adexo3
۱۳۹۶۰۴۳
۵۴۴
۵۴۴
پ

مراقب حرف زدنتان مقابل بزها باشید!

دانشمندان می‌گویند بزها تفاوت بین صدای خوشحال و عصبانی انسان را تشخیص می‌دهند. محققان بر این باورند که ممکن است به خاطر سابقه زندگی کنار انسان‌ها، نوعی حساسیت به لحن صدای ما در حیوانات ایجاد شده باشد. آنها می‌گویند بزها دارای هوش احساسی هستند و می‌توانند آن را با حضور انسان تطبیق بدهند.

چند ثانیه: دانشمندان می‌گویند بزها تفاوت بین صدای خوشحال و عصبانی انسان را تشخیص می‌دهند. محققان بر این باورند که ممکن است به خاطر سابقه زندگی کنار انسان‌ها، نوعی حساسیت به لحن صدای ما در حیوانات ایجاد شده باشد. آنها می‌گویند بزها دارای هوش احساسی هستند و می‌توانند آن را با حضور انسان تطبیق بدهند.

مراقب حرف زدنتان مقابل بزها باشید!

این مطالعه توسط یک تیم بین‌المللی دانشمندان و با همکاری پروفسور آلن مک‌الیوت٬ متخصص رفتارشناسی حیوانات از دانشگاه هنگ‌کنگ انجام شد. از ۲۷ بز نر و ماده با نژاد و سن مختلف در این تحقیق استفاده شد که همگی به تعامل با انسان‌ها عادت داشتند. 

از طریق یک بلندگو جمله «هی! اینجا را نگاه کن» با لحن خوشحال و عصبانی برای آنها پخش شد. متخصصان دریافتند که با تغییر لحن جمله از خوشحال به عصبانی و یا برعکس٬ بزها از خود واکنش نشان داده و مدت طولانی‌تری به بلندگو خیره می‌شدند.

مطالعات قبلی پروفسور مک‌الیوت نشان داده که بزها٬ همانند سگ‌ها و اسب‌ها٬ قادر به تشخیص حالت چهره انسان‌ها هستند اما این تیم تحقیقاتی می‌گوید برای درک بیشتر تاثیر صدای انسان بر حیوانات نیاز به مطالعات بیشتری است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج