adexo3
۱۳۲۹۸۶۳
۱۲۴۶
۱۲۴۶
پ

کشف گونۀ عجیبی از «ماهی» که شبیه کابوس است!

گونۀ جدیدی از ماهی به تازگی در سواحل ماداگاسکار کشف شده که پوزۀ بلند و چشمان بزرگ و تاریکش سیمایی ترسناک به آن داده است.

فرادید: اخیرا دانشمندان در عمق آب‌های اقیانوس هند در نزدیکی سواحل ماداگاسکار موفق به کشف گونۀ جدیدی از ماهی شده‌اند که انگار از دل یک کابوس بیرون آمده است!

مشخصۀ این گونۀ ماهی که نامش «کوئلورینکوس زینجیانوس» (Coelorinchus zinjianus) گذاشته شده، یک جور پوزۀ بلند و نوک‌تیز است که در بالای لب‌هایش امتداد یافته است. طبق مطالعه‌ای که یک ماه قبل در نشریۀ علمی زوتاکسا به چاپ رسیده، جثۀ این ماهی در کل کوچکتر از گونه‌های مشابه با آن است.

کشف گونۀ عجیبی از «ماهی» که شبیه کابوس است!

محققان این ماهی را دارای «دهان و دندان‌هایی بزرگ با لب‌هایی ضخیم» توصیف کرده‌اند. لب‌های این ماهی رنگ‌پریده و روشن هستند در حالیکه بدنش رنگ نسبتا تیره‌ای دارد. در قسمت بالای دهان، چشم‌های بزرگ و تیره‌ای قرار دارند که سیمایی ترسناک به این جانور کوچک بخشیده‌اند.

اندازۀ این نوع ماهی از نوک پوزه تا دم معمولا حدود 20 سانتیمتر است؛ البته بعضی از آن‌ها تا 33 سانتیمتر هم رشد می‌کنند. محققان گفته‌اند که این نوع تازه شباهت‌های زیادی با برخی دیگر از انواع ماهی مانند فلابلیس‌پینیس (flabellispinis) و کوادری‌کریستاتوس (quadricristatus) دارد.همۀ این گونه‌ها پوزه‌هایی بلند و تیز و دهان‌هایی نسبتا بزرگ دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج