adexo3
۱۳۴۹۰۳۱
۶۰۷۳
۶۰۷۳
پ

اقدام بحث‌برانگیز اسرائیل، بیخ گوش ایران!

انتشار تصاویری از افتتاح رسمی سفارت اسرائیل در منامه بحرین نشانه این رویداد است که خاورمیانه وارد دوره جدیدی از تحولات در نزدیکی ایران شده است.

برترین‌ها: انتشار تصاویری از افتتاح رسمی سفارت اسرائیل در منامه بحرین نشانه این رویداد است که خاورمیانه وارد دوره جدیدی از تحولات در نزدیکی ایران شده است.

فرارو نوشت: ایلی کوهن وزیر امور خارجه اسرائیل در مراسمی که با حضور عبداللطیف الزیانی همتای بحرینی وی برگزار شد، به طور رسمی سفارت اسرائیل در منامه را افتتاح کرد.

اقدام بحث‌برانگیز اسرائیل، بیخ گوش ایران!

ایلی کوهن وزیرخارجه اسرائیل روز گذشته طی سفری رسمی وارد منامه شده بود. این نخستین سفر مقامی در قامت وزیرخارجه اسرائیل به کشور‌های امضا کننده توافق آبراهام (عادی سازی روابط)، از زمان امضای آن محسوب می‌شود.

وزیرخارجه اسرائیل پیش از این مراسم نیز با سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد بحرین دیدار و گفتگو کرده بود.

وی در اظهاراتی مدعی شد که توافق آبراهام به یک الگو برای دیگر کشور‌های خاورمیانه تبدیل شده و تل‌آویو خواهان توسعه دایره عادی سازی روابط به دیگر کشور‌های این منطقه است. ایلی کوهن همچنین در این سفر از مقر ناوگان پنجم ارتش آمریکا در بحرین نیز بازدید کرده بود.

اقدام بحث‌برانگیز اسرائیل، بیخ گوش ایران!

فریدون مجلسی، کارشناس سیاسی ضمن تاکید بر این نکته که خاورمیانه عملا وارد دوره جدیدی از تحولات خواهد شد در خصوص این که آیا با رسمی شدن این توافق و باز شدن پای اسرائیل در امارات متحده عربی و بحرین، آن هم در کنار مرزهای ایران، تل آویو خواهد توانست موازنه امنیتی با تهران را به سود خود تغییر دهد، عنوان داشت که اقدام ایالات متحده آمریکا برای میانجیگری بین اسرائیل با امارات متحده عربی و بحرین به منظور رسیدن به ائتلافی است که ذیل عادی سازی روابط دیپلماتیک طرفین، اولا به ارتقای امنیت اسرائیل کمک کند و از آن مهمتر یک جبهه تمام عیار امنیتی در برابر ایران ایجاد شود. اما این بار تفاوت اصلی آنجاست که این جبهه امنیتی در کنار مرزهای ایران و در منطقه فوق العاده حساس خلیج فارس شکل گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج