adexo3
۱۳۴۴۸۴۰
۱۲۱۳۶
۱۲۱۳۶
پ

محتوای حمایت‌شده

پیرسینگ ناف (Navel Piercing) چیست و چگونه انجام می‌شود؟

پیرسینگ ناف یکی از اقدامات زیبایی است که امروزه بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند. برای آشنایی با روش انجام پیرسینگ ناف در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

پیرسینگ ناف به عنوان یک اقدام زیبایی سرپایی و ساده با انواع اکسسوری‌های مخصوص اینکار انجام می‌شود و طرفداران بسیار زیادی دارد. با داشتن پیرسینگ ناف سبک جدید و خاصی را به شکم و در نهایت استایل خود اضافه می‌کنید که جلوه خاصی ر ا به شما هدیه می‌کند. اما مانند هر کار زیبایی دیگر، نکات مختلفی است که درباره زدن پیرسینگ ناف باید رعایت کنید؛ از انتخاب مطب و شخص مناسب برای انجام اینکار گرفته تا مراقبت‌های بعد از آن و...

ما در این مقاله، به طور کامل همه نکات لازم را درباره پیرسینگ ناف با یکدیگر بررسی می‌کنیم پس اگر قصد انجام آن را دارید تا آخر متن با ما همراه شوید.

پیرسینگ ناف (Navel Piercing) چیست و چگونه انجام می‌شود؟

دکتر بنفشه علایی

پاسخگویی از ساعت 10 صبح تا 8 شب

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۲۶۳۵۵۸۹۱

۰۹۰۲۳۳۳۸۹۱۰

تاریخچه سوراخ کردن ناف

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که سوراخ کردن ناف یا همان پیرسینگ ناف از زمان‌های قدیم انجام می‌شد و در همه فرهنگ‌های باستانی به عنوان یک کار هنری و زیبایی شناخته می‌شود. افراد مختلفی طرفدار آن بودند و بر روی غارها یا نقاشی‌های قدیمی آن زمان، اثرات داشتن پیرسینگ ناف با ابزارهای قدیمی دیده می‌شود. هر چند تبعا در زمان حال، روش‌ها و وسیله‌های مورد استفاده برای آن بهبود بسیار زیادی پیدا کرده‌اند اما به صورت کلی پیرسینگ ناف اقدام جدیدی محسوب نمی‌شود.

پیرسینگ ناف چیست؟

یکی از اقدامات زیبایی که امروزه در میان افراد زیادی از جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرد، پیرسینگ ناف است. این نوع سوراخ‌کاری نماد مد، و زینتی برای آراستگی در نظر گرفته می‌شود و به عنوان رایج‌ترین و محبوب‌ترین روش سوراخ‌کاری در زنان به شمار می‌رود.

انواع مختلف پیرسینگ ناف

برای آشنایی بیشتر با پیرسینگ ناف بهتر است با برخی از انواع این پیرسینگ آشنا شوید:

از نظر شکل ظاهری

باید بدانید پیرسینگ ناف به انواع اشکال محتلف مثل  آویز ناف، پیرسینگ میله‌ای، نگین ناف، دو سر توپی دسته بندی می‌شود.

از نظر جنس

استیل، تیتانیوم،طلا و بیوفلکس از جمله جنس‌های رایج برای پیرسینگ ناف هستند که طلا ارزشمندترین آن‌هاست.

نکات مهم قبل از انجام سوراخ کاری (پیرسینگ) ناف

  • حساس نبودن پوست: تمیزی ناف و زیاد حساس نبودن پوست شما، نکته مهمی است که برای انجام پیرسینگ اهمیت بسیار زیادی دارد. برای پوست‌های مستعد عفونت باید با حساسیت و دقت بیشتری پیرسینگ انجام شود. بنابراین اگر شخصی هستید که معمولا واکنش‌های پوستی زیادی از خود نشان می‌دهید، حتما با یک متخصص قبل از انجام پیرسینگ ناف، مشورت کنید.
  • تمیزی مطب برای انجام پیرسینگ: محیطی که در آن پیرسینگ زده می‌شود باید از تمامی نکات بهداشتی پیروی کند. این موضوع برای سلامتی فرد مراجعه کننده بسیار اهمیت دارد و بهتر است حتما در انتخاب مکان مناسب برای انجام پیرسینگ ناف دقت کنید.
  • استفاده از پیرسینگ‌های باکیفیت: در بازار، مدل‌های مختلف پیرسینگ وجود دارد که می‌توانید آنها را تهیه کنید اما پیشنهاد ما به شما این است که حتما از نمونه‌های با کیفیت و ضدحساسیت استفاده کنید تا دچار عارضه خاصی نشوید.
  • شخص با تجربه: مهارت شخصی که پیش آن پیرسینگ ناف خود را می‌زنید بسیار اهمیت دارد. هر چه کنترل فرد بر روی فشار دست، اهمیت آن نسبت به تمیزی و... بیشتر باشد، خیالتان راحت‌تر خواهد بود.

پرسینگ یا سوراخ کردن ناف چگونه انجام می شود؟

برای سوراخ کردن ناف مراحل مختلفی باید به ترتیب انجام شوند که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم؛

  • تمیز و ضدعفونی کردن ناف: ابتدا باید محل پیرسینگ توسط الکل به طور کامل ضدعفونی شده و سپس وسایل لازم برای انجام اینکار نیز تمیز و استریل شوند. انجام این مرحله و جدی گرفتن آن بسیار مهم است چرا که از به وجود آمدن انواع عفونت‌ جلوگیری خواهد کرد. دقت کنید برای انجام پیرسینگ ناف بهتر است ناحیه مدنظر فاقد مو باشد.
  • علامت گذاری و سوراخ کردن ناف: در محل موردنظر پس از علامت گذاری اولیه به وسیله سوزن استریل شده یا تفنگ مخصوص، سوراخ پیرسینگ ایجاد می‌شود.
  • جایگذاری پیرسینگ در محل مورد نظر: پس از ایجاد سوراخ، پیرسینگ انتخاب شده با دقت و به آرامی در محل مدنظر جایگذاری می‌شود.

همانطور که می‌بینید انجام پیرسینگ ناف بسیار ساده است و مدت زمان زیادی طول نخواهد کشید. به صورت کلی زدن پیرسینگ ناف درد و فشار خاصی ندارد اما می‌توان با هدف نداشتن هیچگونه درد از بی‌حسی‌های مخصوص برای افراد قبل از سوراخ کردن، استفاده کرد.

مراقبت‌های بعد از پیرسینگ ناف

بعد از انجام پیرسینگ ناف، باید یکسری نکات مراقبتی را رعایت کنید که بسیار مهم هستند و انجام آنها دلیل اصلی جلوگیری از عفونت خواهند بود.

  • پاکسازی مرتب: به طور روزانه باید محل پیرسینگ را با الکل یا آب ولرم و صابون، تمیز و پاکسازی کنید. اینکار برای جلوگیری از میکروبی شدن ناف بسیار کمک کننده است. همچنین پس از هر شستشو، حتما تمامی بخش‌های ناف را خشک کنید.
  • جلوگیری از ضربه و برخورد محکم: با توجه به حساس بودن محل پیرسینگ ناف، باید توجه کنید که از هرگونه ضربه و برخورد محکم با اشیا جلوگیری کنید. همچنین ناحیه پیرسینگ را در چند روز اول به هیچ عنوان دستکاری نکنید.
  • نرفتن به استخر، سونا و جکوزی: در روزهای اولیه بعد انجام پیرسینگ ناف، بهتر است از استخر رفتن جلوگیری کنید چون ممکن است بدن‌تان نسبت به باکتری‌های موجود در آب حساسیت نشان دهد و منجر به عفونت شود.
  • پوشیدن لباس‌های راحت: در روز‌های اول باید از لباس‌های آزاد و راحت استفاده کنید تا برخوردی با پیرسینگ نداشته باشد. پوشیدن لباس‌ و شلوار تنگ اصلا توصیه نمی‌شود.

عوارض پیرسینگ ناف

یکی از دغدغه‌های بسیاری از افراد، عوارض مختلفی است که درباره پیرسینگ ناف به گوش می‌رسد و آنها را از انجام اینکار با وجود علاقه‌شان، منصرف می‌کند. در واقع عوارضی مثل عفونت بسیار زیاد ناف، بیماری‌های خونی مثل هپاتیت c و... درمورد پیرسینگ ناف شنیده می‌شود اما تمامی آنها بستگی به این دارد که شما در چه محلی و توسط چه کسی اقدام به زدن آن می‌کنید.

اگر محل انجام پیرسینگ ناف قابل اطمینان و بهداشتی باشد، همچنین شخصی که برای شما این‌ کار را انجام می‌دهد احتیاط‌های لازم را رعایت کند و خودتان هم بعد از انجام آن به نکات بهداشتی اهمیت دهید، دچار هیچ‌ گونه عارضه‌ای نخواهید شد.

علائمی مثل قرمزی، کمی خارش، ترشح مایع سفید رنگ در چند روز ابتدایی کاملا طبیعی است ولی در صورت متداوم بودن و تشدید آنها حتما باید با متخصص مشورت کنید.

پیرسینگ ناف (Navel Piercing) چیست و چگونه انجام می‌شود؟

آیا سوراخ کردن ناف برای نصب پیرسینگ درد دارد؟

برای سوراح کردن ناف در ابتدا می‌توان از پماد بی حس کننده استفاده کرد برای همین در هنگام انجام شدن عملیات دردی احساس نمی‌شود اما با این وجود بعد از بین رفتن اثر بی حسی ممکن است درد تا چند روز به شکل خفیف ادامه داشته باشد.

حکم شرعی برای پیرسینگ ناف

در رابطه با حکم شرعی پیرسینگ، نظر اکثریت مراجع تقلید بر این نکته است که انجام پیرسینگ به خودی خود بلامانع بوده و ایرادی ندارد، البته این در صورتی است که انجام پیرسینگ موجب آسیب رساندن به فرد نگردد، که در غیر این صورت بایست از انجام آن جلوگیری کرده و اشکال دارد.

هزینه پرسینگ یا سوراخ کردن ناف چقدر است؟

هزینه پیرسینگ ناف نیز بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزارتومان است البته برای قیمت عمل پیرسینگ ناف مدل های مختلفی وجود دارد که قیمت آن را نیز می تواند افزایش دهد.

پیرسینگ ناف (Navel Piercing) چیست و چگونه انجام می‌شود؟پیرسینگ ناف (Navel Piercing) چیست و چگونه انجام می‌شود؟پیرسینگ ناف (Navel Piercing) چیست و چگونه انجام می‌شود؟پیرسینگ ناف (Navel Piercing) چیست و چگونه انجام می‌شود؟پیرسینگ ناف (Navel Piercing) چیست و چگونه انجام می‌شود؟پیرسینگ ناف (Navel Piercing) چیست و چگونه انجام می‌شود؟پیرسینگ ناف (Navel Piercing) چیست و چگونه انجام می‌شود؟پیرسینگ ناف (Navel Piercing) چیست و چگونه انجام می‌شود؟

دکتر بنفشه علایی - پوست و مو

دکتر بنفشه علایی متولد سال هزار و سیصد و پنجاه و یک شمسی پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، در مراکز مختلف درمانی مشغول به کار بوده است. در حال حاضر ایشان در منطقه زعفرانیه تهران فعالیت دارند. هدف وی ارائه بهترین و برترین خدمات زیبایی ودرمانی در زمینه پوست و مو میباشد.در این مرکز تلاش می شود که از جدیدترین روش‌ها و معتبرترین محصولات برای مراجعین محترم استفاده شود.

ما آمده‌ایم که در آشفته بازار ارائه خدمات پوست، مو و زیبایی به پشتوانه تجربه و تخصص، شان و سلامت شما را مورد وثوق قرار داده و خدماتی را تقدیم کنیم که درخور شخصیت ایرانی است.

پیرسینگ ناف (Navel Piercing) چیست و چگونه انجام می‌شود؟

پاسخگویی از ساعت 10 صبح تا 8 شب

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۲۶۳۵۵۸۹۱

۰۹۰۲۳۳۳۸۹۱۰

پیرسینگ ناف (Navel Piercing) چیست و چگونه انجام می‌شود؟

نمونه خدمات دکتر بفنشه علایی را از اینستاگرام دنبال کنید.

dr.banafshehalaei@

پیرسینگ ناف (Navel Piercing) چیست و چگونه انجام می‌شود؟

تهران، زعفرانیه، مقدس اردبیلی، پسیان جنوبی، پلاک ۱۴، برج الماس، طبقه دوم، واحد ۲۶

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج