adexo3
۱۴۰۱۳۷۸
۱۰۰۰
۱۰۰۰
پ

طرز تهیه غوره پلو، یک غذای اصیل و خوشمزه

یکی از غذاهای خوشمزه و لذیذ که طعم آن برای همیشه زیر زبانتان خواهد ماند همین غوره پلوی مازندرانی است! ترکیب طعم غوره در کنار مرغ همیشه دلنشین و جذاب است و کمتر کسی از آن روگردان می‌شود!

راهنماتو: یکی از غذاهای خوشمزه و لذیذ که طعم آن برای همیشه زیر زبانتان خواهد ماند همین غوره پلوی مازندرانی است! ترکیب طعم غوره در کنار مرغ همیشه دلنشین و جذاب است و کمتر کسی از آن روگردان می‌شود!

طرز تهیه غوره پلو، یک غذای اصیل و خوشمزه

مواد لازم

زعفران دم کرده

به مقدار لازم

برنج

4 پیمانه

پاپریکا و پودر سیر

به مقدار لازم

زرشک تفت داده شده

نصف پیمانه

غوره

نصف لیوان

خلال پسته برای تزئین

1/3 پیمانه

لوبیا چیتی از قبل پخته شده

نصف پیمانه

فلفل سیاه

به مقدار لازم

سینه یا ران مرغ یا ترکیبی از هر دو

۵۰۰ گرم

پودر سوخاری

۲ قاشق غذا خوری

نمک و زردچوبه

به مقدار لازم

رب گوجه رقیق شده

۲ تا ۳ قاشق غذا خوری

پیاز

۱ عدد

 

طرز تهیه:

از آنجا که در مواد اصلی این غذا لوبیا چیتی به چشم می‌خورد بهتر است از قبل آن را خیس کرده و بپزید که زمان زیادی از شما نگیرد. از مدل کنسروی آن هم می‌توانید استفاده کنید البته حتما آب آن را به خوبی بگیرید و سس لوبیاها را هم بشویید که طعم کنسروی آن غالب نشود! پس لوبیایی لازم داریم که در نهایت پختگی قرار داشته باشد!

مرغ ما لازم است که از استخوان جدا شود و بافت کامل گوشتی داشته باشد برای اینکه می‌خواهیم آن را در مخلوط کن ریخته و میکس کنیم! می‌توانید از چرخ گوشت هم استفاده کنید. پیاز را بعد از شستشو و پوست گرفتن به مرغ اضافه کنید تا آن هم در مخلوط کن حسابی خرد بشود و طعم آن با مرغ ترکیب شده و بوی زهم مرغ را تحت تاثیر قرار بدهد! ادویه‌ها را هم به کار بگیرید.

پودر سوخاری را هم به این مواد اضافه کنید و باز هم مخلوط کنید. چیزی که مقابل شما قرار دارد یک بافت نرم و منسجم از مرغ خواهد بود! این مواد را دستکم نیم ساعت در یک ظرف دردار قرار داده و در یخچال بگذارید تا استراحت کند.

در این فاصله به سراغ برنج بروید.

در یک قابلمه آب و نمک بریزید و وقتی جوش آمد برنج شسته شده را به آن اضافه کنید و به مرحله آبکش کردن که رسید این کار را انجام بدهید. برنج نباید کامل بپزد و درحد نیم پز که شد آن را آبکش کنید.

کف قابلمه را روغن ریخته و از ته دیگ دلخواهتان آن را پر کنید. حالا برنج را روی آنها بریزید و در قابلمه را ببندید و اجازه بدهید که بخار کند. بعد از اینکه بخار را در قابلمه مشاهده کردید مقداری روغن روی برنج بریزید و شعله گاز را کم کرده و چند عدد سوراخ در بافت برنج ایجاد کنید و دمکنی بگذارید تا پلوی شما دم بکشد.

دوباره به سراغ مرغ بروید!

از موادی که داخل یخچال قرار دادید به اندازه یک گردوی بزرگ بردارید و در دستتان به آن شکل داده و در یک ماهیتابه حاوی روغن که خوب هم داغ شده است آنها را سرخ کنید. به این وسیله تمام مواد گوشتی را به شکل کوفته‌های یک اندازه درآورده و سرخ کنید و کنار بگذارید.

بعد از اینکه تمام کوفته‌ها آماده شدند همه را به تابه منتقل کنید و زعفران دم کرده روی آنها بریزید و با حرارت گاز و در بسته‌ی تابه اجازه بدهید آرام بپزند و حسابی مغزپخت بشوند.

نوبت به لوبیا چیتی می‌رسد!

لوبیاها را داخل یک تابه بریزید و کمی تفت بدهید. رب گوجه فرنگی را به آنها اضافه کرده و بعد از 2-3 دقیقه تفت خوردن که خامی رب از بین رفت کوفته‌ قلقلی‌های مرغ را به همراه غوره به آن اضافه کنید و آرام آرام ترکیب کنید تا همه با هم به خوبی مخلوط شوند.

برای سرو این غذا در ابتدا توی دیس پلو بریزید و از مخلوط کوفته‌ها و لوبیا روی آن قرار داده و با زرشک و زعفران و در صورت تمایل خلال پسته تزیین بفرمایید.

یک غذای منحصربه فرد و با طعمی تکرار نشدنی پیش روی شماست. نوش جان بفرمایید!

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج