adexo3
۱۳۷۰۷۱۰
۱۳۳۱۶
۱۳۳۱۶
پ

جواب این سوال‌های ساده چیست؟

همیشه در اطراف ما چیزهایی وجود دارد که ساده از آن‌ها می‌گذریم ولی کنجکاوها می‌پرسند «چرا؟» بد نیست ما هم گاهی عینک کنجکاوی بزنیم، به جزئیات و نکات ریز توجه‌کنیم و شکارچی علامت سوال‌ها باشیم. با این کار قدرت جست‌و‌جوگری خودمان را بالامی‌بریم و عادت می‌کنیم به سادگی از کنار همه‌چیز عبور نکنیم. اطلاعات عمومی این هفته هم یک دست‌گرمی برای کسانی است که می‌خواهند جواب چراهای بیشتری را بدانند. قبل از خواندن جواب سوال‌ها، سعی‌کنید خودتان به آن پاسخ‌بدهید.

خراسان: همیشه در اطراف ما چیزهایی وجود دارد که ساده از آن‌ها می‌گذریم ولی کنجکاوها می‌پرسند «چرا؟» بد نیست ما هم گاهی عینک کنجکاوی بزنیم، به جزئیات و نکات ریز توجه‌کنیم و شکارچی علامت سوال‌ها باشیم. با این کار قدرت جست‌و‌جوگری خودمان را بالامی‌بریم و عادت می‌کنیم به سادگی از کنار همه‌چیز عبور نکنیم. اطلاعات عمومی این هفته هم یک دست‌گرمی برای کسانی است که می‌خواهند جواب چراهای بیشتری را بدانند. قبل از خواندن جواب سوال‌ها، سعی‌کنید خودتان به آن پاسخ‌بدهید.

جواب این سوال‌های ساده چیست؟

 

۱-دلیل سوراخ روی درپوش خودکارها چیست؟

۳۲سال پیش بعضی شرکت‌های لواز‌م‌تحریر مانند بیک به طراحی درپوش خودکارهایشان یک سوراخ اضافه‌کردند. این اتفاق برای خیلی‌ها باعث تعجب و سوال شد اما دلیل داشت. دلیل اول به‌وجود‌آوردن تهویه هوا بود. این سوراخ، فشارهوا را تثبیت‌می‌کرد و جلوی خشک‌شدن جوهر خودکار را می‌گرفت.  دومین دلیلی که شرکت‌ها درپوش خودکارها را سوراخ‌می‌کنند، ایمنی و نجات جان شماست چون وجود این سوراخ‌ها باعث می‌شود اگر کودک یا بزرگ سالی آن را ببلعد، مسیر هوایی بازبماند و فرد را از خفگی نجات‌می‌دهد.

جواب این سوال‌های ساده چیست؟

 

۲ -چرا نماد المپیک، ۵ حلقه رنگی است؟

وقتی به المپیک فکرمی‌کنیم خیلی زود حلقه‌های المپیک که نماد این مسابقات هستند در ذهن‌مان تداعی می‌شوند. سال ۱۹۱۲میلادی، برای اولین بار ورزشکارانی از ۵ قاره آفریقا، آسیا، اروپا، اقیانوسیه و ترکیبی از آمریکای شمالی و جنوبی در این مسابقات حضورداشتند. کوبرتن ورزشکار و جامعه‌شناس با الهام از این اتفاق این قاره‌ها را به شکل ۵حلقه مساوی و درهم‌تنیده طراحی‌کرد و گفت این پنج حلقه نشان‌دهنده ۵قسمت از جهان است. کوبرتن ۶رنگ رسمی یعنی آبی‌، زرد، سیاه، سبز، قرمز و سفید (که در پس‌زمینه مشخص است) را انتخاب‌کرد چون در آن سال تک‌تک پرچم‌های کشورهای شرکت‌کننده در بازی‌ها را می‌توانست با استفاده از آن، بازطراحی‌کند.

 

جواب این سوال‌های ساده چیست؟

 

۳- چرا خمیردندان طعم شکلاتی نداریم؟

شاید وقتی مسواک‌می‌زنید از خود می‌پرسید چرا باید خمیردندان نعناعی داشته‌باشیم ولی شکلاتی نه؟! اصلا چرا شوید و ترخون و گشنیز نه و نعناع بله؟! پاسخ شرکت‌های خمیردندان‌سازی این است که مردم نعناع را به سایر مواد ترجیح‌می‌دهند. چون نعناع حاوی مقدار زیادی «منتول» است. این ماده باعث می‌شود مغز، فریب‌بخورد و سیگنالی را ارسال‌کند که فرد احساس‌کند یک تکه یخ در دهانش دارد و این برایش حس خوشایندی است. البته یک نوع خمیردندان کاکائویی ساخته‌ شده‌است که مصرف‌کننده می‌تواند آن را قورت‌بدهد اما برای این کار باید تمام آلودگی و جرم‌های دندانی خود را با آن قورت‌بدهد. ریسک بزرگی به نظرنمی‌آید؟ به همین دلیل خیلی‌ها خمیردندان نعناعی را ترجیح‌می‌دهند.

جواب این سوال‌های ساده چیست؟

 

۴- چرا کفش‌های کتانی یک سوراخ اضافه دارند؟

وجود یک سوراخ اضافی در کفش‌های کتانی برای جلوگیری از تاول‌زدن به‌ویژه پشت پاشنه‌های پاست. حالتی که به آن قفل‌پاشنه هم می‌گویند. در واقع به وسیله آن سوراخ اضافی می‌توانید بندکفش را  محکم‌تر ببندید تا پاشنه پا حین حرکت در کفش بدون حرکت باقی‌بماند. برای استفاده از این روش باید بند کفش را وقتی به سوراخ آخر رسید از این سوراخ عبوردهید تا یک حلقه ایجادشود و بند مقابل را از درون این حلقه عبور‌دهید تا گرهِ آخر محکم‌تر از بقیه گره‌ها شود. استفاده از این روش به ایمن‌ترشدن پا در کفش کمک‌می‌کند و  جلوی پیچ‌خوردن مچ پا را می‌گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج