adexo3
۱۲۶۹۴
۲ نظر
۵۰۳۰
۲ نظر
۵۰۳۰
پ

در جلسه دفاع از وزیر اقتصاد

سخنان احمدی نژاد و لاریجانی در مجلس

احمدی‌نژاد تاکید کرد: از کوبیدن دولت و مجلس کسی سود نمی‌برد؛ اگر مجلس و دولت کوبیده شود، چه کسی سود خواهد برد.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور که برای دفاع از سیدشمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد و امور دارایی ‌در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کرده بود، ‌گفت: همه ما حسینی را می‌شناسیم اما وی اکنون برای استیضاح در مجلس حضور دارد.

وی افزود: استیضاح از یک سو به معنی توضیح خواستن ‌و از سوی دیگر به معنی برداشتن یک وزیر است‌ اما ممکن است در این خصوص ابهاماتی مطرح شده باشد و باور ندارم که استیضاح کنندگان به دنبال برداشتن وزیر باشند بلکه ابهامات و سؤالاتی برای آنان پیش آمده است.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: در خصوص این سؤالات و ابهامات باید پاسخ داده شود و بنده و وزیر اقتصاد آماده‌ایم به این سوالات پاسخ دهیم و سندهایی ارائه کنیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: تمام اتفاقات بزرگی که در کشور رخ می‌دهد، یک پای کار بر عهده وزارت اقتصاد و شخص حسینی است.

وی در ادامه گفت: ‌اعتقاد من این است که حسینی از بهترین وزرای اقتصاد بوده است‌. وی وزیری جوان، پرانرژی و عالم به کار است و تن به کارهای بزرگ داده است؛ حسینی شبانه‌روز و در ایام تعطیل هم دست از کار برنداشته است.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: نمایندگان مجلس دوبار بالاترین رای‌ها را به وزیر اقتصاد داده‌اند اما امروز حسینی استیضاح می‌شود. گزارشات اصل ۹۰ مجلس سند پاکی دولت است و دولت هم همانند مجلس به دنبال ریشه کن کردن مفاسد است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه نقش حسینی در ادامه فعالیت‌های دولت کلیدی است، گفت: دبیرخانه تحولات اقتصادی در وزارت اقتصاد برپا است و حسینی و معاونانش کار بسیار بزرگی بر گردن نهاده‌اند.

"پیش از سخنانم، با آقای باهنر ‌شوخی جدی کردم و ‌گفتم که در طول ۵ تا ۶ ماه اخیر هر روزی ‌با هر وزیری که کار داریم، می‌گویند صبر کنید تا از کمیسیون بیرون بیاد، می‌گوییم از کدام کمیسیون، می‌گویند از کمیسیون مجلس. ماشاءالله مجلس وزرا را از ما گرفته است. هر هفته بیش از نصف وزرا در خدمت مجلس هستند.

لاریجانی در این هنگام خطاب به احمدی‌نژاد گفت که "احتمالا وزرا جای دیگر می‌روند و به شما اطلاعات غلط داده‌اند" که احمدی‌نژاد هم خطاب به لاریجانی گفت: می‌گویند کمال همنشین در من اثر کرد؛ وزرا در کمیسیون‌های مجلس از این کارها یاد گرفته‌اند.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: باید خود و خدای خود را در نظر بگیریم. کدام دولت تحت این فشارها می‌تواند فعالیت داشته باشد و مقابل بیگانه بایستد.

رئیس جمهور خطاب به نمایندگان مجلس گفت: به خوبی می‌دانید کاری که غرب در تحریم‌ها علیه ایران انجام داده، ناجوانمردانه‌ترین اقدامات بوده است. کشورهای غربی ستاد گسترده‌ای تشکیل داده‌اند و تمام مبادلات، خرید و فروش‌ها و قراردادهای کشورمان را رصد می‌کنند تا خطوط‌مان را کور کنند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت اقتصاد در این خصوص سعی داشته فشار غرب را کاهش دهد و مطمئنا بنده و دولت خدمتگذار مردم هستیم.

احمدی‌نژاد اظهار داشت:‌ شما مثل ما و ما هم مثل شما نمایندگان هستیم و دولت و مجلس در حال کار و فعالیت است. با این فشارها کاری صورت نمی‌گیرد و باید از این فضا خارج شویم.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه باید به دشمن اجازه ندهیم که از تحرکات خود استفاده لازم را ببرد، تصریح کرد: ‌اتفاقاتی در جایی رخ داده که باید پدر عوامل آنها را در بیاوریم و در این خصوص دولت گزارش‌های لازم را به دستگاه قضایی ارائه داده است.

وی با اشاره به اینکه دولت و مجلس مردمی است و در معرض تقاضاهای مردم است، گفت: دولت و مجلس باید پاسخگوی ملت باشد. جهت کلی مجلس و دولت مساعدت است تا کارهای کشور و مردم پیش برود.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: از کوبیدن دولت و مجلس کسی سود نمی‌برد؛ اگر مجلس و دولت کوبیده شود، چه کسی سود خواهد برد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اتفاقی رخ داده و همگی بسیج شده‌ایم تا این معضل را حل کنیم و انتظار از مجلس هم این بود که به همین اندازه حساس باشد‌ تا مشکلات کنونی ریشه‌کن شود.

وی در ادامه گفت: انتظار دارم کشور از وجود حسینی استفاده کند و دولت در شرایط کنونی به وزیر اقتصاد نیاز دارد. بنده بیشتر از همه ضعف دارم اما باید دست به دست هم دهیم و مشکلات را حل کنیم.

احمدی‌نژاد در پایان سخنان خود از نمایندگان مجلس خواست حسینی وزیر اقتصاد را با رای بالایی به دولت باز گردانند.

منبع: فارس

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

سخنان احمدی نژاد و لاریجانی در مجلس


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید 2

      فیلم جالبیس...

    • علی

      ما که سرمان گرم شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج