اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۵۹۲۶۳
۴۸۶۲
۴۸۶۲
پ

ماجرای تذکر حجاب هاشمی‌رفسنجانی به همسر بنی‌صدر

روزنامه هم میهن در گزارشی که درباره همسر روسای‌جمهوری ایران داشته در بخشی از آن به موضوع حجاب همسر ابوالحسن بنی‌صدر اشاره کرده است.

روزنامه هم میهن در گزارشی که درباره همسر روسای‌جمهوری ایران داشته در بخشی از آن به موضوع حجاب همسر ابوالحسن بنی‌صدر اشاره کرده است. 

ماجرای تذکر حجاب هاشمی‌رفسنجانی به همسر بنی‌صدر

 

بنابرآنچه در کتاب خاطرات علی جنتی آمده است، عذرا حسینی در سال‌های پیش از انقلاب شخصیت شناخته‌شده‌ای در بین مبارزان نام‌آشنای انقلاب نبوده است. جنتی در کتاب خود به نقل از محمد منتظری درباره حضور هاشمی‌رفسنجانی در منزل بنی‌صدر پیش از انقلاب جمله‌ای را بیان کرده که مؤید این موضوع است. او نوشته است: «من به اتفاق آقای هاشمی، روزی در منزل بنی‌صدر، مشغول گفت‌وگو بودیم. نزدیک ظهر دیدیم خانمی که حجاب هم ندارد، میز غذا را می‌چیند. بعد از اینکه میز غذا آماده شد، بنی‌صدر به ما تعارف کرد که غذا آماده است. برای صرف غذا سر میز نشستیم. همان خانم با لباس بسیار نامناسب و زننده روبه‌روی ما نشست. آقای بنی‌صدر گفت ایشان خانم بنده هستند.» البته همین موضوع حجاب عذرا حسینی هم در زمان کاندیداتوری بنی‌صدر چالش‌ساز می‌شود. پس از اینکه پیرامون حضور جلال‌الدین فارسی در اولین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری منع به وجود می‌آید و حزب جمهوری اسلامی هم نتوانست آیت‌الله بهشتی را کاندیدا کند، هاشمی‌رفسنجانی موضوع حجاب عذرا حسینی را به میان می‌آورد و به‌نوعی مخالف انتخاب فردی بوده که همسرش حجاب مدنظر هاشمی را نداشته اما با مخالفت امام خمینی روبه‌رو می‌شود.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج