اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۸۶۶۳۹
۱۰۳۹
۱۰۳۹
پ

احتمال حمله قریب‌الوقوع آمریکا و انگلیس به یمن

رسانه‌های غربی پنجشنبه شب گزارش دادند که احتمال می‌رود جنگنده های آمریکا و انگلیس شبانه به مواضع نظامی انصارالله یمن حمله کنند.

خبرگزاری ایرنا: رسانه‌های غربی پنجشنبه شب گزارش دادند که احتمال می‌رود جنگنده های آمریکا و انگلیس شبانه به مواضع نظامی انصارالله یمن حمله کنند.

احتمال حمله قریب‌الوقوع آمریکا و انگلیس به یمن

این خبر را سردبیر سیاسی روزنامه انگلیسی تایمز اعلام کرد اما آمریکا این اخبار را تایید نکرده و دفتر نخست وزیری انگلیس نیز به درخواست رویترز برای اظهار نظر در این مورد پاسخ نداد.

تایمز نوشت که ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس پنجشنبه شب کابینه وزرا را از مداخله نظامی قریب‌الوقوع در این زمینه مطلع کرد.

به نوشته رسانه‌های انگلیسی، سایر چهره‌های سیاسی این کشور از جمله «کی‌یر استامر» رهبر حزب کارگر و همچنین رئیس مجلس عوام نیز از این طرح مطلع شده‌اند.

ارتش یمن در هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که عازم سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب بودند، هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

فرماندهی مرکزی نیروهای تروریستی آمریکا (سنتکام) روز چهارشنبه اعلام کرد که ارتش یمن عملیات گسترده‌ای را با موشک‌های کروز و بالستیک و پهپاد در جنوب دریای سرخ انجام دادند.

سنتکام همچنین مدعی شد که ۱۸ پهپاد و دو موشک کروز و یک موشک بالستیک را بر فراز دریای سرخ رهگیری کرد.

سنتکام پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت، شلیک موشک که در ساعت دو بامداد ۱۰ ژانویه یا ۱۹ دی ماه (ساعت ۲۳به وقت گرینویچ) از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن انجام شد، بیست و هفتمین حمله این گروه به مسیرهای کشتیرانی تجاری بود.

در این بیانیه آمده است: یک کشتی تجاری گزارش داد که برخورد موشک با آب را مشاهده کرده است. با این حال هیچ تلفات یا خسارتی از این حمله موشکی گزارش نشده است

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج