۱۳۷۳۲۶۵
۴۹۲
۴۹۲
پ

آمار عجیب از افرادی که نمی‌دانند دیابت دارند

آمارهای جهانی از نداشتن دسترسی میلیون‌ها نفر از افراد مبتلا به دیابت در سراسر جهان به مراقبت از بیماری و اهمیت مراقبت و پشتیبانی مداوم از خود مراقبتی در پیشگیری از عوارض دیابت خبر می‌دهند.

خبرآنلاین: آمارهای جهانی از نداشتن دسترسی میلیون‌ها نفر از افراد مبتلا به دیابت در سراسر جهان به مراقبت از بیماری و اهمیت مراقبت و پشتیبانی مداوم از خود مراقبتی در پیشگیری از عوارض دیابت خبر می‌دهند.

آمار عجیب از افرادی که نمی‌دانند دیابت دارند

در حال حاضر ۱۴/۱۹ درصد جمعیت بالای ۲۵ سال به دیابت مبتلا هستند.

تعداد افراد مبتلا بیش از ۷/۵ میلیون نفر برآورد شده و آمار نشان می‌دهد حدود ۲۵ درصد افراد مبتلا به دیابت از بیماری خود اطلاع ندارند که آمار نگران کننده‌ای است. البته در زمینه تشخیص، دیابت با تلاش‌های مستمر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در اجرای برنامه‌های غربالگری در سراسر ایران در شرایطی مناسب‌تر نسبت به آمار جهانی با تخمین ۵۰ درصدی دیابت تشخیص داده نشده قرار دارد.

ضرورت دسترسی به مراقبت همگانی

آمارهای جهانی از نداشتن دسترسی میلیون‌ها نفر از افراد مبتلا به دیابت در سراسر جهان به مراقبت از بیماری و اهمیت مراقبت و پشتیبانی مداوم از خود مراقبتی در پیشگیری از عوارض دیابت خبر می‌دهند.

فدراسیون بین المللی دیابت در راستای تأکید بر لزوم اقدامات جدی مؤثر و طولانی مدت در پیشگیری و مدیریت، دیابت طی ۳ سال متوالی (۲۳-۲۰۲۱) شعار روز جهانی دیابت را «دسترسی به مراقبت در دیابت» اعلام کرده است.

بیماری دیابت عوارض جانبی زیادی دارد و حمایت بیمه برای این بیماران ارزشمند است، در بیمه سلامت ۷۶۰ هزار بیمار دیابتی در این مدت شناسایی و ۳۲ کد ژنریک برای آن‌ها تعریف شده که از این تعداد ۲۵ کد دارویی تحت پوشش کامل صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج ارائه می‌شود.

با کمک مسولین و تلاش انجمن های دیابت گابریک و ایران در کشور برای حمایت از جامعه دیابتی داروی داپاگلیفلوزین، در دو دوز ۵ و ۱۰ میلی گرمی و داروی ترکیبی داپاگلیفلوزین و متفورمین در دو دوز ۷۵۰ و ۱۰۰۰ میلی گرمی هم با پوشش ۷۵ درصدی به بیماران دیابتی ارائه می‌شود. نوار قندخون هم به تعداد معین تحت پوشش بیمه به بیماران داده می‌شود و در ۶ ماه نخست امسال هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه برای این بیماران پرداخت شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج