adexo3
۱۳۴۵۳۷۸
۱۴۵۱
۱۴۵۱
پ

سوخو روسی مجهز به بمب‌افکن‌های آمریکایی می‌شود!

نیروی هوایی اوکراین سوخو-۲۷ خود را به بمب‌های سرنشین دار ساخت آمریکا مسلح کرده است و رهگیرهای قدیمی را به جنگنده بمب‌افکن چند منظوره تبدیل کرده است.

خبرآنلاین: نیروی هوایی اوکراین سوخو-۲۷ خود را به بمب‌های سرنشین دار ساخت آمریکا مسلح کرده است و رهگیرهای قدیمی را به جنگنده بمب‌افکن چند منظوره تبدیل کرده است.

مهمات تهاجم مستقیم مشترک یا JDAM ابزار هدایت‌گری است که بمب گرانشی غیر هدایت شونده را به بمب هوشمند تبدیل می‌کند که قابلیت عملکرد در همه شرایط آب و هوایی را دارد. ترکیب سوخو-۲۷ و JDAM یک ترکیب بالقوه قدرتمند است. سوخو-۲۷ دو موتوره و تک سرنشین با حداکثر وزن ۳۶ تنی خود می تواند چندین تن بمب را تا شعاع ۷۰۰ مایلی یا بیشتر حمل کند و در حین مسیر از خود دفاع کند.

برای تبدیل رهگیرها به جنگنده بمب افکن مقداری تلاش لازم بود. ناوگان سوخو-۲۷ اوکراین شامل ترکیبی از «سوخو-۲۷اس» و «سوخو-۲۷پی»، است. مدل‌های «اس» نسل اول Flankers هستند که فقط قابلیت هوا به زمین ابتدایی را دارند که از بمب‌های هدایت‌نشده استفاده می‌کنند. هواپیماهای «سوخو-۲۷پی» در اواخر دهه ۱۹۸۰ رابط های بمب خود را حذف کردند.

سوخو-۲۷ قبلاً می توانست بمب حمل کند و بازیابی قابلیت هوا به زمین سوخو-۲۷پی، چندان دشوار نبود. اما برای به کارگیری JDAM-ERهای هدایت شونده با GPS، پیمانکاران آمریکایی و اوکراینی مجبور شدند یک دکل جدید اختراع کنند.

سوخو روسی مجهز به بمب‌افکن‌های آمریکایی می‌شود!

مشخص نیست که نیروی هوایی اوکراین چه تعداد سوخو-۲۷ را برای JDAM تغییر داده است. هنگامی که اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ فروپاشید، اوکراین ۷۴ فروند سوخو-۲۷ جدید در آن زمان را به ارث برد. بیست و سه سال بعد، تنها ۲۴ فروند در خدمت فعال بودند.

سوخو روسی مجهز به بمب‌افکن‌های آمریکایی می‌شود!

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج