adexo3
۱۳۴۹۸۹۶
۱۲۸۷
۱۲۸۷
پ

برای اولین بار جنین انسان ۲ هفته کامل در آزمایشگاه رشد کرد

دانشمندان موفق شده‌اند مدل‌های جنین انسان را از سلول‌های بنیادی کشت‌شده در آزمایشگاه پرورش بدهند. این کار در ضمن نمای منحصر به فردی از اولین هفته مهم پس از کاشت سلول تخم در دیواره رحم انسان هم به دست می‌دهد.

پزشک: دانشمندان موفق شده‌اند مدل‌های جنین انسان را از سلول‌های بنیادی کشت‌شده در آزمایشگاه پرورش بدهند. این کار در ضمن نمای منحصر به فردی از اولین هفته مهم پس از کاشت سلول تخم در دیواره رحم انسان هم به دست می‌دهد.

باروری، از دست دادن زودهنگام بارداری و نقایص رشدی مادرزادی را می‌توان با بررسی دقیق‌تر آنچه بلافاصله پس از نفوذ تخمک بارور شده در دیواره رحم در ابتدای بارداری اتفاق می‌افتد، بهتر درک کرد. اما چالش‌های اخلاقی و فنی توانایی ما را برای مطالعه این مراحل حیاتی رشد جنین انسان با مشکل مواجه کرده است.

ماه اول هنوز تا حد زیادی یک جعبه سیاه محققان است. مدل جنین انسان مشتق شده از سلول‌های بنیادی، روشی اخلاقی و در دسترس برای بررسی این دوره محسوب می‌شود. (عقیده محققان البته)

این تیم تحقیقاتی بین‌المللی، سلول‌های بنیادی مشتق شده از انسان را که به‌طور ژنتیکی اصلاح‌نشده بودند و تمایز نیافته بودند به ساختار‌های پیچیده‌ای تبدیل کردند که رشد جنینی انسان را تقلید می‌کنند.

این فرآیند توانایی خودسازمان‌دهی چشمگیر سلول‌های بنیادی انسانی را نشان می‌دهد و پیشرفت اخیر در تولید سلول‌های بنیادی شبه جنینی را یک گام پیش می‌برد تا روش جدیدی را برای مطالعه پدیده‌هایی در اختیار محققان قرار دهد که تاکنون از دید ما پنهان مانده‌اند.

 برای اولین بار جنین انسان 2 هفته کامل در آزمایشگاه رشد کرد

از این طریق شیوه‌ای که سلول‌های اولیه جفت و لایه سلول‌های کیسه آب را می‌سازند می‌توان بهتر بررسی کرد.

تحقیقات قبلی نشان داد که سلول‌های بنیادی با منشا جنین موش می‌توانند به‌طور مصنوعی هدایت شوند تا به بافت‌هایی تمایز یابند و به سه نوع اصلی بافت بدن تبدیل می‌شوند.

دانشمندان شرایط بهینه از جمله تعداد سلول‌ها، نسبت‌های درون مخلوط سلولی، و ترکیبات کشت را برای مراحل مختلف، از زمانی که لانه گزینی 7 تا 8 روز پس از لقاح رخ می‌دهد، تعیین کردند.

این مدل‌ها مجموعه‌ای از تمام دودمان‌ها و اجزای شناخته‌شده جنین‌های انسان در مراحل اولیه، از جمله اپی بلاست، هیپوبلاست، مزودرم خارج جنینی، تروفوبلاست و کیسه زرده را ساختند.

نویسندگان خاطرنشان می‌کنند که جنین حاصل از سلول بنیادی انسانی مشابه جنین‌های عادی نیستند، اما مدلی هستند که فرصت‌های تحقیقاتی عظیمی را به وجود می‌آورند.

مدل‌های می‌توانند برای آشکار کردن سیگنال‌های بیوشیمیایی و مکانیکی که رشد مناسب را در این مرحله اولیه بارداری تضمین می‌کنند، و راه‌هایی که در آن توسعه ممکن است اشتباه شود، مورد استفاده قرار گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج