adexo3
۱۳۷۱۷۰۶
۱ نظر
۱۲۶۳۳
۱ نظر
۱۲۶۳۳
پ

عکس جانوری که ترکیب «مار و مارمولک» است

محققان استرالیایی موفق به کشف دوبارۀ یک مارمولک مرموز با پاهای ریز شده‌اند که تصور می‌شد پیش از این منقرض شده باشد. این جانور ۴۰ سال بود که مشاهده نشده بود.

فرادید: محققان استرالیایی موفق به کشف دوبارۀ یک مارمولک مرموز با پاهای ریز شده‌اند که تصور می‌شد پیش از این منقرض شده باشد. این جانور ۴۰ سال بود که مشاهده نشده بود.

بر اساس بیانیه‌ای، تیمی از موزه کوئینزلند و دانشگاه جیمز کوک، «مارمولک راه راه علفزار لایون» را که از سال ۱۹۸۱ دیده نشده بود، در چندین مکان نزدیک کوه سورپرایز در شمال شرقی استرالیا مشاهده کردند.

محققان همچنین دو مارمولک در معرض تهدید دیگر را مشاهده کردند. هر سه گونۀ یافت شده عضو خانوادۀ «اسکینک‌ها» هستند که به خاطر ویژگی‌های مار مانند و اندام‌های بسیار کوچکشان معروف هستند.

عکس جانوری که ترکیب «مار و مارمولک» است

اندرو ایمی، مدیر کلکسیون دوزیستان و خزندگان موزه کوئینزلند در بیانیه‌ای گفت: «پیدا کردن هر سه این جانوران هیجان‌انگیز بود اما یافتن مارمولک راه راه علفزار لایون واقعا یک کشف شگفت‌انگیز بود».

مارمولک‌های راه راه علفزار بسیار کوچک هستند و از نوک پوزه‌هایشان تا پایه دم نارنجی روشنشان فقط 2 اینچ (5 سانتی‌متر) طول دارند. اطلاعات کمی در مورد این گونه‌های بسیار گریزان و منزوی وجود دارد، اما آنها احتمالاً حشرات را در علفزارهای بلند شکار می‌کنند و به دنبال پناهگاهی از نور خورشید و شکارچیان در شکاف‌های خاک هستند.

عکس جانوری که ترکیب «مار و مارمولک» است

هر سه مارمولک در منطقه کوه سورپرایز پراکنش‌های کوچکی دارند، به این معنی که آنها به ویژه در برابر اختلالاتی مانند آتش‌سوزی، خشکسالی و بیماری آسیب‌پذیر هستند. با توجه به اینکه این موجودات هنوز وجود دارند، محققان می خواهند اطلاعات بیشتری در مورد جمعیت آن‌ها  برای کمک به محافظتشان بیاموزند.

عکس جانوری که ترکیب «مار و مارمولک» است

ایمی گفت: «ما باید بدانیم که آیا این مارمولک‌ها جمعیت سالمی دارند یا در حال کاهش هستند». وی افزود: «اگر ندانیم کجا زندگی می‌کنند و چه تهدیدهایی بر آنها تأثیر می‌گذارد، نمی‌توانیم اقدام مؤثری برای محافظت از آنها انجام دهیم. تنها راه برای به دست آوردن این اطلاعات این است که بروید و به دنبال آنها بگردید».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      این مارمولک جنوب ایران هم هست بیشتر تو نخلستانها زندگی میکنه مردم محلی هرمزگان بنام خرکچینی میشناسنش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج