adexo3
۱۳۵۲۶۶۳
۱۱ نظر
۸۰۰۸
۱۱ نظر
۸۰۰۸
پ

انتقاد از حق‌­الزحمه چند هزار میلیاردی برای ۷ نفر!

احمد توکلی رییس هیات مدیره سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت نوشت: مثلاً امسال که طبق قانون بودجه قرار است ۱۰۸ هزار میلیارد تومان از زمین فروشی حاصل شود، هیئت می‌تواند برای خود و امربران خود تا ۵۴۰۰ میلیارد تومان حق­الزحمه تعیین کند! فرض را بر این می‌گذاریم که روئین­تنان، مدیران ضعیف‌نواز هستند و ۹۰ درصد این حق­الزحمه را به امربران می‌دهند و خود فقط ۱۰ درصد آن را می‌گیرند. در این صورت؛ به هر یک از۷ صاحب‌منصب عضو هیئت برای، ۲۴ جلسه در کل سال ۱۴۰۲، مبلغ ۸ میلیارد تومان حق­الزحمه می‌دهند!! به نظر شما اندکی زیاد نیست؟!

جماران: احمد توکلی رییس هیات مدیره سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام طی نامه ای هشدار داد: شگفت‌آور آنکه مصوبه، برای زحمات طاقت­فرسایی که در پایمال کردن اصول قانون اساسی، سلب حقوق اساسی ملت و بی‌اعتنایی به مقامات و نهادهای کشور و شکایت از همه منتقدان خود، برای خود دستخوشی در نظر می‌گیرند. مصوبه‌ این حق­الزحمه را تا ۵ درصد از منابع حاصل از زمین فروشی تعیین کرده است.

انتقاد از حق‌­الزحمه چند هزار میلیاردی برای 7 نفر!

مثلاً امسال که طبق قانون بودجه قرار است 108 هزار میلیارد تومان از زمین فروشی حاصل شود، هیئت می‌تواند برای خود و امربران خود تا 5400 میلیارد تومان حق­الزحمه تعیین کند! فرض را بر این می‌گذاریم که روئین­تنان، مدیران ضعیف‌نواز هستند و 90 درصد این حق­الزحمه را  به امربران می‌دهند و خود فقط 10 درصد آن را می‌گیرند. در این صورت؛ به هر یک از7 صاحب‌منصب عضو هیئت برای، 24 جلسه در  کل سال 1402، مبلغ 8 میلیارد تومان حق­الزحمه می‌دهند!! به نظر شما اندکی زیاد نیست؟!

از این هفت نفر می‌پرسم، چگونه می‌خواهید نزد مردمی که برای پولِ پیشِ خانه این­در و آن­در می‌زنند و ناامید بازمی‌گردند از این تصمیمات بی‌اساس و غیرعلمی و ظالمانه که فقیران را فقیرتر و اغنیا را غنی‌تر می‌سازد دفاع کنید؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      مسئولان فقط به فکر جیب خودشان هستند نه مردم.

    • ناشناس

      این دولت مست قدرت است و بس

    • ناشناس

      🤑

    • ناشناس

      بله باید بکنند چون وقت غارت هست

    • محمد

      خرج که از بیت المال باشد این حق زخمه کم است

    • ناشناس

      حاجی شما گذاشتن برای موعظه کردن این آقایون و به اون آقایون گفتند به موعظه های شما توجه نکنند ، همه سرکاریم.

    • بینم

      اقای توکلی درست میفرمایند اینها حقوق دارند دیگر حق الزحمه چیست تازه اگر لطف کنند نگیرند مقدار حق الزحمه نجومی است !!! اقای رییسی لطفا حق الزحمه را بردارید خلاف انصاف وعدالت است اضافه کاری تعلق گیرد

    • مجید حیدری

      مملکت رو درسته دارند غورتش میدن

    • ناشناس

      اقای توکلی شما و امثال شماها اگر راست می گویید و فکر مردم و کشور هستید،وقت انتقاد نیست،وقت ان است که به میدان بیایید وبا پشتیبانی مردم این افراد را از مسئولیت پایین بکشید ومحاکمه کنید،شماها مسئولیتذیرفته اید ودر راس هستید.مردم که دستشان به جایی بند نیست و قدرت اجرایی ندارند.درهرحال در پیشگاه خداوند و مردم و وجدانتان مسئول دفاع از حقوق مردم ومبارزه با قساد هستید.

    • ناشناس

      چه خبر در این مملکت

    • ناشناس

      در برابر مبالغی که قبلا و حالا به عنوان حق الزحمه می‌گیرند، زیاد نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج