بررسی می‌کنید. طول عمر ایمپلنت دندان یکی از مهمترین این فاکتور‌ها است. در واقع برای افراد این موضوع بسیار مهم است که ایمپلنت‌های دندانی تا چه زمانی ماندگاری دارند. به همین دلیل است که تصمیم گرفتیم در این مطلب به موضوع طول عمر ایمپلنت دندان بپردازیم. در صورتی که تمایل دارید در مورد این موضوع بیشتر بدانید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

ایمپلنت دندان چیست؟

قبل از اینکه در مورد طول عمر ایمپلنت دندان با شما صحبت کنیم باید در مورد ماهیت فرآیند ایمپلنت با شما صحبت کنیم و بگوییم اصولا ایمپلنت به چه معنی است.

به زبان ساده و به دور از اصطلاحات پزشکی و دندانپزشکی، ایمپلنت یک جایگزین مناسب برای دندان‌هایی است که به هر دلیل از دست رفته‌اند.

در گذشته زمانی که دندان‌های اصلی افراد از بین می‌رفت از دندان مصنوعی استفاده می‌کردند، اما امروزه ایمپلنت‌ها جایگزین دندان‌های مصنوعی شده‌اند. در واقع ایمپلنت معمولا یک پایه از جنس تیتانیوم است که داخل استخوان فک و در قسمت ریشه دندان قرار می‌گیرد. در قسمت بالایی ایمپلنت نیز تاج دندان و روکش دندان قرار می‌گیرد که دقیقا مشابه با دیگر دندان‌ها است. بعد از گذشت مدت زمانی که معمولا حدود ۳ تا ۴ ماه است ایمپلنت به استخوان فک مریض جوش می‌خورد.

جنس ایمپلنت‌ها معمولا از تیتانیوم است که کاملا به بافت فک و لثه افراد سازگاری دارد به همین دلیل هم در کوتاه مدت دچار پوسیدگی نمی‌شود و هم امکان لغزش برای آن وجود ندارد. از طرفی این پایه‌های ایمپلنت آسیبی به استخوان فک و لثه وارد نمی‌کنند و هیچ سر و صدایی نیز در زمان غذا خوردن ندارند.

تاثیر دندانپزشک برای کاشت ایمپلنت

اینکه طول عمر و ماندگاری ایمپلنت دندان شما تا چه حدی باشد به عوامل زیادی بستگی دارد. اما یکی از موضوعات مهم و کاربردی در این زمینه میزان تخصص و دانش و تجربه دندانپزشک است. به همین دلیل است که به شما پیشنهاد می‌کنیم این روش درمانی را بدون تحقیق و پیش هر دندانپزشک و کلینیکی انجام ندهید.

کلینیک آرکا یکی از مجموعه‌های درمانی در حوزه انواع بیماری‌های دهان و دندان است که با داشتن دندانپزشک‌های حاذق و با تجربه توانسته رضایت اکثریت بیماران به خصوص بیمارانی که ایمپلنت انجام داده‌اند را جلب کند.

دلیل شکست ایمپلنت‌های دندانی

افزایش طول عمر ایمپلنت دندان + مشاوره رایگان

با وجود مزایا و ویژگی‌های بسیار زیاد ایمپلنت دندانی، اما باز هم بنا به شرایط و موقعیت‌های مختلفی، این ایمپلنت‌ها دچار مشکل می‌شوند و به اصطلاح روش درمانی ایمپلنت شکست می‌خورد. اینکه طول عمر ایمپلنت دندان تا چه زمانی باشد هم به فاکتور‌های زیادی بستگی دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

عادت‌ها و رژیم‌های غذایی ناسالم

یکی از موضوعات مهمی که باعث می‌شود روش درمانی ایمپلنت با شکست مواجه شود وجود الکل و سیگار در رژیم غذایی و لایف استایل افراد است. به صورت کلی الکل و سیگار هم به دندان‌های طبیعی و هم ایمپلنت‌ها آسیب جدی وارد می‌کنند.

ساییدگی و آسیب‌دیدگی

آمار نشان می‌دهد که معمولا ایمپلنت‌هایی که برای دندان‌های عقب دهان و پشتی هستند نسبت به دندان‌های جلو دهان راحت‌تر شکست می‌خورند. یکی از دلایل مهم این موضوع فشار بیشتر به دندان‌های عقب در زمان جویدن و غذا خوردن است.

اما به صورت کلی، ساییدگی و سایش بیش از حد طول عمر ایمپلنت را کاهش می‌دهد. اگر شما فردی هستید که فشار زیادی به دندان وارد می‌کنید مثلا دندان قروچه دارید یا سر بطری و…. را با دندان باز می‌کنید، مطمئن باشید که ایمپلنت برای شما ماندگاری زیادی نخواهد داشت.

بیماری‌های زمینه‌ای یا شرایط پزشکی خاص

البته در بعضی از موارد نیز بیماری‌های زمینه‌ای مختلف مثل دیابت، سرطان، بیماری‌های لثه و… باعث می‌شوند که طول عمر ایمپلنت شما تا حد زیادی کاهش پیدا کند. یا مصرف بعضی از دارو‌ها نیز ممکن است برای ایمپلنت مضر باشند. بهتر است که از قبل بیماری‌های زمینه‌ای و همچنین دارو‌هایی که مصرف می‌کنید را با دندانپزشک خود در میان بگذارید.

مزایای کاشت ایمپلنت دندان

افزایش طول عمر ایمپلنت دندان + مشاوره رایگان

اگر در مورد ایمپلنت جستجو کرده باشید حتما متوجه شده‌اید که این روش درمانی را افراد زیادی انجام داده‌اند. علت استفاده زیاد از این روش برای درمان دندان، ویژگی‌ها و مزایای بسیار زیاد این روش نسبت به دیگر روش‌های درمانی است. در ادامه این مزایا را با هم بررسی می‌کنیم.

بهبود سلامت دهان و دندان

یکی از مزایای بسیار خوب ایمپلنت این است که با استفاده از آن یک جایگزین خوب برای دندان اصلی خود انتخاب کرده‌ایم که سازگاری زیادی با لثه و فک دارد و به راحتی به آن جوش می‌خورد. در صورتی که برای دندان از دست رفته خود جایگزینی قرار ندهید هم زیبایی دهان شما به خطر می‌افتد و هم سبب آسیب به دیگر دندان‌ها و لثه شما می‌شود.

ماندگاری بالا

شاید با خودتان فکر کنید که بهتر است از دیگر روش‌های درمانی استفاده کنید. اما به این موضوع مهم توجه کنید که معمولا و در صورتی که از ایمپلنت به خوبی مراقبت شود معمولا به مدت زیادی در حدود ۱۰-۱۵ سال عمر می‌کنند. حتی آمار نشان می‌دهد که عمر ایمپلنت‌ها تا ۲۵ سال نیز بوده است.

راحتی زیاد و نداشتن محدودیت غذایی

یکی دیگر از مزایای بسیار خوب این روش، این است که در ایمپلنت یک روش نسبتا راحت هم در زمان انجام و هم بعد از آن است. همچنین در استفاده از ایمپلنت هیچ محدودیت غذایی وجود ندارد و این موضوع باعث می‌شود افراد زیادی تمایل به استفاده از آن داشته باشند.

از دیگز مزایای ایمپلنت می‌توان به هزینه مناسب، افزایش اعتماد به نفس، حفظ ساختار دندان و فک و… اشاره کرد.

جایگزین ایمپلنت دندان

با توجه به ویژگی‌ها و مزایای بسیار زیاد ایمپلنت دندانی، به دلایل مختلفی مثل داشتن بیماری،‌های زمینه‌ای یا قبول نکردن فک، ممکن است شما نتوانید از ایمپلنت استفاده کنید. امروزه جایگزین‌های مختلفی برای ایمپلنت دندان وجود دارد که از جمله آن می‌توان به بریج‌های دندانی، تاج‌های دندانی و دندان مصنوعی اشاره کرد.

این جایگزین‌ها، پروتز‌هایی هستند که در جهت پر کردن فضای خالی دندان استفاده می‌شوند که هر کدام معایب و مزایای مخصوص به خود را دارند.

انتخاب اینکه کدام یک از این روش‌ها برای شما مناسب است یا خیر به تشخیص دندانپزشک شما بستگی دارد. بهتر است در ابتدا به یک کلینیک معتبر و باسابقه مثل کلینیک آرکا مراجعه کنید و سپس در مورد ایمپلنت دندان در کلینیک آرکا یا هر مکان دیگری تصمیم بگیرید.

سوالات متداول

طول عمر ایمپلنت دندان برای همه افراد یکسان است؟

خیر. طول عمر ایمپلنت با توجه به فاکتور‌های مهمی مثل مراقبت و نگهداری اصولی از ایمپلنت، بیماری‌های زمینه‌ای مختلف و… بستگی دارد.

همیشه جنس ایمپلنت از تیتانیوم است؟

در اکثریت موارد بله، البته بعضی مواقع نیز از زیرکونیوم نیز استفاده می‌شود. هر دو این عناصر سازگاری زیادی با بدن دارند.

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

در زمان انجام ایمپلنت به دلیل استفاده از بی‌حسی موضعی، شما دردی را حس نخواهید کرد. اما واضح است که بعد از تمام شدن اثر بی‌حسی، با درد مختصری رو به رو خواهید شد که برای کنترل آن می‌توانید از قرص‌های مسکن استفاده کنید یا با سرمادهی آن از درد و تورم آن کم کنید. اکثریت افراد درد آن را شبیه به درد دندان کشیدن می‌دانند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج