اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۹۳۶۵۸
۳۶۶۷
۳۶۶۷
پ

جزئیات حمله آمریکا به مناطق نظامی در سوریه

رسانه‌ها شامگاه جمعه از حملات هوایی به مناطقی در حومه استان دیرالزور سوریه خبر دادند.

ایسنا: رسانه‌ها شامگاه جمعه از حملات هوایی به مناطقی در حومه استان دیرالزور سوریه خبر دادند.

جزئیات حمله آمریکا به مناطق نظامی در سوریه

منابع محلی به شبکه خبری الجزیره گزارش کردند مناطق «حیدریه و الشبلی» در المیادین در حومه دیرالزور هدف قرار گرفتند. این منابع گفتند هواپیماهای ناشناس مناطقی را در جنوب شهر المیادین واقع در شرق استان دیرالزور هدف قرار دادند.

منابع محلی گزارش کردند اطراف شهر البوکمال در شرق دیرالزور نزدیک مرز سوریه و عراق مورد حمله قرار گرفت. در همین حال در حالی که دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که این حملات احتمالا توسط ارتش آمریکا انجام شده است «پالتیکو» به نقل از یک مقام در پنتاگون نوشت، حملات به مناطقی در حومه استان دیرالزور سوریه از جانب آمریکا نبوده است‌.

هم‌زمان ای بی سی نیوز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش کرد در واکنش به حمله به پایگاه نیروهای آمریکایی در اردن، حملات آمریکا در سوریه انجام شده است. رسانه‌های کُرد سوریه نیز گزارش کردند تعداد کشته‌های حملات هوایی به شرق سوریه ۶ نفر است که سه تن از آنها عراقی هستند.

الجزیره به نقل از فاکس نیوز می‌گوید حملات آمریکا در سوریه به عنوان بخشی از یک کارزار طولانی علیه شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران آغاز شده است. یک مقام وزارت دفاع آمریکا به نیویورک‌تایمز گفت ایالات متحده روز جمعه مجموعه‌ای از حملات علیه نیروهای تحت حمایت ایران را در ۶ نقطه در عراق و سوریه انجام داد.

رویترز به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که این حملات تأسیسات مرتبط با سپاه پاسداران ایران را در عراق و سوریه هدف قرار دادند

مرکز فرماندهی نیروهای آمریکا در منطقه در مورد حمله به اهدافی در سوریه و عراق بیانیه داد. در این بیانیه گفته شده است:  نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) حملات هوایی را در عراق و سوریه علیه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و گروه های شبه نظامی وابسته به آن انجام دادند. نیروهای ارتش ایالات متحده بیش از 85 هدف را با هواپیماهای متعدد از جمله بمب‌افکن‌های دوربرد که از ایالات متحده پرواز کردند، هدف قرار دادند. در این حملات هوایی بیش از 125 مهمات دقیق به کار گرفته شد. تاسیساتی که مورد اصابت قرار گرفت شامل عملیات فرماندهی و کنترل، مقرها، مراکز اطلاعاتی، راکت‌ها و موشک‌ها و انبارهای وسایل نقلیه بدون سرنشین (پهپادها) و تاسیسات زنجیره تامین تدارکات و مهمات گروه‌های شبه‌نظامی و حامیان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که حملات علیه نیروهای آمریکایی و ائتلاف را تسهیل می‌کردند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج