adexo3
۱۳۲۳۸۷۶
۲ نظر
۴۴۴۶
۲ نظر
۴۴۴۶
پ

اظهارات شنیده نشده رقیب ترامپ درباره ایرانی‌ها

ران دی سانتیس، فرماندار ایالت فلوریدا که یکی از رقبای «دونالد ترامپ» در مرحله درون‌حزبی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برای مشخص کردن نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۲۴ است در مصاحبه با اسرائیل هیوم دیدگاه‌های خود در زمینه سیاست خارجی را تشریح کرده است.

دیده‌بان: ران دی سانتیس، فرماندار ایالت فلوریدا که یکی از رقبای «دونالد ترامپ» در مرحله درون‌حزبی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برای مشخص کردن نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۲۴ است در مصاحبه با اسرائیل هیوم دیدگاه‌های خود در زمینه سیاست خارجی را تشریح کرده است.

دی‌سانتیس که از طرفداران سیاست فشار حداکثری علیه دولت جمهوری اسلامی ایران است در بخشی از این مصاحبه با روزنامه اسرائیل‌هیوم به موضوع برخورد با دولت ایران پرداخته و ضمن انتقاد از سیاست‌های «جو بایدن»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا گفته که «خوب بودن با ایرانی‌ها جواب نمی‌دهد.»

فرماندار ایالت کالیفرنیا تصمیم بایدن برای عدم دعوت از «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را «شرم‌آور» توصیف کرده و درباره روابط آمریکا و این رژیم توصیه کرد: «روابط ما باید مثل آهن محکم باشد.»

دی‌سانتیس در ادامه ادعاهای خود اضافه کرد: «ما هیچ متحد بهتری در خاورمیانه نداریم و با اسرائیل پیوندهای فرهنگی و مذهبی داریم. حفظ برتری نظامی اسرائیل  قانونی در آمریکاست.

دی‌سانتیس گفت: «پشت کردن به اسرائیل اشتباه است. این البته بخشی از نگرش دولت بایدن به دنیا است. آنها ترجیح می‌دهند در برابر ایران تعظیم کنند تا بخواهند در کنار متحدانمان بایستند. دیدگاه من این است که اگر رئیس‌جمهور شوم روابط بسیار مستحکمی با اسرائیل خواهم داشت.»

او در بخش دیگری از مصاحبه در پاسخ به این سوال که چه سیاستی را در قبال برنامه هسته‌ای ایران اتخاذ خواهد کرد به انتقاد از برجام پرداخت و تلاش‌های ادعایی بایدن برای احیای آن را مورد انتقاد قرار داد.

دی‌سانتیس گفت: «[آن توافق] یک فاجعه تمام‌عیار بود. بایدن در تلاش است آن را احیا کند. اگر به ایران امتیاز بدهیم آنها از پول آن برای ساختن سلاح استفاده می‌کنند.»

دی‌سانتیس در ادامه به حمایت از سیاست موسوم به «فشار حداکثری» علیه ایران پرداخت و گفت: «باید علیه ایران فشار آورد و اطمینان حاصل کرد که آنها می‌فهمند مسیری که دارند می‌روند برایشان تبعات اقتصادی، سیاسی و حتی نظامی خواهد داشت.»

فرماندار فلوریدا اضافه کرد: «تنها چیزی که آنها می‌فهمند قدرت است. خوب بودن با ایرانی‌ها جواب نمی‌دهد. ما از اسرائیل حمایت خواهیم کرد و موضع بسیار قدرتمندانه‌تری علیه ایران اتخاذ خواهیم کرد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کماندار

      این مرتیکه رئیس جمهور آینده آمریکاست

    • ناشناس

      به نظرم آدم خوبی است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج