۱۲۶۱۷۹۸
۶۸ نظر
۷۸۶۹۸
۶۸ نظر
۷۸۶۹۸
پ

افشاگری از فرم عجیب برخی روابط جنسی در ایران

برای زنانی هم که به فحشا روی می‌آورند موارد زیادی وجود دارد که می‌توان اشاره کرد. دور بودن شوهر از خانه به دلیل ماموریت‌های پی‌درپی زنان را وادار می‌کند گاهی به فحشا روی بیاورند. خانه‌های تک‌واحدی یکی دیگر از این موارد است که ما در کرج روی آن کار می‌کردیم. در این خانه‌ها به خاطر اینکه هیچ نظارتی وجود ندارد برخی زنان به راحتی می‌توانند به هدفی که دارند برسند. دوستان، همسایه‌ها و مسائل اعتقادی نیز می‌تواند زنان و دختران را به این سو سوق دهند.

روزنامه اعتماد در گفتگو با امان‌الله قرایی مقدم، جامعه‌شناس به موضوع روسپی گری پرداخته است.

«امان‌الله قرایی مقدم» جامعه‌شناس درخصوص زنان و دخترانی که به تن‌فروشی روی می‌آورند می‌گوید: ورود زنان و دختران به فحشا و روسپی‌گری به موارد بسیاری مربوط می‌شود. مثلا در دوره کودکی این افراد مورد تجاوز و تعرض عمو، دایی و گاهی برادر یا پدر قرار می‌گیرند و بعضا در آینده به این کار روی می‌آورند. مورد دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد فرار دختران از خانواده است که به دلایل مختلف صورت می‌گیرد. بدرفتاری‌های پدران در موضوع فرار دختران تاثیر بسزایی دارد. من در سال‌های گذشته درباره فرار دختران از خانه کار کردم. این دختران اکثرا به خاطر بدرفتاری‌های پدران‌شان از خانه فرار کرده بودند. وقتی هم دختری از خانه فرار می‌کند امکان ندارد مورد تعرض و تجاوز قرار نگیرد.

افشاگری از فرم عجیب برخی روابط جنسی در ایران

برای زنانی هم که به فحشا روی می‌آورند موارد زیادی وجود دارد که می‌توان اشاره کرد. دور بودن شوهر از خانه به دلیل ماموریت‌های پی‌درپی زنان را وادار می‌کند گاهی به فحشا روی بیاورند. خانه‌های تک‌واحدی یکی دیگر از این موارد است که ما در کرج روی آن کار می‌کردیم. در این خانه‌ها به خاطر اینکه هیچ نظارتی وجود ندارد برخی زنان به راحتی می‌توانند به هدفی که دارند برسند. دوستان، همسایه‌ها و مسائل اعتقادی نیز می‌تواند زنان و دختران را به این سو سوق دهند.

مشکلات زناشویی باز یکی دیگر از مواردی است که باعث می‌شود زنان به فحشا روی بیاورند. ازدواج‌های اجباری و کودک همسری یکی دیگر از دلایلی است که موجب می‌شود زنان و دختران به تن‌فروشی یا فحشا گرایش پیدا کنند. جدا از این موارد خانواده‌هایی به خاطر فقر اقتصادی و فرهنگی دختران‌شان را برای کسب درآمد دراختیار مردان می‌گذارند. با این وضعیت این دختر چه آینده‌ای خواهد داشت؟ اما آنچه که در این میان مهم‌تر از مسائل دیگر است فقر اقتصادی است. زنان و دختران برای کسب درآمد ناخواسته به فحشا و روسپی‌گری روی می‌آورند.

البته نوع دیگری که در آخر یک نوع بی‌بند و باری را به همراه دارد، هم باش‌های سیاه است. هم‌باش‌های سیاه واژه‌ای است که بنده برای ازدواج سفید به کار بردم و درخصوص آن سخنرانی‌های زیادی در دانشگاه تهران داشتم که اکثر جامعه‌شناسان داخل و خارج از کشور هم با این واژه هم باش‌های سیاه موافق هستند.

هم باش‌های سیاه یعنی اینکه دختر و پسر با هم هستند ولی آخر آن سیاه است. فرقی هم ندارد که مدت آن چقدر باشد. می‌تواند چند روز باشد، می‌تواند چند ماه یا حتی چند سال باشد اما آخر این امر سیاه است نه سفید.

ازدواج سفید کلمه‌ای است که جوانان به راحتی فریب آن را می‌خورند. جوانان با خودشان فکر می‌کنند که این امر هم ازدواج است هم سفید. در صورتی که نه ازدواج است و نه سفید. البته این امر از قبل از انقلاب آغاز شده بود ولی در حال حاضر رو به افزایش است. واقعا نباید در جامعه این واژه غلط ازدواج سفید را به کار برد چون همان‌طور که گفتم بسیار فریبنده است. حتی در ازدواج‌های رسمی گاهی دیده می‌شود زوجین به‌هم خیانت می‌کنند حالا چه برسد به ازدواج‌های سفید که هیچ‌گونه تعهدی در آن وجود ندارد و ما می‌بینیم که این دختران و پسران مرتب طرف مقابل‌شان را عوض می‌کنند و هر از گاهی با پسر یا دختران دیگری وارد رابطه می‌شوند. در برخی شهرها هم مثل مشهد این اتفاق ساعتی رخ می‌دهد و حتی بالای پشت‌بام‌ها زنان و مردان با هم رابطه برقرار می‌کنند. این عوامل فحشا و روسپی‌گری را افزایش می‌دهد.

حدود ۱۸ سال پیش ما زنانی که در کرج زندگی می‌کردند را حدود هفت ماه مورد بررسی قرار دادیم، متاسفانه ۳۳درصد از زنانی که شوهر داشتند وارد رابطه نامشروع شده بودند. برخی از این زنان با برادرشوهر یا شوهرخواهر خودشان وارد روابط نامشروع شده بودند. بعضی از این زنان نیز عنوان می‌کردند که چون شوهرشان نمی‌توانسته خواسته‌های مادی آنان را برآورده کند مجبور به تن‌فروشی می‌شدند.»

قرایی مقدم در ادامه می‌گوید: «جدا از مشکلات زنان، پسران خودفروش نیز در جامعه وجود دارند که من اصطلاح ژیگولو را برای آنان درنظر گرفتم. این پسران با زنانی که وضع مالی خوبی دارند وارد رابطه می‌شوند و در ازای رابطه با این زنان پول دریافت می‌کنند. حالا اینکه چرا موضوع فحشا با دهه‌های ۶۰ و ۷۰ فرق کرده است گرایش افراد به مادیات است. در حال حاضر افراد جامعه وقتی یک فرد را که در خیابان می‌بینند سریع به ظاهر او و اینکه ماشینش چیست و چگونه لباس پوشیده توجه می‌کنند و دیگر کاری به این موضوع ندارند که از چه خانواده‌ای است و چقدر سواد دارد. جهان امروز، جهان مادیات است. «سوروکین» می‌گوید؛ موضوعی که تمام جوامع را تسخیر کرده و دراختیار گرفته، مادیات و حسیات است. طلا، ماشین، لباس و... یعنی ظاهر افراد دیگران را تحریک می‌کند. شهرهای بزرگ، شهر بیگانگان محسوب می‌شود کسی، کسی را نمی‌شناسد و همه ظاهر هم را نگاه می‌کنند. برای همین دختری که یک لباس گران‌قیمت می‌خواهد چون خانواده‌اش نمی‌توانند آن لباس را برای او بخرند، دختر مجبور می‌شود به تن‌فروشی روی بیاورد. به مورد دیگری که می‌تواند آسیب‌زا باشد اشاره می‌کنم؛ امروزه پسری که به خواستگاری یک دختر می‌رود کاری ندارد دختر نجیبی است یا نه! فقط به ظاهر دختر و مادیات او توجه می‌کند یا پسری با سن بسیار پایین‌تری به خواستگاری یک دختر می‌رود چون آن دختر صرفا خانه، ماشین و کار مناسبی دارد. البته در اکثر این موارد زوجین سرانجام خوبی ندارند و طلاق می‌گیرند.»

فضای مجازی باعث فرو ریختن برخی هنجارها شده است

این جامعه‌شناس درباره فرو ریختن هنجارهای اجتماعی می‌گوید: «فضای مجازی و رسانه‌ها گاهی در راستای افزایش این آسیب‌ها کمک می‌کنند. یعنی تمام این مواردی که توضیح دادم را با افتخار نشان می‌دهند و بد نمی‌دانند. مثلا ببینید الان اگر دختر یا پسری وارد رابطه نشده باشد اطرافیان‌شان فکر می‌کنند این پسر یا دختر مشکلی دارد. دختران و پسرانی که در فضای مجازی از روابط خودشان فیلم می‌گذارند و آن را افتخار می‌دانند افراد دیگر که فیلم‌های آنان را می‌بینند، نمی‌دانند که در باطن زندگی این افراد چه می‌گذرد و فقط ظاهر را می‌بینند. وقتی هم ظاهر را می‌بینند ناخودآگاه خودشان وارد چنین روابطی می‌شوند.

این موضوع فرو ریختن هنجارها و ارزش‌های اجتماعی است. آسیب‌های این موارد هم عدم تشکیل خانواده، ورود به اعتیاد، ورود به فحشا و... است. وقتی هم خانواده تشکیل نشود اقتصاد کشور با مشکل روبه‌رو می‌شود. از ازدواج زوجین است که پول پس‌انداز می‌شود. با تجردگرایی اقتصاد نیز به مشکل برمی‌خورد و شکوفا نمی‌شود. هر آسیبی چندین آسیب اجتماعی را با خود به همراه دارد. بنده سال ۸۰ در مقاله‌ای نوشتم آموزش و پرورش ما بیمار است. برای چه واژه بیمار را روی آموزش و پرورش گذاشتم چون باید جوانان با هویت ملی خودشان آشنا شوند. تلویزیون ایران نتوانسته جاذب باشد برای همین جوانان و نوجوانان به کانال‌های ترک زبان روی می‌آورند. این کانال‌ها هم که فقط یک اتاق خواب را نشان می‌دهد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      امان اله قرایی مقم ،جامعه شناس نما،فکر مریض و پلید خود را گزارش نموده و هیچ پایه و اساس علمی ندارد .

    • بابی

      عالی و مفید فایده
      دستت درد نکنه خبری

    • ناشناس

      این نوشته کاملا مغایرت داشت با دلایل اصلی روسپی گری و فساد؛ ظاهرا این جامعه شناس عداوت ديرينه ای با زنها داره و تصورش این هست که حتما باید یا خانم کنترل بشه تا به فساد روی نیاره، اکثر خانم ها درست زندگی میکنند، دلیل اصلی فساد فقر هست، ایشون ظاهرا مایل نبودن وضعیت اقتصادی رو مقصر بدونن و تجرد رو دلیل مشکل اقتصادی میدونن؟!

    • ناشناس

      افرین بعد همه اینا دخیل بودن بجز فقر .؟!

    • ناشناس

      ازدواج به شکل سنتی دیگر پاسخگوی نسل جوان نیست باتوجه به مشکلات اقتصادی ازدواج سفید بدون مسئولیت هم برای هر دو شریک بصورت توافقی ایرادی ندارد.

    • ناشناس

      یعنی فقر برای این کار تاثیر نداشت؟

    • حسن طالعی

      دقیقا درسته

    • ایرانی هوشیار

      نه توانستید فرهنگی کاری کنید و نه اقتصادی
      همه چیز را خراب کردید
      چون هرگز علوم روانشناسی، جامعه شناسی و سیاسی را نمی دانستید و به کار نبردید
      بی سوادترین حکومت جهان هستید

    • ناشناس

      من در خارج از کشور ۴۵ سال زندگی کردم و برگشتم ایران تو خارج ۲ در صد مردم ازدواج سفید یا بقول شما سیاه دارند ولی در ایران ۳۷ در صد شده کشور اسلامی مقصر کیست هم دولت هم نظام وهم اقتصاد پس خودتان میخواستین کشور رو به این روز بندازین
      دکتر ای جامعه شناسی از آلمان

    • ناشناس

      کاش میدونستم این متن رو کدوم آدم بی سوادی که فقط زنان کرج رو مورد مطالعه قرار داده نوشته اون موقع راحت تر می تونستم بهش بفهمونم که فحشا از خانواده ... کشور شروع شده دختران...

    • ناشناس

      سلام و تشکر از استاد قربانی .

    • ناشناس

      نه پس با این هزینه ها برن ازدواج سیاه کنن بدبخت بشن همه

    • ناشناس

      تینا همه اش بخاطر سیاست غلط مسولین بی لیاقت و لی شرفمونه...دین و مذهب و رفاه اقتصادی و اجتماعی مردم رو به نابودی کشوندن

    • قاسم قربانی

      ننوشتین علت افزایش این پدیده چیست ؟
      در جامعه اسلامی با این همه کنترل چرا آمار افزایشی است .
      جامعه ای که حجاب اسلامی رعایت میشود باید آمار کاهشی باشد.
      ننوشتی که امروزه اعتیاد به مواد مخدر ،هزینه زیاد زندگی بخاطر تجمل گرایی ،آموزش غلط ،ظاهر سازی و ریاکاری ،استخدام و تثبیت شغل و ارتقا شغلی ،حقوق
      های ضعیف خانم ها و درخواست های نابجا و گستاخانه کارفرمایان در جامعه ای که بیکاری بیداد میکند ،خریدن مواد مخدر به ظاهر قاچاق اما در عمل آسان تر از پفک ،جراحی های زیبایی و ... و هزینه گزاف این جراحی ها موجب شده خانم ها به هر طریقی پول بدست بیاورند و دنبال عمل بروند

    • ایران وطنم

      بسیار زیباست و جامع

    • ناشناس

      کلا همه چی تقصیر فضای مجازیه قبلش ایرانیا اصلا نمیدونستن خیانت و فحشا چی هست

    • ناشناس

      استادان ح... بخوانند چشمشان روشن

    • ناشناس

      اپارتمان تک واحدی!!!!!!!!!

    • ناشناس

      عوضش امنیت داریم

    • ناشناس

      عامل اصلی یادت رفت یا خودتو به نفهمی میزنی؟ مهمترین عاملش فقره . فهمیدی نفهم ؟

    • محمد خسروی

      زحمت کشیده. اینها رو همه مدونن خودشون زدن به کوچه علی چپ

    • ناشناس

      کلاهدون بزار ین بالاتر ...های مسئول نما

    • ناشناس

      البته همه چیز بستگی به تربیت خانوادگی داره

    • ناشناس

      ماشالا تو جمپوری اسلامی همه چیزش در حال فروپاشیه!! همش هم تقصیر فضای مجازیه! مسئولین هم هیچ تقصیری ندارن!! ازدواج رو انقدر سخت کردند طلاق رو انقدر سخت کردن که دیگه کسی بهش فکر هم نمیکنه!

    • ناشناس

      بله کاملا درست فرمودند باید برای سحر و جادوی فضای مجازی و رسانه های بیگانه با تولید مناسب داخلی و اهمیت به معیشت و اقتصاد جامعه به طور ریشه ای و عمیق به رفع مشکلات پرداخت.

    • رضا نیستانی

      همه به هم مصلحتی دروغ میگن، همه دورو سه رو چهار رو شدن ، همه به هم آدرس غلط میدن ، همه یکی به میخ یکی به نلع میزنن، همه به هم حسود و بخیل و خسیس شدن اما همه به مکه میروند صد میلیون تومان

    • شیرو

      تمام این مسائل را ما می دانیم متاسفم برای سیاستمداران که جامعه را آزمایشگاه تفکرات و تصمیمات و اقدامات خود کرده و بعد روانشناسان تاثیرات آن را روی جامعه تحقیق می کنند تا بفهمند چه گندی بار آورده اند

    • ناشناس

      آقای عزیز سلامت هر جامعه در هر کشوری را اقتصاد معین میکند و بس .بقیه همه حرا بیست ...یک راننده

    • میربیات

      خب مسئولان بجای حجاب زوری روسپی گری روازبین ببرند

    • خدایا نظری

      ؟؟؟؟؟؟؟من که نفهمیدم چی گفتی

    • ناشناس

      نویسنده مقاله کار مخربی کرده است باید طوری توضیح می داد که مادران و دختران پاکدامن را در مظان بدبینی قرار نمی داد. طوری حرف زده است که گویی جامعه یکسره غرق فساد و روابط نامناسب است. دریغ از یک توضیح کوتاه!

    • ناشناس

      کو گوش شنوا کچ مسئول دلسوز فقط فقط حرف خودشون میزنن دریغ از یه درصد بازخورد مثبت

    • عباس

      درود بر شما دکتر مقدم با این نظرات کارشناسی و دلسوزانه شما. لطفا راه کار ارائه بفرمایید چطور از این منجلاب بیرون بریم.

    • ناشناس

      بسیار سطحی و غیر کاربردی بود .

    • ناشناس

      دیدگاه ایشان می تواند فقط بخشی از واقعیت ها رانشان دهد و نه همه آن را.
      راهکارچیست؟راهکار قابل انجام نه راهکار شبیه آرزو...

    • داود*د

      دقیقا عین واقعیت است ودیگر دارد دیر میشود

    • ناشناس

      خدایا چه خبره؟!!!!!!خودت رحم کن...😐😔😔

    • محمود

      ازدواج سفید در زمان قبل انقلاب وجود نداشت و حتی اوایل انقلاب هم خبری نبود 🤔

    • امیر

      اونوقت ما میخواهیم بازور حجابشو درست کنیم !!!!!!
      وقتی میگم نمیشه به زمانهای گذشته برگشت یعنی همین.

    • ناشناس

      عین حقیقی جامعه ما

    • ناشناس

      عالی

    • ناشناس

      این مسئله مختص ایران نیست ولی مسئله ای که مهم است و باید مورد توجه شدید قرار بگیرد این است که درجامعه دین و مذهب محوری چون ایران با مردم و فرهنگ خود چه کرده که این مسائل در مواردی پیشتاز تر و گاهی فجیع تر از جوامع غربی نمود میکند.!
      ؟ پاسخ این سوال بسیار روشن تر از آن است که نیاز به تحقیق داشته باشد، چشمان خود را باز کنیم و گوشهای خود را صرفا در انحصار مطالب و واعضان مطلوب خود محدود نکنیم

    • ناشناس

      خب هجده سال پیش ک فضای مجازی نبوده باید ریشه مشکل رو ک معمولا اقتصاد هست رو درست کرد همش ک از فضای مجازی نیست خیلی ها هم هستن از فضای مجازی در جهت مثبتش استفاده میکنن پس الکی همه چی رو گردن فضای مجازی نندازیم

    • ناشناس

      فوری ربطش دادی به قبل از انقلاب؟؟؟

    • هه

      دوست عزیز چرا از زاویه مردا بش نگا نکردی و دلایل فساد فحشا مردا رو نکفتی؟؟؟؟نکنه زنا هستن که همه بار فساد فحشا رو ب دوش میکشن

    • مری ز۷۹تب سف ی۹

      طبیعت زن رو ظریف تربیت کرده اما توکشور من چ ساختارهایی برا پایمال نشدن زنان گذاشتن .انسان خوردن خابیدن توالت رفتن و رابطه جزع نیازهاشه مگه میشه ب طرف گفت نرو توالت تاکی ؟ نخور نخاب آخه تاکی؟ جوانان خوب ب بیراهه هم میرن ؟ دولت جز نهی و امر کاری کرده ؟ ...هایی ک کشور و اداره میکنن کاری جز روزه گرفتن ...پیشنهاد دادن ؟ دیگه ما مردم توثحرای عربستن نیستیم تودنیای مجازی تکنولوژی هستیم میشه بگیم درای تکنولوژی رومیبندیم مجازی اف ک ملت فقط خوردن خابیدن و توالت رو برن هیهات از شعوری ک کلا انسان شناسیم نمیدونه

    • ناشناس

      خب جناب این همه کاوش کردی و گفتی و نوشتی نتیحه کار هایت چی شد به کجا رسیدی و ثمری داشت اینهمه کنکاش.

    • ناشناس

      بزرگترین عامل فحشا بی پولی پسران ایرانی است که پول ندارن زن بگیرن

    • حسین مشهدی زاده از بهبهان قهرمان

      افشای از فرم عجیب اینو نصف را خوانده ام دوقرشیم افتاد متوجه شدم آقا بابت گرانیست که دختران تن فروشی می‌کنند دومم پدران همین دختران فراری یا معتادند ویا شیشه می‌کشند وافرادی که معتاد هستند درسته دخترش از پدر ومادر فرار می‌کنند ومجبورند تن فروشی کنند ومورد تماس جنسی قرار گیرند این آمار عجیبی نیست ما قبلاً اینا رو شنیدم وهمش بابت فقر وبی پولی هم هست اینو دولت باید برنامه ریزی کرد ویه کاری برای جلوگیری از فساد کرد.

    • ناشناس

      فقط مشکلات اقتصادی عامل تن فروشی است

    • ناشناس

      تلویزیون ایران که کلآ تعطیله .اگه ماهواره نباشه واقعا ۹۰ در صد مردم که ماهواره دارن کلافه هستن ونمیدونن چیکار کنند

    • ناشناس

      توی ایران 90 درصد تن فروشی بخاطر پول و وضع مالی هست...

    • ناشناس

      ... زیادی نکن هیچکس دلش نمیخواد فاحشه بشه چرا نمیگی فقط و فقط وجود دولتهایی مثل احمدی نژاد و روحانی و رییسی باعث این کثافت شده و تو این دولت داره روز به روز بیشتر میشه چرا شما احمقها واقعیت رو نمیخواهین درک کنید شرف که ندارید عقل چی؟

    • ناشناس

      سلام، لطفأ قوانین بد مهریه را اصلاح نمایید تاباعث دور شدن جوانان از ازدواج نشود و تشکیل خانواده و فرزند آوری انجام شود، جوانان امروز از ترس مهریه و عواقب وحشتناک بعد از آن تن به ازدواج نمی‌دهند، متاسفانه در چندین سال اخیر اکثر بانوان به امر ازدواج به چشم تجارت و کسب درآمد می‌نگرند، خانمی چندین بار ازدواج میکند و از چند نفر تا آخر عمر اقساط مهریه اخاذی می‌کند که نتيجه آن مشکلات روحی و روانی و اجتماعی و اقتصادی و دادگاه، زندان، اعتیاد، خود کشی، فساد و فحشا و..... می‌شود، لطفأ قوانین بد مهریه را اصلاح نمایید.

    • ناشناس

      تو یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان زندگی میکنیم ولی همه دارن از بی کفایتی مسولین فاحشه میشن

    • ناشناس

      تی کمر بشکنی!!! فقر، نداری، بی پولی، نبود کار مناسب وهزاران چیز دیگه که باعث و بانیش میدونید کیه رو نگفتی محقق...

    • ناشناس

      عللی و کاملا درست . کاش راهکار هم میگفت

    • سعید

      دو هزار سواد نداری چه برسه به جامع شناسی

    • بدون نام

      به جای اینکه مردم به سریال‌های ترکیه ای بی سر وته وچرتو پرت نگاه کنن تو تی وی خودمون برنامه های خوب آهنگ کنسرت و....بزارین تا جذب برنامه های ترک نشن

    • ناشناس

      خوب ازدواج رسمی هم زن و شوهر هیچ تعهدی به هم ندارن فرقش با ازدواج سفید چیه ؟ ازدواج سفید پنهان کاری و دروغ نیست ولی در ازدواج رسمی پنهانی و دروغ گویی هست چرا داریم خودمون رو گول می زنیم جامعه به گند کشیده شده

    • حق گو

      خیلی ازجوانان می خوان ازدواج کنن نه کاری نه هیچ امکانات اولیه ای برای ازدواجشون فراهم نیست ، هیچ انسانی نمی خواهد که ازچشم خدابافتد،چرابااین همه فشاری که به سر جوانها وخانواده ها می آورند،رافقط به گردن زنها ومردم بیچاره می اندازند، آیاراهی برای زندگی سالم برای مردم گذاشته اندکه، به دنبال آسیب شناسی درمیان مردم افتاده اند، هرروز،ازروزقبل مصیبت تر،مردهاشرمنده اززن وزندگی،آسیب بزرگ راسیاستمداران بی سوادی به این سرزمین واردکردن اندکه که جز خوردن وبردن که برهمه واضح وآشکاراست چیز دیگری برای این سرزمین نداشتند،سرزمینی راکه برای یک ملت بی ادعاست رامانند ارث پدری حق خودمی دانند،ومامی دانیم که خداوندتماشاگر این بی عدالتی هانیست وروزگاری نزدیک همه چیز ازدماغ مفت خورها بیرون خواهدآمدبه گفته ی علی (ع)حق گرفتنی است ، مگراینکه خلاف سخن این بزرگ مردثابت شود

    • ناآشنا

      فقر فقر زاینده همه این مصیبتها
      فقر فرهنگی فقر اقتصادی میلیون
      همه بجای چاره اندیشی معلوم است
      چه می کنند

    • اعظم

      عاااالی

    • ناشناس

      دوست خوبم اقتصاد ما بیمار است
      دولتهای ما بیمار است
      دولتمردان ما بیمار هستند

    • ناشناس

      کل حرفها ش یه طرف اینکه اینجا حقیقت رو برعکس جمع میده یه طرف.

      میگه:

      وقتی هم خانواده تشکیل نشود اقتصاد کشور با مشکل روبه‌رو می‌شود

      واقعیت دقیقا برعکس جمله بالا هست.

    • ملی

      کاش تا دیر نشده کاری کرد

    • امید

      چرا نمبگبد
      فقر مردم به کار خلاف وادار میکنه

    • مهدی بیا

      مگه عیراینه
      برادرم
      همه مارو مسئولین خونه نشین
      بیکار و ....نموده اند خودمون هم
      میدونیم چه خبره
      گناهش گردن مجلسی‌ها....
      که اینجوریمون اداره نمودن
      والسلام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج