adexo3
۱۳۶۵۷۵۲
۲ نظر
۱۰۰۸
۲ نظر
۱۰۰۸
پ

واکنش مجلس به حکم الهه محمدی و نیلوفر حامدی

جلال محمودزاده، نماینده مجلس در واکنش به این حکم بیان کرد: «فقط امیدواریم به این دوخبرنگار ظلم نشده باشد. همچنین امیدواریم قوه قضاییه پرونده این دو خبرنگار را دوباره مورد بررسی قرار دهد.»

جماران: جلال محمودزاده، نماینده مجلس در واکنش به این حکم بیان کرد: «فقط امیدواریم به این دوخبرنگار ظلم نشده باشد. همچنین امیدواریم قوه قضاییه پرونده این دو خبرنگار را دوباره مورد بررسی قرار دهد.»

پس از گذشت ۴۰۰ روز از بازداشت الهه محمدی، خبرنگار روزنامه هم‌میهن و نیلوفر حامدی، خبرنگار روزنامه شرق، حکم بدوی این دو خبرنگار صادر شد. ۱۲سال حبس برای الهه محمدی و ۱۳سال حبس برای نیلوفر حامدی که در صورت تایید این حکم، ۶سال برای الهه محمدی و ۷سال برای نیلوفر حامدی اجرایی خواهد بود.

واکنش مجلس به حکم الهه محمدی و نیلوفر حامدی

همکاری با دولت متخاصم آمریکا، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران از اتهامات این دو روزنامه‌نگار است.

مسعود پزشکیان، نماینده اصلاح‌طلب مجلس در پاسخ به اینکه چه‌قدر این حکم عادلانه بوده است گفت: «من در مقام قضاوت نیستم ولی آنچه مشخص است این است که کسی که خبرنگار است و خبر را به درستی و با جسارت منتقل می‌کند باید از امنیتی برخوردار باشد که محاکمه نشود و برایش مجازات تعیین نشود.»

وی ادامه داد: «اینکه بیاییم و خبرنگاری را به دلیل اینکه خبری را منتشر کرده محکوم کنیم، منصفانه نیست. آن هم در شرایط که از پیش ابلاغ نشده که مثلا در مورد این موضوع نباید اطلا‌ع‌رسانی شود. معتقدم خبرنگار باید امنیت داشته باشد و اگر خبری را منتشر کرد مورد تعقیب و محاکمه قرار نگیرد.»

جلال محمودزاده، دیگر نماینده مجلس هم در واکنش به این حکم بیان کرد: «دستگاه قضایی باید بر اساس مستندات و اعترافات شخص تصمیم گیرد. چون پرونده را ندیده‌ایم، نمی‌توانیم اظهار نظر دقیقی داشته باشیم. فقط امیدواریم به این دوخبرنگار ظلم نشده باشد. همچنین امیدواریم قوه قضاییه پرونده این دو خبرنگار را دوباره مورد بررسی قرار دهد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • داو

      با هرچه زودتر آزاد بشن

    • ناشناس

      راست میگه همینو ما گفتیم نظرمون سایت داخلی منتشر نمیشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج