adexo3
۱۳۷۴۷۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

عکس یادگاری ۱۰ رییس جمهور در «دوشنبه»

روسای جمهور کشورهای عضو، ناظر، میهمانان افتخاری، دبیرکل و مدیراجرایی اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای با هم عکس یادگاری گرفتند.

خبرگزاری ایرنا: روسای جمهور کشورهای عضو، ناظر، میهمانان افتخاری، دبیرکل و مدیراجرایی اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای با هم عکس یادگاری گرفتند.

در این عکس یادگاری روسای جمهور ایران، روسیه، قزاقستان، قزقیزستان، تاجیکستان،ازبکستان، مغولستان، پاکستان، افغانستان و هند حضور داشتند.

رییس جمهوری اسلامی ایران ساعتی پیش در اجلاس سازمان همکاری شانگهای حضور یافت و قرار است در بخش سخنرانی کشورهای ناظر به ترتیب حروف الفبا پس از رییس جمهور افغانستان سخنرانی کند.

سازمان همکاری شانگهای سازمان میان دولتی است که برای همکاری های چند جانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی تشکیل شده است.این سازمان در سال ۲۰۰۱ توسط رهبران چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان پایه گذاری شد.

سازمان همکاری شانگهای در حقیقت ترکیب جدید سازمان شانگهای ۵ است که در سال ۱۹۹۶ تاسیس شد اما نام آن پس از عضویت ازبکستان به سازمان همکاری شانگهای تغییر داده شد.

علاوه بر اعضای اصلی، ابتدا مغولستان در سال ۲۰۰۴ و یک سال بعد ایران، پاکستان، هند و افغانستان در سال ۲۰۱۲ به عنوان عضو ناظر به سازمان ملحق شدند.

نقش این سازمان از زمان تاسیس آن تاکنون در منطقه افزایش یافته است و برخلاف سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و پیمان ورشو سابق، هنوز یک معاهده دفاعی چندجانبه به شمار نمی رود.

رییس جمهوری اسلامی ایران صبح روز چهارشنبه(۱۹شهریور) به منظور انجام دیدارهای دوجانبه و حضور در اجلاس سازمان همکاری شانگهای وارد شهر دوشنبه شد و عصر امروز(جمعه) این شهر را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج