adexo3
۱۳۲۳۲۷۴
۴۸۴۲
۴۸۴۲
پ

علت خنک نکردن کولر آبی در گرمای زیاد

گرمای هوا حسابی کلافه‌کننده است اما این کلافگی وقتی بیشتر می‌شود که کولر آبی نیز به درستی عمل نکرده و باد گرم تحویل می‌دهد.

اعتماد آنلاین: گرمای هوا حسابی کلافه‌کننده است اما این کلافگی وقتی بیشتر می‌شود که کولر آبی نیز به درستی عمل نکرده و باد گرم تحویل می‌دهد.

راه‌اندازی کولرهای آبی با شروع گرمای هوا دردسرهای خاص خودش را دارد، درست زمانی که نیاز دارید با باد خنک کولر از گرمای هوا خلاص شوید متوجه می‌شوید کولرتان آن‌طور که باید خنک نمی‌کند و تاثیر چندانی در کاهش دمای محیط ندارد، آن زمان است که باید دوباره به بررسی وضعیت کولر خود بپردازید.

علت خنک نکردن کولر آبی در گرمای زیاد

 اما چه دلایلی می‌تواند منجر به خنک نکردن کولر و باد گرم آن شود؟ در این مطلب قصد داریم دلایلی را که ممکن است کولر باد خنک نداشته باشد بررسی کنیم.

۱. اختلال در عملکرد موتور کولر

وقتی کولر باد گرم می‌زند اولین چیزی که باعث نگرانی می‌شود خرابی موتور است، با توجه به هزینه‌های گزاف تعمیرات و تغییر موتور در اولین فرصت به بررسی عملکرد موتور کولر بپردازیم.

موتور کولر قسمت اصلی سیستم الکترومکانیکی است و در صورتی که اختلال در موتور یا پره‌های فن کولر به وجود آمده باشد عملکرد موتور ضعیف می‌شود و سیستم سرمایشی کارایی لازم را از دست می‌دهد.

۲. پوسیدگی بیش از حد پوشال‌ها

پوشال‌های کولر علاوه بر اینکه جلوی ورود هوای گرم به داخل کولر را می‌گیرند سبب مرطوب نگه داشتن فضای داخلی کولر نیز می‌شوند، حال اگر این پوشال‌ها دچار پوسیدگی و فرسودگی شده باشند دیگر نمی‌توانند به خنک ماندن فضای داخلی کولر کمک کنند، ضمن اینکه با پوسیده شدن پوشال‌ها دچار افتادگی شده و عملیات تبخیر آب سریع‌تر انجام می‌شود، بنابراین تعویض به‌موقع پوشال‌ها نقش مهمی در خنک‌تر شدن باد کولر دارد‌.

۳. مشکل آبرسانی

عواملی مانند تنظیم نبودن شناور آب، قطع بودن شیر فلکه، عملکرد نادرست واتر پمپ و… باعث کاهش عملکرد خنک‌سازی به واسطه کولر می‌شود. بنابراین در اولین فرصت وضعیت پمپ آب، شناور، شیلنگ‌های آبرسان به کولر و پوشال‌ها را بررسی کنید تا از عملکرد درست آنها مطمئن شوید.

۴. گرمای زیاد و نور آفتاب

قرار داشتن کولر زیر نور مستقیم آفتاب و به دور از سایه تاثیر زیادی در تولید نکردن باد خنک کولر دارد. گاهی موقعیت قرارگیری کولر روی پشت‌بام طوری است که ساعات زیادی را زیر نور آفتاب است و هیچ‌گونه سایه‌ای وجود ندارد تا از داغ نشدن بدنه فلزی کولر و گرم نشدن آب داخل کولر جلوگیری کند، بنابراین تهیه یک سایبان برای کولر می‌تواند تاثیر چشمگیری در خنک شدن باد کولر داشته باشد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج