adexo3
۱۳۸۴۱۲۷
۵۵۰
۵۵۰
پ

پیام یک مرجع تقلید در پی حمله تروریستی کرمان

مرجع تقلید معروف در واکنش به حمله تروریستی کرمان تصریح کرد: جنایتکارانی که دستانشان به خون کودکان، زنان و مردان بی گناه آغشته است با این جنایت به دنبال ناامنی در این مرز و بوم‌اند تا شکست‌های خود را جبران کنند.

برترین‌ها: در پی حمله تروریستی روز گذشته (چهارشنبه ۱۳ دی ماه) به زائران مزار شهید سلیمانی در مسیر گلزار شهدای کرمان ۸۴ نفر به شهادت رسیدند.

پیام یک مرجع تقلید در پی حمله تروریستی کرمان

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در پی این حادثه پیامی صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

شهادت مظلومانه و زخمی شدن جمع زیادی از مردم عزیز کشورمان در عملیات تروریستی شهر کرمان در مراسم پاسداشت شهید سلیمانی موجب اندوه و تألم فراوان گردید.

جنایتکارانی که دستانشان به خون کودکان، زنان و مردان بی گناه آغشته است با این جنایت به دنبال ناامنی در این مرز و بوم‌اند تا شکست‌های خود را جبران کنند، اما بدانند که این مردم و همۀ مسلمانان راستین، به وعده حقّ الهی یقین داشته و با صبر و استقامت به پیروزی نهایی بر همه دشمنان و بد خواهان خواهند رسید، ان شاء الله.

این جانب این مصیبت را به محضر حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و عموم مردم شریف ایران و خصوصاً خانواده شهدا تسلیت عرض نموده، از درگاه حضرت حق تعالی رحمت واسعه برای ارواح شهدا و شفای عاجل برای مجروحین و مصدومین مسئلت دارم و از مسئولین و نیروهای امنیتی و نظامی، شناسایی عاملان و کیفر آنان را خواستارم.

جهان ملاحظات توجیه ناپذیر سیاسی در ادامه حمایت از رژیم تروریستی اسرائیل را کنار بگذارند

به گزارش جماران، محمد جواد ظریف وزیر خارجه پیشین کشورمان در پیامی نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

جنایت هولناک تروریستی در کرمان که به شهادت و جراحت ده‌ها تن از هم‌میهنان ارجمند ایرانی در سالگرد شهادت قهرمان مبارزه با تروریسم، سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، انجامید، بسیار تلخ و ناگوار بود و نشان داد تروریسم کور برخلاف هنجارهای انسانی برای رسیدن به اهداف پلیدش از هیچ جنایتی علیه بی‌گناهان فروگذار نیست؛ همان‌گونه که رژیم جنایتکار صهیونیستی، به عنوان سردامدار و سرچشمه تروریسم در منطقه و جهان، هزاران زن و مرد و کودک بی دفاع را در غزه به خاک و خون کشیده است .

بی‌گمان، این غم مشترک و دردناک ملی، همدلی و یک‌پارچگی همگانی در ایران سربلند را افزایش خواهد داد.

ضروری است منطقه و جهان نه تنها این اقدام ددمنشانه تروریستی را محکوم نموده و برای مجازات آمران و مباشران آن به صورت یک‌پارچه همکاری نمایند، بلکه همزمان لازم است برای برخورد و ریشه کنی این بلای خانمانسوز جهانی، اقدام عملی برای توقف فوری تروریسم دولتی، آپارتاید و جنایات جنگی اسرائیل به ویژه در غزه را سامان داده و ملاحظات توجیه ناپذیر سیاسی در ادامه حمایت از رژیم تروریستی اسرائیل را کنار بگذارند.

با آرزوی علو درجات برای شهدای گرانقدر این فاجعه غم انگیز و بهبودی کامل برای مجروحان، آرامش و صبر برای بازماندگان خواهانم.

سربازان سلیمانی به طراحان جنایت کرمان پاسخ‌ پشیمان کننده

همچنین به روایت مهر، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با صدور پیامی ابراز تسلیت و همدردی با خانواده شهدای حادثه تروریستی کرمان کرد که متن کامل پیام بدین شرح است:

عملیات تروریستی در گلزار شهدای کرمان که منجر به شهادت و جراحت صدها تن از هموطنان عزیزمان شد، بار دیگر نقاب از چهره شیطانی آمران و عاملان این اقدام وحشیانه کنار زد.

دنیای استکبار که ضربات سهمگینی را در میادین نبرد متحمل شده است، انتقام شکست‌های پیایی خود را با انفجارهای بزدلانه از مردان و زنان و کودکانی می‌گیرد که برای ابراز عشق و دل‌داگی به سردار مبارزه با تروریسم در مراسم گرامیداشت آن فاتح دل‌ها شرکت کرده بودند.

گسترش نفوذ و مساحت جبهه مقاومت که این روزها به کابوس دشمنان بشریت تبدیل شده است، مرهون رشادت‌ها و مجاهدت‌های سربازانی است که برای آزادی قدس شریف و پاکسازی سرزمین فلسطین از لوث اشغالگران نیم خیز شده و لحظه شماری می‌کنند.

دشمنان دنیای اسلام و ایران اسلامی بدانند که سربازان راهِ روشن سردار سلیمانی، پاسخ‌هایی سخت و پشیمان کننده برای طراحان این جنایت وحشیانه تدارک دیده‌اند و نشان خواهند داد که ترورها و انفجارهای ناجوانمردانه نمی‌تواند کوچک‌ترین خللی در اراده و عزم آهنین آنها در مسیر محو شرارت و اشغالگری ایجاد نماید.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ضمن همدردی با خانواده‌های داغدیده، این ضایعه ناگوار را به عموم مردم شریف ایران تسلیت گفته و برای شهدای این حادثه بهره مندی از رزق الهی و برای مجروحان سلامت عاجل و کامل مسالت دارد.

عاملان و آمران این جنایت در اسرع وقت شناسایی و مجازات شوند

به گزارش روابط عمومی حزب اتحاد، حزب اتحاد ملت نیز بیانیه ای در محکومیت اقدام تروریستی ۱۳ دی‌ماه کرمان به شرح زیر منتشر کرد:

بنام خدا

جنایت تروریستی روز گذشته در مراسم سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی در گلزار شهیدان کرمان، اقدامی ضدبشری، وحشیانه و فتنه‌انگیز است.

جان‌باختن و مجروح شدن جمع زیادی از هم‌وطنان بی‌دفاع و بی‌گناه در این جنایت هولناک که شاید پرتلفات‌ترین حادثه تروریستی چند دهه اخیر در ایران بوده باشد، موج اندوه و تاثر و مصیبت را در قلب‌ مردم جای جای میهن‌ پراکنده است و همه ملت‌ها و دولت‌های جهان را به محکوم کردن عاملان و طراحان تروریست واداشته است.

به نظر می‌رسد که تبدیل وضعیت عمومی کشور به وضعیت امنیتی و تحریک سیاست‌گذاران کلان کشور به ورود و مداخله مستقیم در منازعات جاری امنیتی و نظامی خاورمیانه یکی از اهداف دسیسه‌گران این اقدام وحشیانه بوده است.

حزب اتحاد ملت ضمن تسلیت به خانواده داغدار این شهیدان و مردم مصیبت دیده کرمان و تمام ملت ایران، برای همه شهیدان این فاجعه غفران الهی و علو درجات مسالت و برای همه مجروحان و آسیب‌دیدگان بهبودی و سلامت عاجل طلب می‌کند.

پرداختن به علل و عوامل این جنایت و احیانا غفلت‌ها و بی‌تدبیری‌های متولیان حفظ امنیت مراسم و شهروندان را به فرصتی دیگر موکول می‌کنیم و امیدواریم عاملان و آمران این جنایت در اسرع وقت شناسایی و به مجازات عملشان برسند.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی
۱۴ دی ۱۴۰۲

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج