adexo3
۱۳۹۰۶۸۱
۲۰۸۳
۲۰۸۳
پ

سه واکنش به یک اتفاق

در میان روزنامه‌های پرتیراژ، سه روزنامه به اتفاقات روز گذشته واکنش نشان دادند.

برترین‌ها: در میان روزنامه‌های پرتیراژ، سه روزنامه به اتفاقات روز گذشته واکنش نشان دادند.

روزنامه همشهری در شماره امروز خود درباره محمد قبادلو می‌نویسد:

سه واکنش به یک اتفاق

* این حکم با وجود بررسی چند باره پرونده حاشیه‌هایی را به‌دنبال داشت. ازجمله اینکه ادعا شد قبادلو دچار اختلالات روانی بوده است. در همین ارتباط مرکز رسانه قوه قضاییه در گزارش اعلام کرد: طبق معاینات و بررسی‌های پزشکی قانونی علائم و شواهد از اختلال عمده روانشناسی که باعث فقدان قوه تمیز و کنترل اراده محمد قبادلو شود در زمان وقوع جرم در نامبرده مشاهده نشده و او مسئول اعمال و رفتار خود بوده است.

روزنامه فرهیختگان در بخشی از گزارش مفصلی که درباره محمد قبادلو منتشر کرد و با انتقاد از علی کریمی نوشت است:

سه واکنش به یک اتفاق

علی کریمی از‌جمله لیدرهایی بود که در سال گذشته، مردم را دعوت به خشونت می‌کرد. کریمی در یکی از استوری‌ها و توییت‌هایش بارها از مردم خواسته بود تا با مواد منفجره، سراغ ماموران انتظامی بروند. او تا جایی خشونت را در ناآرامی‌های 1401 نرمالایز کرد که حتی در استوری‌اش، آموزش ساخت کوکتل مولوتف هم به اشتراک گذاشته بود. کریمی حتی در یکی از استوری‌هایش وقتی درگیری‌ها بالا می‌گیرد، خطاب به نیروهای امنیتی می‌نویسد: «بزنی میخوری!» همین کلمات بودند که امثال محمد قبادلو را به قصد زیرگرفتن ماموران  به خیابان کشاندند و داغ جوان روی دل خانواده‌ها گذاشتند.

* در چنین فضایی مشخصا خانواده‌ها که در فضای احساس ناشی از محکومیت فرزندشان هستند، گاهی با این تصور که شاید راهی برای تبرئه فرزندشان وجود داشته باشد، در پازل این افراد بازی می‌کنند و نتیجه مشخص چنین فضایی این می‌شود افرادی که تحت‌تاثیر فضای القا شده دست به کاری که زده بودند، حالا نیز تحت‌تاثیر فضای رسانه‌ای تبدیل به خوراک آنها برای ایجاد دوباره فضای منفی در میان افکار عمومی می‌شوند.

روزنامه سازندگی هم در این رابطه نوشته است:

سه واکنش به یک اتفاق

* حکم دادگاه کیفری یک استان تهران مبنی بر قصاص نفس محمد قبادلو در پرونده به شهادت رساندن یک مامور نیروی انتظامی در جریان ناآرامی‌های سال گذشته، پس از تأیید در دیوان عالی کشور، صبح دیروز اجرا شد.

* همچنین بنا بر اعلام قوه قضاییه حکم اعدام متهم ماهان صدرات مرنی با ارجاع از سوی دیوان عالی کشور به دادگاه هم‌عرض تغییر کرد. طبق رأی دادگاه بدوی، متهم ماهان صدرات مرنی به اتهام «محاربه» به اعدام، از جهت اجتماع و تبانی به تحمل ۶ سال حبس، از جهت فعالیت تبلیغی به تحمل یک سال حبس، از جهت آتش زدن به سه سال حبس و از جهت ایراد ضرب عمدی با چاقو به یک سال حبس و پرداخت دیه در حق شاکی محکوم شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج