۱۳۷۸۴۷۱
۱ نظر
۳۲۵۷۶
۱ نظر
۳۲۵۷۶
پ

رپورتاژ آگهی

معرفی روستاهای شیراز

حقیقت این است که در شیراز علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی مهم و شناخته شده؛ دیدنی‌های بسیاری وجود دارد که برخی از آن‌ها را باید در روستاهای اطراف شهر ببینیم. خواندن این مطلب به شما کمک می‌کند سفر خود به شیراز را به شکل متفاوتی برنامه‌ریزی کنید.

اگر قصد سفر به شیراز را دارید و در تهران یا شهرهای اطراف آن زندگی می‌کنید؛ انتخاب سفر با هواپیما، برای صرفه‌جویی در زمان و راحتی بیشتر، انتخاب هوشمندانه‌ای خواهد بود. هنگام رزرو بلیط هواپیمای تهران شیراز، به یاد داشته باشید که این شهر یکی از مقاصد پر تردد داخلی است؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم همزمان با بلیط رفت، به فکر بازگشت و رزرو بلیط هواپیما شیراز  تهران هم باشید.

معرفی روستاهای شیراز

وقتی صحبت از سفر به شیراز می‌شود، احتمالا تصاویر بازدید از تخت جمشید، تفال به دیوان حافظ در حافظیه، قدم زدن در باغ زیبای ارم و دیگر جاذبه‌های شیراز، در خاطرمان نقش می‌بندد. اما حقیقت این است که در شیراز علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی مهم و شناخته شده؛ دیدنی‌های بسیاری وجود دارد که برخی از آن‌ها را باید در روستاهای اطراف شهر ببینیم. خواندن این مطلب به شما کمک می‌کند سفر خود به شیراز را به شکل متفاوتی برنامه‌ریزی کنید.

روستاهای توریستی اطراف شیراز

تعداد روستاهای زیبای اطراف شیراز زیاد است و وجه مشترک تمام آن‌ها، قدمت تاریخی و زیبایی طبیعی است. در این مطلب قصد داریم که برخی از این روستاهای توریستی را به شما معرفی کنیم؛ تا در سفر به این شهر، زمانی را برای بازدید از آن‌ها اختصاص دهید.

معرفی روستاهای شیراز

روستای قلات؛ روستایی چند هزار ساله با طبیعت بکر

قلات یکی از توریستی‌ترین روستاهای نزدیک به شیراز است که در فاصله‌ی 36 کیلومتری آن قرار دارد. این روستا با چیدمان پلکانی، کوچه‌های سنگ‌فرش شده و خانه‌های سنتی و خشتی، هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. در روستای قلات از قلعه قزل ارسلان، کلیسای سنگی و گرمابه سعدی دیدن کنید. گردش در این روستا با تست کردن خوردنی‌های محلی و خوشمزه‌ای مثل لبنیات، آش رشته، کشک پیاز یا کشک گردو لذت‌بخش‌تر است.

روستای دشتک؛ روستایی پلکانی در دشتی سبز و کوچک

پیشنهاد می‌کنیم که پس از بازدید از مجموعه کاخ‌های تخت جمشید، زمانی را برای سر زدن به روستای دشتک در نظر بگیرید. بازدید از این روستا، علاوه بر لذت بردن از طبیعتی بکر و زیبا، دیدن آثاری به قدمت دوره هخامنشان را به‌همراه دارد. در روستای دشتک می‌توانید 1200 پله سنگی را طی کنید، درخت چنار 4000 ساله را ببینید و از زیارتگاه امامزاده فخر الدین و آسیاب‌های قدیمی دیدن کنید.

روستای رغز؛ مقصد بهشتی طبیعت گردان

در این روستا تنگه‌ای وجود دارد که در طی سالها، از جدال آب و صخره‌ها ایجاد شده و از شدت زیبایی به آن لقب «عروس تنگه‌های ایران» را داده‌اند. اگر اهل صخره‌نوردی یا شنا باشید، بازدید از این روستا حتما برای شما دل‌انگیز خواهد بود.

روستای بابونک شیراز

در اطراف روستای بابونک، رودها و چشمه‌های بسیاری وجود دارد که منجر به زیبایی طبیعی این روستا و تبدیل شدن آن به یکی از مراکز مهم پرورش آبزیان شده‌اند. اگر غذاهای دریایی را دوست داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که گردش خود را با کباب کردن ماهی تازه در دل طبیعت زیبای این روستا، به پایان برسانید. 

معرفی روستاهای شیراز

روستای مهارلو؛ روستای دریاچه‌ صورتی

در فاصله 36 کیلومتری مرکز شهر شیراز، روستایی قرار دارد که با داشتن دریاچه‌ی صورتی رنگش، توانسته گردشگران زیادی را به خود جذب کند. رنگ دریاچه‌ روستای مهارلو در فصل‌های پر باران، آبی است اما با گرم شدن هوا و تبخیر آب، جلبکی قرمز رنگ در آن رشد می‌کند و رنگش به صورتی تغییر می‌کند. این دریاچه هرساله میزبان پرندگان زیادی مانند فلامینگو و چوکا است.

دیگر روستاهای شیراز، روستای سپیدان، روستای گشنکان، روستای کره بس، روستای آب زنگی، روستای خرقه، روستای لایزنگان و روستای مارگون هستند که باید نامشان را به خاطر داشته باشید و برای بازدید از آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. فراموش نکنید می‌توانید یک یا چند شب از اقامت خود را در هتل‌های سنتی یا اقامتگاه‌های زیبایی که در این روستاها قرار دارند، بگذرانید.

بهترین زمان خرید بلیط پرواز شیراز تهران

توریست‌ها معمولا زمان‌هایی مانند «تعطیلات عید نوروز تا ابتدای اردیبهشت ماه» و «اواخر شهریور تا ابتدای آبان» را برای سفر به شیراز انتخاب می‌کنند. هرچند هزینه بلیط‌های رفت و برگشت در این بازه‌ها بیشتر است، اما همچنان راه‌هایی وجود دارد که بتوانید پرواز شیراز تهران و بالعکس آن را با قیمت ارزان‌تر رزرو کنید.

برای این کار لازم است علاوه بر خرید بلیط در زمان مناسب، تفاوت بلیط‌های «سیستمی، چارتر و لحظه آخری» را بدانید.  برای پیدا کردن ارزانترین بلیط شیراز، بهتر است به سراغ بلیط‌های چارتر و لحظه آخری بروید. پیدا کردن این نوع بلیط‌ها کار سختی نیست. در ادامه یک راهکار ساده به شما معرفی خواهیم کرد.

ارزان‌ترین بلیط هواپیما شیراز تهران را از کجا بخریم؟

فلای‌تودی یکی از معتبرترین سامانه‌های خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی که با دسترسی به بیش از 900 ایرلاین ‌معتبر، متنوع‌ترین گزینه‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای خرید ارزانترین بلیط پرواز شیراز به تهران، قبل از هر چیز، سری به سرویس «کی‌کجا فلای‌تودی» بزنید. در این سرویس مبدأ و مقصد خود را وارد کنید و تاریخ ارزان‌ترین بلیط شیراز را ببینید.

سفر ارزان با فلای‌تودی

فلای‌تودی برای سفر به شیراز یا هر مقصد دیگری، علاوه بر بلیط هواپیما، تمام خدمات ضروری مانند رزرو هتل و خرید بلیط قطار را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید برای رزرو هتل در شیراز با ارزانترین قیمت نیز به سایت فلای‌تودی سر بزنید.

علاوه بر این می‌توانید خدمات ویزای مسافرتی، تور و بیمه را نیز از طریق سایت و اپلیکیشن فلای‌تودی دریافت کنید. پشتیبانی فلای‌تودی نیز به صورت 24 ساعته و در هر ساعت و هر روز از هفته پاسخگوی کاربران است و سوالات آنها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ می‌دهد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی حاصلی

      روستای بابونک کجاش کنار دریاچه هس روستای بهاران یا خوش مکان سابق کنار دریاچه هس جاهای دیدنی و حتی نزدیک تربودنس به دریاچه نمک از خود مهارلو هم بهتره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج