adexo3
۱۳۶۵۰۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

موگابه: اوباما عجیب از من می‌ترسد!

رئیس جمهوری زیمبابوه با اعلام اینکه بقیه سفید پوستان این کشور باید به انگلیس بازگردند، گفت، در نشست رهبران غربی شرکت داده نمی‌شود چون آن‌ها از وی می‌ترسند!

خبرگزاری ایسنا: رئیس جمهوری زیمبابوه با اعلام اینکه بقیه سفید پوستان این کشور باید به انگلیس بازگردند، گفت، در نشست رهبران غربی شرکت داده نمی‌شود چون آن‌ها از وی می‌ترسند!

روزنامه دیلی تلگراف نوشت: رابرت موگابه، رئیس جمهوری زیمبابوه مدعی شده که می‌تواند باعث ترس باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا شود و گفته که همین ترس باعث شده تا وی را در نشست‌هایی که رهبران غربی در آن شرکت دارند، دعوت نکنند.

وی یکی از روسای جمهور آفریقایی بود که در نشست ماه گذشته میلادی آفریقا - آمریکا دعوت نشد. آمریکا ۱۲ سال پیش به اتحادیه اروپا و انگلیس در اعمال منع سفر و مسدود کردن دارایی‌های موگابه پیوست. اما موگابه که مکررا به نقض حقوق بشر و تقلب انتخاباتی متهم می‌شود گفته که ترس از وی در پشت این مساله وجود دارد.

وی در خطابه‌ای برای حامیانش گفت، این حمایت شماست که مرا قدرتمند می‌سازد. این حمایت و پشتیبانی شما از من است که باعث می‌شود تا رهبرانی چون اوباما از من بترسند. آن‌ها تمامی رهبران را به این نشست دعوت کردند مگر من را. در گذشته زمانی که در چنین نشست‌هایی شرکت می‌کردیم رهبران غربی ناپدید می‌شدند!

موگابه ۹۰ ساله از تمام نشست‌های بین المللی حذف نشده و همچنان می‌تواند در نشست‌های سازمان ملل حتی اگر در کشوری که سفر به آن برایش ممنوع شده شرکت کند.

رئیس جمهوری زیمبابوه، همچنین سکونت تعدادی از سفیدپوستان در کشورش را محکوم کرد و به آن‌ها گفت که به بریتانیا بازگردند.

حدود ۳۰۰ کشاورز سفید پوست که ۱۴ سال قبل از حمله به زمین‌هایشان نجات پیدا کردند در بخش کوچکی از زمین‌هایی که مالکیتشان را در اختیار دارند کار می‌کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج