۱۴۰۴۸۶۲
۲۰۳
۲۰۳
پ

نکات مهم درخصوص ایمنی چهارشنبه‌سوری

مهرسروش، معاون آموزش و پژوهش سازمان اورژانس تهران در خصوص اقدامات لازم در صورت بروز مصدومیت در چهارشنبه سوری گفت: شخص می‌تواند با تماس گرفتن با اورژانس دستورالعمل‌های لازم تا زمان رسیدن آمبولانس را اجرا کند. باید در نظر داشت که ترافیک سنگین بوده و مدتی تا رسیدن آمبولانس طول می‌کشد.

عصر ایران: مهرسروش، معاون آموزش و پژوهش سازمان اورژانس تهران در خصوص اقدامات لازم در صورت بروز مصدومیت در چهارشنبه سوری گفت: شخص می‌تواند با تماس گرفتن با اورژانس دستورالعمل‌های لازم تا زمان رسیدن آمبولانس را اجرا کند. باید در نظر داشت که ترافیک سنگین بوده و مدتی تا رسیدن آمبولانس طول می‌کشد.

 نکات مهم درخصوص ایمنی چهارشنبه‌سوری

اولین کار در مواجهه با سوختگی، متوقف کردن فرایند سوختن است. در همین راستا می‌تون از آب ولرم برای متوقف کردن فرایند سوختگی عضو مربوطه استفاده کرد.

معاون آموزش و پژوهش سازمان اورژانس تهران با اشاره به نکات حیاتی در خصوص ایمنی مراسم چهارشنبه سوری گفت: به هیچ عنوان از روش‌های سنتی برای التیام سوختگی‌های درجه ۲ به بالا استفاده نکنید.

سعید مهرسروش، معاون آموزش و پژوهش سازمان اورژانس استان تهران، گفت: مراسم آخرین سه شنبه سال یکی از سنت‌های دیرینه ماست. متأسفانه در سنوات گذشته به علت استفاده از مواد محترقه خطرناک این سنت کمی از شکل اصلی خود فاصله گرفته است. به همین خاطر هر ساله ما تعداد مصدومین بسیاری داریم.

وی افزود: اکنون تمامی دستگاه‌های متولی در خصوص چهارشنبه سوری، از ابتدای اسفند ماه در حال آماده شدن برای خدمت‌رسانی در این شب هستند. با این حال از مردم عزیز می‌خواهیم که در صورت مواجهه با موقعیتی که شخصی مصدوم شده بود، اول از هر چیزی آرامش و خونسردی خود را حفظ کند و با نیروهای مرتبط از جمله اورژانس و آتش‌نشانی تماس گرفته شود.

مهرسروش در خصوص اقدامات لازم در صورت بروز مصدومیت در چهارشنبه سوری افزود: شخص می‌تواند با تماس گرفتن با اورژانس دستورالعمل‌های لازم تا زمان رسیدن آمبولانس را اجرا کند. باید در نظر داشت که ترافیک سنگین بوده و مدتی تا رسیدن آمبولانس طول می‌کشد. اولین کار در مواجهه با سوختگی، متوقف کردن فرایند سوختن است. در همین راستا می‌تون از آب ولرم برای متوقف کردن فرایند سوختگی عضو مربوطه استفاده کرد.

وی در ادامه گفت: بعد از خنک‌سازی، باید به لباس‌های شخص آسیب‌دیده پرداخت. اگر لباس به بدن نچسبیده، باید از تن درآورده شود چرا که لباس خود حامل گرماست. همچنین اگر در نزدیکی قسمت سوخته شده، زیورآلاتی وجود داشت، حتماً خارج شود. در سوختگی‌های درجه ۲ به بالا به هیچ عنوان نباید از پماد استفاده شود. همچنین استفاده از روش‌های سنتی مانند خمیر دندان، سیب زمینی یا آرد در محل سوختگی ریسک عفونت را بالا می‌برد. لذا تنها اقدام پیشنهادی، استفاده از پانسمان خشک و استریل است.

مهرسروش اظهار کرد: اکنون در شهرهای شلوغ روزانه بیش از ۲۰۰ نیرو در قالب موتور آمبولانس در حال خدمت رسانی به مردم هستند. این افراد به عنوان پیشرو به صورت تک‌نفره در محل حاضر می‌شود و بر اساس شرایط شخص آسیب‌دیده آمبولانس را نیز اعزام خواهد کرد. دلیل استفاده از این موتور آمبولانس‌ها صرفاً سرعت آن‌ها در رسیدن به محل است.

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج