اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۶۸۰
۲۱ نظر
۵۰۷۱
۲۱ نظر
۵۰۷۱
پ

روزهای سگی سگ های جیبی !

اگر روزی برای خرید حیوان خانگی باید به خیابان های جنوبی شهر (مثل مولوی) سر می زدید، امروز خیابان ها و پاساژهای شمال شهر تهران جولانگاه فروشنده های سگ های کوچک شده است. پشت چهارراه ها و ورودی پاساژها جاهایی است که جوان های سگ فروش دیده می شوند.

اگر روزی برای خرید حیوان خانگی باید به خیابان های جنوبی شهر (مثل مولوی) سر می زدید، امروز خیابان ها و پاساژهای شمال شهر تهران جولانگاه فروشنده های سگ های کوچک شده است. پشت چهارراه ها و ورودی پاساژها جاهایی است که جوان های سگ فروش دیده می شوند. حیوان کوچک را در جیبشان می گذارند و به خیابان می زنند. جدا از این فروش های خیابانی بازار کسب و کار حیوان فروش های اینترنتی هم داغ است.

کافی است تا در اینترنت «سگ جیبی» جست و جو کنید تا هزاران داده پیش روی شما قرار بگیرد. اما قیمت ها و نحوه فروش این سگ ها با فروشنده های خیابانی فرق دارد. اینکه این سگ ها از کجا می آیند و سگ جیبی چطور حیوانی است را در گزارش امروز «هفت صبح» می خوانید.

روزهای سگی سگ های جیبی !

چشم های بی رمق یک سگ بی گناه

هوا سرد است و فروشنده، دو سگ کوچک در جیب پالتویش و یکی در دستش نگه داشته است. سگ ها را کف دستشان نگه می دارند و در گوش عابران و راننده ها می گویند: «سگ جیبی، سگ همراه.» حیوان زبان بسته هنوز حتی چشم هایش هم باز نشده و به جای مو لایه نازک کرکی روی تنش را پوشانده است.

زیر باران آبان ماه تهران، سگ کوچک خیس شده و حتی تکان هم نمی خورد. چشم های کوچک و خاکستری رنگش را بی رمق باز می کند و می بندد. از فروشنده می پرسم این سگ ها از چه نژادی هستند و قیمتشان چقدر است؟ سگ کرم رنگ را توی جیبش می گذارد و سگ دیگری را بیرون می آورد: اینها هیچ وقت بزرگ نمی شوند و همه همین قدر می مانند. نژادشان هم «جیبی» است و هر توله را ۵۰ هزار تومان می فروشم.

آنقدری از سگ ها می دانم که متوجه شوم فروشنده دروغ می گوید و نژادی به اسم «جیبی» وجود ندارد. سوال پیچش که می کنم می گوید خانم اینها نژادشان هرچه باشد از این اندازه بزرگ تر نمی شوند. در زمان بارداری مادرشان به آنها آمپولی زده شده که باعث می شود رشد این توله ها متوقف شود!

هر جای دیگر دنیا بخواهید این سگ ها را بخرید حداقل ۵۰۰ هزار تومان برایتان آب می خورد اما چون در ایران زیاد جا نیفتاده ما مجبوریم به این قیمت بفروشی

با او چانه می زنم و به سادگی از ۵۰ هزار تومان به ۲۰ هزار تومان هم راضی می شود.

این سگ ها عمرشان هم مثل سگ های معمولی است. سگ بی حال و حتی بیمار به نظر می رسد، می پرسم اینها را به دامپزشک نشان داده اید؟ واکسن زده اند؟ سرش را تکان می دهد: نچ، این به عهده خریدار است ولی سگ ها سالم هستند خیالتان راحت، اگر مریض شد یا مرد من کنار همین پاساژ ایستاده ام، بیایید یقه ام را بگیرید.

روزهای سگی سگ های جیبی !

دکتر پیام محبی رئیس بیمارستان دامپزشکی تهران به «هفت صبح» می گوید: «نه تنها نژادی به اسم جیبی وجود ندارد بلکه متوقف کردن رشد سگ ها با تزریق آمپول یا هر روش دیگری هم امکان پذیر نیست.»

او فروشنده های خیابانی حیوانات را کلاهبردار می خواند و می گوید: «سگ هایی که فروشنده های خیابانی برای فروش می آورند اکثر توله های سگ های ولگرد هستند که بعد از مدتی می میرند یا بعد از بزرگ شدن به سگ های بزرگ تبدیل می شوند که نمی شود در آپارتمان نگهداری شان کرد.»

دکتر محبی می گوید: «این سگ ها می توانند سرایت دهنده بیماری های زیادی به انسان باشند چراکه اغلب این حیوانات از لحاظ بهداشت در شرایط بدی بوده اند و واکسینه هم نشده اند.» دکتر محبی ادامه می دهد: «توله سگ ها ایمنی بدنشان را از شیر مادر می گیرند، اما به این توله ها اجازه داده نشده تا از شیر مادر استفاده کنند برای همین آسیب پذیر هستند.»

سوال اینجاست که چرا با نگهداری سگ های خانگی و دارای شناسنامه برخورد می شود. اما تکانون اقدامی برای مقابله با چنین فروشنده های سودجویی که هم به حیوان ها و هم به انسان ها آسیب می رسانند صورت نگرفته است.

فروش اینترنتی سگ جیبی

از روی آگهی اینترنتی با یکی از فروشنده های سگ جیبی تماس می گیرم، روشنده با صدایی زمخت می گوید: «این سگ ها در سه سایز موجود هستند. سایز اول تا یک کیلوگرم، سایز دوم تا ۵/۱ کیلوگرم و سایز سوم تا دو کیلوگرم.» او می گوید سگ ها در حال حاضر توله هستند و وزن های گفته شده وزن سگ بالغ است. او نژاد این سگ را هم «شی هوا هوا» معرفی می کند. از او درباره قیمت که می پرسم مکثی می کند و می گوید: «بین ۵/۱ تا ۲ میلیون تومان که البته هرچه کوچک تر باشد گران تر است.» به گفته او همه این سگ ها شناسنامه دارند و امکان ارسال برای مشتری های شهرستان هم وجود دارد. این فروشنده می گوید حتی اگر قصد مهاجرت هم داشته باشید این سگ ها با پاسپورت و مدارک پزشکی به شما تحویل داده می شود که البته قیمتش به کارهایی که برای آماده سازی اش انجام می شود بستگی دارد.

دکتر پیام محبی رئیس بیمارستان دامپزشکی تهران در این خصوص هم می گوید: «قیمت نژاد «شی هوا هوا» در همه جای دنیا همین حدود است اما به گفته او حتی در این نژاد ریز نقش هم وزن زیر یک کیلوگرم دیده نمی شود و برخی از فروشنده ها قصد دارند با این ترفند پول بیشتری از خریداران دریافت کنند.»

منبع: روزنامه هفت صبح

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

روزهای سگی سگ های جیبی !

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید 2

      وای چه هاپو های باحالی..

    • niloufar

      akheeeey.yade sage khodam oftadam:(mord:(

    • raha

      vayyyyyyyyyy asheghe sagam ama mamanam nemizareeeeeeee mishe kari konam ta razi besheeeeeee???

    • sara

      manam mamanam nemizare

    • ملیکا

      خب می دونید تو زنجان کجاست

    • reza

      پس چرا سگش فروشی نیست

    • mojan

      ببخشید اعلان من میتونم یک سگ بخرم

    • پارمیدا

      چراااااااااااااااااا فروشییییییی نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:-(

    • کیانا

      خواهشن بفروشیننننننننننننننننننننننننننننننننننننن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      سگ جیبی میخوام

    • بدون نام

      سلام میشه درباره ی سگ های جیبی بیشتر توضیح بدید ممنون می شم

      پاسخ ها

      • سلین

        سگ جیبی

    • بدون نام

      ميفروشين

    • مبینا

      من یک سگ جیبی میخوام از کجا خوبشو بگیرم؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • نسرین

        سگ جیبی چند است

    • نسرین

      سگ جیبی چند

    • نسیم

      سگ جیبی قیمتش چنده

    • ابوالفضل

      قیمتاشون چنده؟الان میخوام بخرن باید چیکار کنم؟

    • اليسا

      چنده

    • ستایش

      شمارهی یک قهوه ای 50 تومانی

    • بدون نام

      اصلا کجا باید بگیریم قیمتش چنده؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج