اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۷۹۱۹۷
۲۲۲
۲۲۲
پ

خروج خودرو‌های کاربراتوری از چرخه تردد

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران گفت: تنها راهکار کاهش آلایندگی خودرو‌های کاربراتوری خروج آن‌ها از چرخه تردد است.

خبرگزاری صداوسیما: مدیرعامل ستاد معاینه فنی گفت: تکنولوژی خودرو‌های کاربراتوری در سامانه سوخت رسانی و برق به نحوی است که میزان آلایندگی آن در مقایسه با خودرو‌های انژکتوری بالاتر است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران گفت: تنها راهکار کاهش آلایندگی خودرو‌های کاربراتوری خروج آن‌ها از چرخه تردد است. 

خروج خودرو‌های کاربراتوری از چرخه تردد

شادی مالکی افزود: اعمال شرایط سخت گیرانه حدود مجاز آلایندگی در خودرو‌های کاربراتوری به علت منسوخ شدن تکنولوژی به کار رفته در سامانه سوخت رسانی این خودرو‌ها و استفاده نشدن از کاتالیست امکان پذیر نیست.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران گفت: تکنولوژی خودرو‌های کاربراتوری در سامانه سوخت رسانی و برق به نحوی است که میزان آلایندگی آن در مقایسه با خودرو‌های انژکتوری بالاتر است و بدیهی است که حدود مجازی که برای پایش این خودرو‌ها در سازمان حفاظت محیط زیست تعیین شده به همان نسبت سهل گیرانه‌تر است.

شادی مالکی افزود: بدون تردید میزان آلایندگی یک خودروی کاربراتوری که از نظر انتشار آلایندگی در سطح بسیار پایین استاندارد قرار داردو با یک خودروی انژکتوری با استاندارد یورو ۲ و بالاتر که دارای کاتالیست و تکنولوژی سوخت رسانی هوشمند است قابل مقایسه نیست و تنها راه کنترل آن، خروج هر چه سریعتر این خودرو‌ها از چرخه تردد است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران گفت: البته درحال حاضر تعداد خودرو‌های کاربراتوری در شهر تهران بسیار اندک است و بیشتر مشکل مربوط به موتورسیکلت‌های کاربراتوری و فرسوده است.

شادی مالکی با اشاره به این موضوع که فرایند معاینه فنی برای وسایل نقلیه براساس ضوابط و دستورالعمل‌های کشوری انجام می‌شود، افزود: برای خودرو‌های کاربراتوری و فرسوده نیز معاینه فنی انجام می‌شود و این خودرو‌ها در صورت داشتن شرایط لازم می‌توانند معاینه فنی دریافت کنند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران گفت: امسال حدود ۴۵ درصد از خودرو‌های فرسوده ۱۶ تا ۲۰ ساله در بار نخست به علت داشتن ایراد فنی موفق به دریافت معاینه فنی نشده اند.

شادی مالکی افزود: این درصد برای خودرو‌های بالاتر از ۲۰ سال ببش از ۵۸ درصد است و در خودرو‌های بالای ۲۰ سال که بخشی از آن‌ها کاربراتوری هستند و پایش آلایندگی این خودرو‌ها سخت گیرانه نیست، بیش از ۴۰ درصد از آزمون آلایندگی مردود شده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج