adexo3
۱۳۸۵۵۸۹
۲۴۱
۲۴۱
پ

شرایط حوضه آبریز کرخه بحرانی شد

مدیر حفاظت از بهره برداری از‌ منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اینکه در حوضه کرخه همانند مارون با تنش آبی مواجه خواهیم بود، گفت: شرایط حوضه آبریز کرخه حاد و بحرانی است و باید برنامه‌ریزی صحیح در مصرف آب بشود.

تسنیم: مدیر حفاظت از بهره برداری از‌ منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اینکه در حوضه کرخه همانند مارون با تنش آبی مواجه خواهیم بود، گفت: شرایط حوضه آبریز کرخه حاد و بحرانی است و باید برنامه‌ریزی صحیح در مصرف آب بشود.

شرایط حوضه آبریز کرخه بحرانی شد

پیمان حیدری راد امروز در جمع خبرنگاران درخصوص مشکلات و تنش‌های آبی حوضه آبریز کرخه گفت: بر اساس تصاویر دریافتی از ماهواره حدود 220 هزار هکتار کشت زمستانه در حوضه آبریز کرخه انجام شده است.

مدیر حفاظت از بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان افزود: بر اساس الگوی کشت مصوب شورای کشاورزی استان مقرر شده بود حدود 153 هزار هکتار کشت‌های فصلی و دائم طبق الگوی کشت پیشنهادی سازمان جهاد کشاورزی انجام شود. در همین راستا حجم آب قابل برنامه‌ریزی در حوضه آبریز کرخه نیز تا پایان فروردین سال آینده، توسط معاون مطالعات پایه منابع آب سازمان 470 میلیون مترمکعب اعلام شده که متاسفانه در این حوضه نیز همانند حوضه مارون، بیش از  برنامه مصوب کشت انجام شده است.

حیدری راد گفت: به منظور برنامه‌ریزی تامین آب کشت پاییزه حوضه کرخه جلسه‌ای با حضور مسولان مربوطه برگزار و مقرر شد طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی برای یک دوره آبیاری در دی ماه، برنامه‌ریزی تأمین آب صورت گیرد و برای ماه‌های بعد با توجه به شرایط بارش و دمای هوا تصمیم‌های جداگانه‌ای گرفته شود.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، رهاسازی آب به مدت 18 روز با دبی80 مترمکعب بر ثانیه با اولویت تأمین آب اراضی پائین‌دست حوضه آبریز از روز 18 دی ماه صورت گرفت.

حیدری‌راد تاکید کرد: قطعا در حوضه کرخه نیز همانند مارون با تنش آبی مواجه خواهیم بود و با توجه به اینکه کشت‌های صورت گرفته بیش از برنامه ابلاغی است، به همین دلیل باید با برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی، کشاورزان در شهرستان‌های حوضه آبریز کرخه نسبت به بیمه کردن کشت‌ها اقدام‌ کنند تا کمترین آسیب متوجه آنها  شود. 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج