۱۳۷۹۱۷۹
۲۱ نظر
۴۰۷۲
۲۱ نظر
۴۰۷۲
پ

ادعایی که در صورت صحت، خانم‌ها را حسابی عصبانی می‌کند!

تصمیم دولت بر اجرای قانون جنجالی خرید طلا در حالی از اول ماه آینده کلید خواهد خورد که موجی از نگرانی و انتقاد را در بین شهروندان و مشتریان این بازار پرفروش را ایجاده کرده است. به زبان ساده‌تر قرار است از این پس مردم به خصوص خانم‌های ایرانی برای خرید طلا و جواهر مالیات پرداخت کنند!

برترین‌ها: تصمیم دولت بر اجرای قانون جنجالی خرید طلا در حالی از اول ماه آینده کلید خواهد خورد که موجی از نگرانی و انتقاد را در بین شهروندان و مشتریان این بازار پرفروش را ایجاده کرده است. به زبان ساده‌تر قرار است از این پس مردم به خصوص خانم‌های ایرانی برای خرید طلا و جواهر مالیات پرداخت کنند!

بر اساس اطلاعات منتشر شده بیش از 76 درصد مشتریان بازار طلا و جواهر خانم‌ها هستند که از فرصت خرید طلا برای یک سرمایه‌گذاری و پس انداز بلند مدت برای آینده استفاده می‌کنند.

ادعایی که در صورت صحت، خانم‌ها را حسابی عصبانی می‌کند!

برخی ادعاهای مطرح شده در بین کاربران فضای مجازی حکایت از این دارد که عدد در نظر گرفته شده برای مالیات بر خرید طلا 25 درصد بوده که این خبر تاکنون تائید و یا تکذیب نشده است و فقط در حد شنیده‌ها در شبکه‌های اجتماعی در حال بازنشر است.

یکی از کاربران توئیتر به نام سلیمان در قالب یک رشته توئیت به زبان ساده در این خصوص توضیح داد:

* قانون جدیدی برای ‎طلا در آستانه اجراست که تمام دارایی های طلا برای اشخاص حقوقی و حقیقی تو سامانه دولت ثبت میشه! و اینگونه که ادعا شده و نمیدونم چقدر میتونه درست باشه، هر چقدر که قیمت طلا افزایش پیدا کنه ۲۵ درصدش به عنوان مالیات به دولت میرسه!

* ‌اولا اونایی که کمی اقتصاد بلد باشن میدونن که ارزش ذاتی طلا همیشه ثابته و این ارزش پول هاست که کم و زیاد میشه! یعنی اگه طلای شما قیمتش (نه ارزشش) دو برابر میشه یعنی ارزش پول نصف شده! و شما سود ذاتی نکردید و فقط قیمت طلاتون باد کرده! ‌یعنی دولت از تورم مالیات میگیره! نه تنها ارزش پولتون میاد پایین، از شما هم سود گرفته میشه!

* دوما اگر قیمت طلا بیاد پایین (ارزش پول بیشتر بشه) بابت ضرر قیمتی ای که کردید هیچ رقم جبران به شما داده نخواهد شد. قبلا طلا امن ترین بازار بود چون ضرر نداشت ولی الان  شمارو متضرر خواهید شد به اسم مالیات بر حفظ طلا!

ادعایی که در صورت صحت، خانم‌ها را حسابی عصبانی می‌کند!

واکنش برخی کاربران از جمله خانم ها به این تصمیم جدید اقتصادی دولت را بخوانید:

* کاربری به نام مهین نوشت: یه طرحی اومده که قراره هر موقع رفتید طلا خریدین توی سیستم مالیاتی ثبت بشه؛ موقعی که خواستید بفروشید هم ثبت بشه که هر چقدر تو این مدت سود کردین درصدی رو به عنوان مالیات بپردازید! از تورم میخواین مالیات هم بگیرید؟

* مستوره دیگر کاربر توئیتر هم با انتقاد از این تصمیم گفت: تمام کسانی که از مالیات بر خرید طلا دفاع میکنند بیایند توضیح دهند این مالیاتی که دریافت میشود دقیقا چگونه خرج میشود!؟ کجا خرج میشود؟ آیا تاثیری بر رفاه و افزایش سطح زندگی ایرانیان دارد؟

* پروانه هم اینگونه نظر داد: وضعیت عجیبیه: برای دوزار طلا، مردم باید احراز هویت بشن. برای چندرغاز وام ازدواج کلی معطل بشی. برای دانشگاه باید مافیا کنکور مبارزه کنی. روزگار خیلی قشنگیه واقعا!!!!!

ادعایی که در صورت صحت، خانم‌ها را حسابی عصبانی می‌کند!

* فرید، دانشجوی رشته اقتصاد هم در توئیتی که منتشر کرده مدعی شده است: می‌خوان ۲۵٪ از خرید و فروش طلا مالیات بگیرند. اگر طلا بفروشید و ماه بعد بخواهید بخرید طلای کمتری نسبت به ماه قبل خریدید چون ۲۵٪ ازمابه‌التفاوت خریدوفروش کسر شده!

* کتایون هم با اعتراض به این تصمیم نوشت: مردم برای درامان نگهداشتن پس اندازهای خود از هیولای تورم به ارز و طلا ‌و ملک ‌و سهام پناه میبرند. شما تورم را درمان کنید مشکل حل میشود. دوای درد مالیات برعایدی سرمایه نیست بلکه کنترل تورم است.

* الهام هم با گلایه در این رابطه گفت: قوانین جدید خرید طلا: ثبت خرید و فروش در سامانه. اعلام و ثبت دارایی طلا  توسط مردم. پرداخت درصدی به عنوان مالیات از سود به دولت! خب داستان چیه؟ می‌خوان از خرید و فروش طلا مالیات بگیرند و تمام!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      به شرطی که هر کدوم از نمایندگان و کارکنان وزارتخانه ها قبلش بیان بگن در دست خانواده هاشون چقدر طلا موجوده من حاضرم ۱۰۰ درصد مالیات بدم

    • بابک

      کفگیر دولت به ته دیگ خورده باید از مردم در بیاره

    • ناشناس

      لعنت

    • ناشناس

      برای خرید پرداخت مالیات؟؟؟!!!

    • ناشناس

      هیچ تاثیری روی خانمها نداره و این مردی که میخواد طبگلا بخره بیچاره تر میشه. البته شاید قیمت طلا را مدتی ثابت نگه داره چون معاملات کمتر میشه

    • ناشناس

      اگه قیمت طلا افت کنه هم دولت ضررشو میده ادم باید تو سود و ضرر شریک باشه

    • رویا

      قبلاً ۳۰ درصد می گرفتن اینم ۲۵ درصد روی اون ۳۰ درصد میاد ؟ میشه ۵۵ درصد ؟

    • ناشناس

      دولت توی همه صنف وشغل دستتش را در جیب مردم کرده به بهانه مالیات ما را با کشورهای اروپا مقايسه نکنید ما با کشورهای هانیه خلیج فارس مقایسه کنید

    • ناشناس

      خوبه به جای گرونی بنزین بهتره

    • مجید حیدری

      چرا مردم نمیخوان متوجه بشن این دولت و مسولین خیلی وقته دارن به همه میگن ما ورشکسته کاملیم و تنها درآمدمون از جیب مردم و زورش رو هم داریم بگیریم میخواین چکار کنین؟

    • ناشناس

      اون ۶ میلیارد چی شد

    • ناشناس

      از اول باید طبقه رئیس ، وکیل، وزیرا باید مالیات اخذ گردد که چقدر طلا تو خونه اش موجود است ما حاضریم برای نسل 100 درصد مالیات بدیم

    • ناشناس

      قبلاً هم طلا فروش ها مالیاتی که با خودشون میدادند از خریدار طلا می گرفتند و اصلا نحوه حساب و کتاب برای اون وجود نداشت من مطمئنم الان هم طلا فروش ها راه های در رو را خوب بلدند و باز این مشتری است که سرش کلاه می‌ره

    • ناشناس

      اگه مساوات رعایت بشه و استثنا نباشه و همه مسئولان و نجومی بگیران هم شامل بشه مشکلی نیست ولی مطمئنا این قانون هم مثل بقیه قوانین فقط برای مردم عادیه

    • ناشناس

      اینم یجور دزدیه دیگه ولی در روز روشن چون مردم راضی نیستن

    • ناشناس

      هیچ وقت مسوولین شفاف سازی نمیکنن این قوانین فقط برای مردم عادیه

    • پسر شجاع

      یکی دیگه اختلاس کرده ما باید جبرانش کنیم

    • ناشناس

      آقا جواب این اختلسها را کی باید بده خوب مردم دیگر؟ خخخخخ

    • آخرین سنگر سکوته

      خدا لعنتتون که ااز تورمی که خودتون به بار آوردید از گرده های مردم دارین میکنین شما انسانید؟ تا توی اتاق خواب های خصوصی مردم به بهانه فرزند آوری پا گذاشتید الان عده ای کارگر بدبخت اگر چندرغاز در میاورد به هزار جور زحمت طلا میگرف آبرو بشه دست زنش که ۴روز دیگه بفروشه به زخم زندگیشون بزنه خودتون رو توی طلاهای دست زن مردم هم شریک میدونید. ظلم تا چه حد؟ اینجوری نمیمونه .اختلاس چای دبش رو از گرده های ملت میخواین جاشو پر کنید

    • آخرین سنگر سکوته

      جای خالیه اختلاس چای دبش رو میخاین از گرده های مردم پُر کنید؟ ظلم تا چه حد؟ انسانید شما؟

    • ناشناس

      اینایی که مخالف طرح مالیات طلا هستن لابد از مرفه ها هستن و پولدارها که ذخیره کردن
      وگرنه برای کسی که طلا نداره چه فرقی میکنه
      خب مالیات طلا بگیرن از پولدارها
      چه ضرری به حال فقرا داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج