adexo3
۱۳۸۶۹۲۸
۱۱ نظر
۲۳۶۰
۱۱ نظر
۲۳۶۰
پ

از این به بعد دیگر کسی نباید «تجربی» بخواند!

یکی از عوامل مهم در مهاجرت پزشکان و پرستاران از ایران، اختلاف قابل‌توجه در درآمد و سطح زندگی بین ایران و کشورهای مقصد است.

دنیای اقتصاد: یکی از عوامل مهم در مهاجرت پزشکان و پرستاران از ایران، اختلاف قابل‌توجه در درآمد و سطح زندگی بین ایران و کشورهای مقصد است.

از این به بعد دیگر کسی نباید «تجربی» بخواند!

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، متوسط درآمد سالانه یک پزشک در ایران در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۰هزار دلار بوده است که در مقایسه با متوسط درآمد سالانه یک پزشک در آمریکا که حدود ۲۹۴هزار دلار، در انگلستان حدود ۱۳۶هزار دلار، در کانادا حدود ۲۵۸هزار دلار، در استرالیا حدود ۲۰۷هزار دلار و در آلمان که حدود ۱۱۱هزار دلار بوده است، بسیار کمتر است.

همچنین، متوسط درآمد سالانه یک پرستار در ایران در سال ۲۰۱۹ حدود ۳هزار دلار بوده است که در مقایسه با متوسط درآمد سالانه یک پرستار در آمریکا که حدود ۷۳هزار دلار، در انگلستان حدود ۴۰هزار دلار، در کانادا حدود ۵۹هزار دلار، در استرالیا حدود ۶۵هزار دلار و در آلمان که حدود ۴۷هزار دلار بوده است، بسیار کمتر است.

این اختلاف در درآمد، با توجه به تورم و کاهش ارزش پول ملی، باعث می‌شود که پزشکان و پرستاران ایرانی از سطح زندگی پایین‌تری نسبت به همتایان خود در کشورهای دیگر برخوردار باشند. برای مثال، بر اساس شاخص قدرت خرید، یک پزشک در ایران می‌تواند از ۱۰درصد قدرت خرید یک پزشک در آمریکا برخوردار باشد. این در حالی است که هزینه‌های زندگی در ایران در سال‌های اخیر به‌شدت افزایش یافته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      میشه اختلاف درآمد سایر اقشار و کارمندان را هم مرقوم بفرمایید.با این حساب همه باید بروند

    • ناشناس

      این فقط مربوط به پزشکان و پرستاران و کادر درمان نیست، یک مهندس ساده در حال حاضر در سال در صورتی که خوب دریافتی داشته باشد بین 4000 الی 6000 دلار در سال درآمد دارد....
      فقط کادر درمان را بزرگ نکنید، آنها تافته جدا بافته نیستند
      اگر مهندس برق، مکانیک، مهندسی پزشکی و ... نباشد کلا باید درب بیمارستان ها و تمام صنعت را گل گرفت چون هیچی درست کار نمی کند

    • مسعود

      مدرک پزشکی ایران برای آمریکا و کانادا و خیلی از کشورهای اروپایی قابل قبول نیست .برن آنجا باید برن کارهای دیگه انجام بدن.

    • ناشناس

      فقط پزشکی و پرستاری نیست ،شغل های دیگه هم همینه وضعیتشون ،مثل مهندس ها

    • ناشناس

      عجیبه این جامعه پزشکی ایران چرا اینقدر خودخواه و پر توقع هستن خب درسته که درامد توی ایران کمه ولی برا همه هست اگه اینجوری حساب کنی که خب متوسط درامد سالانه مهندسان و حقوقدانان و معلمها و کارگران و....... هم خیلی کمتر از کشورهای اروپایی و امریکاییه چرا ای پزشکا همش کارشونو با درامد مقایسه میکنن . خیر سرشون سوگند نامه خوندن و امضا کردن !!!!!

    • ناشناس

      کارمند علوم پزشکی هستم حقوق مهم نیست کارانه و تعرفه گذاری مهم هست پزشک متخصص دیدم چند صد میلیون کارانه گرفته اما حقوقش بیست سی تومن بوده …پرستار ۶۰میلیون تعرفه گرفته اما حقوقش مثل ما ده پونزده تومنه

    • ناشناس

      اتفاقا من پشیمونم چرا تجربی نخوندم همدوره از داشتم فوق دیپلم مامایی خوند بعد لیسانسش و گرفت الان سرکاره ولز من که یه ضرب قبول شدم رشته امم بالاتر بود بیکار موندم تجربی کمترین بیکاری رو داره اگه خود پزشکی قبول بشن که دیگه عاقبت بخیر میشن

      پاسخ ها

      • ناشناس

        خب حقوق و مزایا و میزان رفاه همه کارمندان مشاغل مثل معلمان، اساتید،ۀ مهندسان و.... در ایران از همتایان خود در کشورهای امریکایی و اروپایی کمتر است . پس همه باید مهاجرت کنند؟

      • ناشناس

        ادم اگه حقوق بخونه و ازمون وکالت قبول بشه درامدش هزار برابر پزشکه و زودترم به درامد میرسه

    • ناشناس

      دکترهادروغگوشدن دستگاه کارت خانشون خرابه نقدی میگیرن

    • ناشناس

      تو همین آشفته بازار پزشکا هنوزم درآمدشون خوبه مخصوصا دندانپزشکا ،زیبایی،جراحا که نونشون تو روغنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج