adexo3
۱۳۸۳۹۲۸
۱۴ نظر
۱۸۱۸۷
۱۴ نظر
۱۸۱۸۷
پ

آب در تهران نوبت‌بندی می‌شود؟!

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: بحث نوبت بندی آب در دستور کار نیست، اما تعدیل فشار در شبکه و مدیریت توزیع در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار دارد.

تسنیم: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: بحث نوبت بندی آب در دستور کار نیست، اما تعدیل فشار در شبکه و مدیریت توزیع در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار دارد.

محسن اردکانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران اظهار داشت: میانگین بارندگی سالیانه که در استان تهران ۲۸۰ میلیمتر بوده در سال گذشته به ۱۹۰ میلیمتر رسیده است و میزان بارندگی در ۳ ماه پاییز نسبت به پاییز سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است.

 وی افزود: رقم بارندگی در تهران نسبت به میانگین بلند مدت٬ ۵۵ درصد کاهش داشته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهرا٬ن با اشاره به اهمیت صرفه جویی در مصرف آب گفت: مصرف آب هر شهروند تهرانی ۲۵۰ لیتر در شبانه روز است در حالی که این رقم برای شهروندان شهر‌های پربارش با میانگین ۷۵۰ میلیمتر در سال٬ تقریبا ۱۶۰ لیتر در شبانه روز است که البته با صرفه جویی ۱۰ درصدی از سوی شهروندان تهرانی٬ می‌توانیم این کم آبی را به راحتی پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد: تلاش شرکت آب و فاضلاب٬ مدیریت مصرف آب است؛ در وضعیت نرمال سد‌ها باید ۷۵۰ میلیون متر مکعب ذخیره داشته باشند که این موضوع بارندگی ۲۸۰ میلیمتری در سال را می‌طلبد که در حال حاضر وجود ندارد.

اردکانی خاطرنشان کرد: سالی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب در شهر تهران توزیع می‌شود که با ۱۰ درصد کاهش مصرف هر شهروند تهرانی٬ ۱۲۰ میلیون متر مکعب صرفه جویی خواهد شد که این رقم معادل یک و نیم برابر سد لتیان تهران است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران خاطرنشان کرد: افزایش دمای امسال ارتباط مستقیم با مصرف آب دارد و در حال حاضر بارش باران هم در تهران ۵۵ درصد زیر حد نرمال بوده است.

وی افزود: با همه این اوصاف٬ بحث نوبت بندی آب در دستور کار نیست، اما تعدیل فشار در شبکه و مدیریت توزیع در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار دارد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      چرا همیشه آب در بوشهر خوزستان سیستان نوبت بندی هست تهران نه؟؟مگه فقط پایتخت مهمه ؟ای خاکککک

      پاسخ ها

      • ناشناس

        خوب خودت داری ميگی تهران مهمه اونجا مهم نیست پایتخت خیلی مهمه

    • محمد

      شهرستانهای اطراف طهران را شاید بتونین جیره بندی کنین ولی پایتخت هرگز بدون آب نخواهد ماند، چون خودتون میدونید عاقبت این کار چیه !!!!

    • ناشناس

      مجبور نیستید آب رو صادر کنید که حالا جیره بندی کنید !!! مازاد رو صادر میکنند ..... وقتی به قول خودتون کشور دچار کم آبیه پس چرا آب شیرین صادر میشه ؟

    • رها

      آقایان محترم آب مصرف خانگی فقط ده درصد مصرف را تشکیل میدهد بروید آنجایی را که نود درصد آب را به هدر می دهند پیدا کنید

    • ناشناس

      فقط دزدی

    • ناشناس

      به جاییکه آب را نوبت بندی کنید افغانیها را از ایران بیرون کنید چون 5000000افغانی در ایران است اگر روزی یک لیتر آب مصرف کنند وقتی برگردند به افغانستان معادل 5000000لیتر آب صرفه جویی میشود با تشکر

    • پوریا پوریا

      تو تهران اب منطقه های پایین قطع و ما بدون ابیم😭

    • ناشناس

      ایول درود بر شرفتان

    • سیف اله صمدزاده

      باسلام خدمت هموطنان:ایا بهترنیست وسایل که هنگام استفاد هدر رفت اب بیشتری داردمانند کولر اب وبهینه سازی سیستم ابگرم را مسئولین با قیمت مناسب در اختیار ملت قراردهند تا هدر رفت اب بسیار کم شود

    • علی

      یه آدمهایی هستن تو تهران با آب شیرین کوچه ماشین حیاط میشورن بهشون میگی گناه داره میگن پولشو می‌دیم شرکت آب باید گشت بذارن که هرکی آب شیرین هدر میدن جریمه قطع انشعاب کنن که درس عبرت بگیرن

    • ناشناس

      گفتن صرفه جویی درست نمیشه
      جیره بندی شخص متوجه میشه چقدر مصرف کنه

    • افقانی

      بامید نابودی کامل کشاورزی ایران که داره کشورو نابود می‌کنه و آشغال تحویل مردم میده.

    • محمد

      🌹🌹

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج