اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۳۰۷۸۵
۲۶۳۹
۲۶۳۹
پ

چرا زیردریایی های روسیه پنجره دارند اما زیردریایی های آمریکایی نه؟

این تفاوت بخاطر دو عامل مهم آب و هوایی و فنی است که ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند. به این معنا که ترانزیت یا جابجایی زیر دریایی های روسیه از بندر به عمق دریا و یا بلعکس از دریا به بندر به مدت زمان زیادتری نسبت به زیر دریایی های آمریکا نیاز دارد.

راهنماتو نوشت: احتمالا تاحالا به این موضوع دقت نکرده اید که زیردریایی های کشور روسیه دارای پنجره هستند و در مقابل زیردریایی های ایالات متحده آمریکا فاقد پنجره هستند، اما چرا؟

این تفاوت بخاطر دو عامل مهم آب و هوایی و فنی است که ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند. به این معنا که ترانزیت یا جابجایی زیردریایی های روسیه از بندر به عمق دریا و یا بلعکس از دریا به بندر به مدت زمان زیادتری نسبت به زیردریایی های آمریکا نیاز دارد.

این موضوع با توجه به اینکه توقفگاه زیردریایی های روسیه به طور معمول در آب های سرد واقع شده، می تواند پرسنل زیر دریایی را دچار مشکلات زیادی کند زیرا برای هدایت عملیات نیازمند خروج پرسنل از زیردریایی است.

چرا زیردریایی های روسیه پنجره دارند اما زیردریایی های آمریکایی نه؟

زیردریایی تایفون روسیه با پنجره های قابل تشخیص

در واقع روس ها برای حل این مشکل اتاقک هدایت کوچکی در زیردریایی های خود تدارک دیدند که مجهز به پنجره است و پرسنل بدون نیاز به خروج می توانند عملیات هدایت را به خوبی به انجام برسانند.

این مسئله در زیردریایی های آمریکایی وجود ندارد زیرا سرعت ترانزیت انها بسیار بالاتر است و تنها در چند دقیقه این عملیات انجام می شود. از طرفی دیگر آشیانه زیردریایی های آمریکایی نیز به طور معمول در آب های گرم قرار دارد و خروج پرسنل از زیر دریایی برای هدایت آن بدون هیچ مشکلی انجام می پذیرد.

حتما از خودتان می گرسید که زیردریایی ها تا اعماق بسیار زیاد پایین می روند پس چطور شیشه پنجره آنها تحت فشار بالای آب نمی شکند. روس ها برای این مشکل هم راه حل ساده ای در نظر گرفته اند.

اتاقک هدایت به طور کامل از بقیه زیردریایی جدا است و دریچه هایی دارد که به هنگام فرور رفتن زیردریایی در آب باز می شود تا آب درون این اتاقک را پر کند. بله شیشه ها تحت فشار بالای آب می شکند اما فقط در شرایطی که آب در یک سمت شیشه باشد. وقتی آب وارد اتاقک شود دو سمت شیشه در آب قرار دارد و فشاری متوجه شیشه نمی شود و طبیعتا نخواهد شکست.

ویدئوی زیر به صورت خلاصه این موضوع را برای شما به نمایش در می آورد.

چرا زیردریایی های روسیه پنجره دارند اما زیردریایی های آمریکایی نه؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج