۱۳۳۴۵۲۶
۴۲۵
۴۲۵
پ

رپورتاژ آگهی

دستگاه ارسال پیامک به مشتری با سیمکارت یا پنل اس ام اس ؟ + مزایا و معایب

در این مقاله می‌خواهیم کمی دربارۀ نحوۀ کار با این دستگاه صحبت کنیم، از مزایا و محدودیت‌هایش بگوییم و البته به قانون مهمی دربارۀ استفاده از آن اشاره کنیم.

دستگاه ارسال پیامک به مشتری با سیمکارت یا پنل اس ام اس ؟ + مزایا و معایب

اگر برای کسب‌وکارتان از سامانه پیامکی استفاده می‌کنید، شاید درباره دستگاه پنل اس ام اس یا دستگاه ذخیره شماره مشتریان شنیده باشید و بخواهید برای ارسال گسترده‌تر و راحت‌تر آن را امتحان کنید.
متاسفانه این روزها درباره استفاده از این دستگاه‌ها بسیار می‌شنویم و مشاغلی هستند که برای شروع بازاریابی پیامکی سراغ دستگاهی می‌روند تا شماره مشتریان را برایشان ذخیره کند.

دستگاه ارسال پیامک به مشتری با سیمکارت یا پنل اس ام اس ؟ + مزایا و معایب

دستگاه پنل اس ام اس چیست؟

طبق مقاله‌ی سامانه ملی پیامک،دستگاه پنل اس ام اس در اصل یک مودم GSM است که بدون سیم یعنی با  اینترنت وایرلس کار می‌کند. عملکرد این دستگاه چندان هم سخت نیست و ارسال پیام را از طریق امواج رادیویی انجام می‌دهد. این دستگاه با سیم‌کارت فعال می‌شود و بعد از فعال شدن، کاربر می‌تواند برای مخاطبین و بانک‌شماره‌هایش پیام ارسال کند.

دستگاه پنل اس ام اس عمدتاً برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی استفاده می‌شود اما محدودیت‌های جدی هم دارد که در ادامه به این موارد محدودکننده اشاره می‌کنیم.

دستگاه ذخیره شماره مشتریان چیست؟

دستگاه ذخیره‌سازی شماره موبایل مشتریان هم یک دستگاه جدید است که به تازگی در بازار غوغایی برای خودش به پا کرده، غافل از اینکه تقریباً هیچ کاربردی به جز ذخیره شماره مشتری ندارد، یعنی کاری که دقیقا سامانه پیامکی هم برای شما انجام می‌دهد.

دستگاه ذخیره شماره مشتری ظاهری شبیه کارت‌خوان‌های فروشگاهی (POS) دارد و در کنار تمام مزایا و معایبش، تقریباً هیچ گونه پشتیبانی هم به کاربرانش ارائه نمی‌دهد. از طرف دیگر بسیاری از کاربران ممکن است به دلیل مسائل بهداشتی علاقه2ای به لمس دکمه‌های دستگاه نداشته باشند یا حتی نخواهند که شماره موبایلشان را بلند اعلام کنند.
حالا همۀ این موارد را بگذارید کنار محدودیت‌های مهم این دو دستگاه که در ادامه برایتان به طور مفصل آوردیم:

دستگاه ارسال پیامک به مشتری با سیمکارت یا پنل اس ام اس ؟ + مزایا و معایب

 

محدودیت دستگاه‌های ارسال پیامک و ذخیره شماره مشتری

استفاده از دستگاه پنل اس ام اس بر اساس دستور مستقیم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ممنوع است. اما علاوه بر منع استفادۀ دستگاه از طرف وزارتخانه مربوطه، این مودم و دستگاه ذخیره شماره مشتریان محدودیت‌های مهمی هم دارد که موجب شده کاربران ترجیح دهند به جای GSM از پنل پیامکی استفاده کنند.

اما این محدودیت‌های مهم چیست؟ در ادامه به شما خواهیم گفت.

نیاز دستگاه پنل اس ام اس به سیم‌کارت

استفاده از دستگاه پنل اس ام اس نیاز به سیمکارت دارد، یعنی شما در هر ساعتی که بخواهید پیامک بفرستید باید حتماً خود دستگاه و یک سیمکارت فعال داشته باشید.

این در صورتی است که پنل پیامکی اصلاً چنین محدودیتی ندارد و کاربر تنها با دسترسی به اینترنت از طریق گوشی، تبلت یا کامپیوتر می‌تواند وارد پنل شود و برای مخاطبانش اس ام اس تبلیغاتی یا خدماتی ارسال کند.

محدودیت ارسال پیامک

کاربر با دستگاه مودم GSM فقط تا 30 تا پیامک می‌تواند ارسال کند و در صورت بیشتر شدن پیام‌ها ممکن است خط از طرف اپراتور مسدود شود. این مودم‌ها بر خلاف پنل اصلاً کاربرد تبلیغاتی ندارند، برای همین در صورت ارسال پیامک با تعداد بالا خط غیرفعال می‌شود.
دستگاه ذخیره شماره مشتریان هم، همانطور که از نامش پیداست اصلاً قابلیت ارسال پیامک ندارد و برای چنین نیازی طراحی نشده است. در نتیجه امتیاز این مرحله هم به پنل پیامکی می‌رسد که نه تنها محدودیت ارسال ندارد، بلکه به بانک شماره‌های همراه اول و ایرانسل هم دسترسی دارد، بعد از ارسال فایل گزارش کاملی را در اختیارتان قرار می‌دهد و پشتیبانی همه‌روزه هم دارد.

دستگاه ارسال پیامک به مشتری با سیمکارت یا پنل اس ام اس ؟ + مزایا و معایب

نداشتن خط اختصاصی

یکی از مهم‌ترین محدودیت‌های دستگاه پنل اس ام اس و دستگاه ذخیره شماره مشتری نداشتن خط اختصاصی است. خط اختصاصی امکان دریافت پاسخ از طرف مخاطب را دارد، برای همین معمولاً برگزاری قرعه‌کشی، نظرسنجی و موارد مشابه که نیاز به دریافت پاسخ مخاطب دارد با خط اختصاصی انجام می‌شود.

دستگاه مودم GSM امکان فعال کردن خط اختصاصی را ندارد، برای همین اگر در بازاریابی پیامکی کسب‌وکارتان به واکنش‌ها و پاسخ مخاطب نیاز دارید، این دستگاه برای شما کارآمد نخواهد بود.

پنل ارسال اس ام اس انبوه سامانه ملی پیامک از سرشماره‌های پیامکی مختلفی پشتیبانی می‌کند که پیشنهاد می‌کنم سری به لینک زیر بزنید:

https://www.melipayamak.com/line/

دسترسی نداشتن به ماژول‌ها

همانطوری که می‌دانید پنل پیامکی ماژول‌های مختلفی دارد که برای کاربر امکانات مختلفی از جمله ارسال اس ام اس به بانک شماره‌های به‌روز، ارسال به صورت منطقه‌ای (پیامپ)، ارسال پیامک با فیلتر  جنس، ارسال برای مشاغل خاص یا حتی به صورت زماندار را فراهم کرده است. اما بر خلاف سامانه پیامکی، دستگاه‌ها به هیچ کدام از این ماژول‌ها دسترسی ندارد. با دستگاه پنل اس ام اس شما صرفاً می‌توانید به یک‌سری شماره‌ها پیامک مشخصی را به صورت محدود بفرستید. دستگاه ذخیره مشتری هم که اصلاً برای ارسال پیامک طراحی نشده و امتیاز این مرحله را هم از دست می‌دهد

در نتیجه اگر می‌خواهید برای کسب‌وکارتان تنها به محله‌های اطراف پیام بفرستید یا روی تبلیغات در گروه خاصی از مشاغل و اصناف تمرکز کنید، مودم GSM و دستگاه ذخیره شماره مشتری نمی‌تواند به شما کمک کند.

دستگاه ارسال پیامک به مشتری با سیمکارت یا پنل اس ام اس ؟ + مزایا و معایب

دستگاه ارسال پیامک به مشتری با سیمکارت یا پنل اس ام اس ؟ + مزایا و معایب
ارسال پیام بر خلاف قانون

همانطوری که می‌دانید برخی از کاربران همراه اول در لیست سیاه یا همان بلک لیست مخابرات هستند، یعنی دریافت پیام‌های تبلیغاتی‌شان را مسدود کرده‌اند. حالا شما با مودم GSM می‌توانید برای این شماره‌ها پیامک ارسال کنید ولی این مورد قانونی نیست و به نوعی مزاحمت است، زیرا بر خلاف میل کاربر برای او پیامک تبلیغاتی ارسال می‌شود.

یادتان باشد که ارسال پیامک به لیست سیاه مخابران ممنوع و بر خلاف قانون است، در نتیجه چنین ارسال برای کسب‌وکار شما تبعاتی خواهد داشت.

دستگاه باید همیشه همراهتان باشد

اگر بخواهید پیامک‌های تبلیغاتی خود را با مودم GSM بفرستید، همیشه باید این دستگاه را همراه داشته باشید که این خود معضل و محدودیت بزرگی است. از طرفی هم اگر سیم‌کارت بسوزد یا شارژ دستگاه تمام شود و به پریز برق دسترسی نداشته باشید، دیگر نمی‌توانید پیامک ارسال کنید و دستگاه خاموش می شود.

برای همین می‌توانیم بگوییم که علاوه بر محدودیت استفاده از ابزارها، خود دستگاه GSM هم در شرایط خاصی فعال است و می‌تواند محدودیت جدی داشته باشد. در نتیجه با توجه به محدودیت‌های جدی دستگاه پنل اس ام اس شاید بهتر باشد به ثبت‌نام سامانه پیامکی فکر کنید. زیرا بعد از این محدودیت‌ها می‌خواهیم مطلب دیگری را هم به شما بگوییم!

اگر هم بخواهید شماره مشتریانتان را داشته باشید سامانه پیامکی با راه‌اندازی خبرنامه و بانک شماره فرصتی را فراهم کرده تا هر زمان خواستید، بدون نیاز به هیچ دستگاهی شماره مشتریانتان را داشته باشید. در صورتی که اگر دستگاه ذخیره شماره مشتریان را داشته باشید، برای ارسال پیامک باید همیشه یک سیستم کامپیوتر روشن و یک دستگاه را هرجایی که می‌روید، داشته باشید

ممنوعیت استفاده از دستگاه پنل اس ام اس

استفاده از دستگاه پنل اس ام اس بر اساس دستور مستقیم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ممنوع است. اما علاوه بر منع استفاده از دستگاه با دستور وزارتخانه مربوطه، این مودم در مقایسه با سامانه پیامکی هم محدودیت‌های مهمی دارد که موجب شده تا کاربران ترجیح دهند به جای GSM از پنل پیامکی استفاده کنند. در نتیجه اگر تبلیغ استفاده از دستگاه GSM را در جایی دیدید و یا کسی شما را به استفاده از دستگاه ارسال پیامک تشویق کرد، هرگز بودجۀ تبلیغات کسب‌وکارتان را صرف خرید این دستگاه نکنید، زیرا استفاده از این مودم منع قانونی دارد.

دستگاه ذخیره شماره مشتریان هم محدودیت استفاده ندارد و توسط برندهای مختلفی ارائه می‌شود، اما همانطوری که در این مطلب خوانید و متوجه شدید، این دستگاه غیر از ذخیره شماره کاربرد دیگری ندارد که این ذخیره‌سازی را پنل راحت‌تر و سریع‌تر برایتان انجام می‌دهد و بر خلاف دستگاه خراب و از کار افتاده هم نمی‌شود.

راه‌حل چیست؟

حالا با ممنوعیت استفاده از این دستگاه و ارسال پیامک بر خلاف قانون، شما چه راه‌حلی برای ارسال پیام تبلیغاتی پیشنهاد می‌کنید؟

پنل ارسال پیامک پیشنهاد ما به شماست که هم ویژگی‌های دستگاه ارسال اس ام اس را دارد، یعنی می‌توانید برای شماره‌های مختلفی پیامک بفرستید و هم هیچ کدام از محدودیت‌های دستگاه را ندارد و از همه کلی قابلیت‌های دیگر را برایتان فراهم کرده و پشتیبانی همه‌روزه دارد. برای ثبت‌نام اولیه هم فقط کافیست تا در صفحه اول سایت ملی پیامک ثبت‌نام کنید و اطلاعات شخصی خود را جهت تائید هویت برای اپراتور بفرستید.

بعد از تائید هویت و سفارش خط می‌توانید ارسال پیام انبوه برای مخاطبان را شروع کنید، برای تعامل بهتر با مشتریان خبرنامه پبامکی داشته باشید و از بازاریابی پیامکی برای افزایش فروش استفاده کنید.

نتیجۀ استفاده از دستگاه ارسال اس ام اس

دستگاه ارسال پیامک به مشتری با سیمکارت یا پنل اس ام اس ؟ + مزایا و معایب
در حال حاضر دستگاه ارسال اس ام اس به دستور وزارت فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات ممنوع است، از طرفی با محدودیت‌هایی که این مودم دارد بهتر است که برای بازاریابی پیامکی از ماژول‌های پنل استفاده کنید و به شماره‌های بیشتری پیامک تبلیغاتی بفرستید. دستگاه ذخیره شماره مشتریان هم تقریباً به جز درج شماره مشتری، مزیت دیگری برایتان فراهم نکرده است.

برای ثبت‌نام و دریافت پنل می‌توانید در طول هفته و در تعطیلات با پشتیبان‌های فنی ملی پیامک تماس بگیرید و در وبلاگ هم با دیگر ماژول‌های پنل بیشتر آشنا شوید. در صورتی که دربارۀ پنل، دستگاه ذخیره شماره مشتری و مودم GSM سوال‌های بیشتری دارید، همینجا بنویسید تا به شما پاسخ دهیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج