۱۴۰۸۵۰۹
۱۰ نظر
۲۶۶۱
۱۰ نظر
۲۶۶۱
پ

اتفاقی که کام مردم را در نوروز حسابی تلخ کرد

آمار تلخی از مرگ و میر تصادفات رانندگی در نوروز منتشر شد.

برترین‌ها: آمار تلخی از مرگ و میر تصادفات رانندگی در نوروز منتشر شد. طی طرح نوروزی امسال ۳۸۳ فقره تصادف منجر به مرگ ثبت شد که با احتساب شمار جان‌باختگان نشان می‌دهد که در هر تصادف ۱.۲ نفر در دم جان باختند که با توجه به شمار جان‌باختگان در مسیر بیمارستان و یا در بیمارستان به طور حتم این آمار افزایش می‌یابد.

در این مدت ۱۰ هزار و ۱۱۲ تصادف جرحی رخ داد که منجر به مصدومیت ۱۲ هزار و ۵۲۱ نفر از جمله سرنشین وسائل نقلیه و عابرین شده است.

 محمد خبر درباره عامل اصلی تلفات جاده‌ای در ایام نوروز گفته بود: گزارش‌های کارشناسی گویای این حقیقت است که بیشتر تصادفات و حوادث جاده ای مربوط به عامل انسانی و بی احتیاطی رانندگان است!

اتفاقی که کام مردم را در نوروز حسابی تلخ کرد

در این خصوص پژمان موسوی خبرنگار متنی نوشت که قابل تامل است:  امروز تعداد کشته‌های جاده‌ها چند نفر بود؟ یه چندتایی بود دیگه! از اولِ تعطیلات نوروز چند نفر؟ فک کنم پونصد و خرده‌ای!

احتمالا این، دیالوگِ مشترکِ خیلی از ماست در هر تعطیلاتی و ریشه‌یابیِ علل و عواملِ آن، نقلِ بحث‌های ما در هر جمع و دورهمی‌ای. موضوعِ مهم اما می‌دانید چیست؟ عادی نشدنِ این همه مرگ و تکراری نشدنِ گفتن و نوشتن از آن از بس که برای‌مان تکرار شده است. راست‌اش فکر می‌کنم نباید این همه مرگ‌ومیر برای ما عادی شود؛ مگر می‌شود تعداد مرگ‌و‌میر تصادفات در ایران با کل مرگ‌ومیر تصادفات رانندگی در اتحادیه اروپا با ۲۷ کشور و جمعیت ۴۵۰ میلیون نفری برابری کند و ما بی‌تفاوت باشیم؟

مگر می‌شود وضعِ راه‌های‌مان را ببینیم و بی‌تفاوت باشیم؟ مگر می‌شود قراضه‌ها و ارابه‌های مرگی را که به اسمِ اتومبیل به ما می‌فروشند را ببینیم و بی‌تفاوت باشیم؟ مگر می‌توان اثرِ مستقیمِ راه و اتومبیل در این همه مرگ‌ومیر را دید و باز هم بی‌تفاوت بود؟

می‌دانم که عاملِ انسانی هم در بروزِ این‌همه مرگ‌ومیر موثر است اما وقتی شخصِ رئیس پلیس راهور صراحتا اعلام می‌کند که بیشترین فوتی تصادفات با پراید، ساینا و پژو ۴۰۵ است، فکر می‌کنم تاکیدِ بیش از حد بر نقشِ عاملِ انسانی، رد گم کردن و اسمِ رمزِ فراموشیِ مقصرانِ اصلیِ این‌همه مرگ‌ومیر است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      مردم بي فرهنگ
      مردم مغرور بي ادب
      مردم قانون گريز
      نتيجش همين ميشه
      البته عدم اطلاع رساني درست دولت هم اضافه ميشه به اينا كه درصدش كمه

    • ناشناس

      مشکل اینجاست که خیلی از افراد وقتی شروع به حرکت برای سفر میکنند، فکر میکنند مسافرت از زمان رسیدن به مقصد شروع میشه.
      در حالی که مسافرت از زمان استارت زدن ماشین شروع میشه، پس هیچ عجله ای نباید کرد.

    • دهراب

      متاسفم که بدون اطلاع قضاوت می‌کنید

    • ناشناس

      هیچ تا بحال به جاده ها دقت کردین که چه اوضاعی دارن اصلا فکر کردین شاید باعث اصلی تصادفات جاده های نا مطلوب هستش . شما چند بار در حین رانندگی بخاطر اینکه داخل چاله نیفتی ناچار شدی در لاین مخالف حرکت کنید؟ همه یا راننده یا کیفیت خودرو را مقصر اصلی میدونن ولی کسی از راهداری حرفی نمی زنه

    • ناشناس

      خودرو ساز ایرانی بجای خودرو بمب و نارنجک تحویل مردم میده !

    • م

      جاده ها افتضاح بودن بخصوص جدیداش !!! هدر دادن بودجه به مراحل حساسی رسیده ! ۹۰٪ بودجه طرحها..... می پره ( بال در میاره)

    • یک قمی

      درسته ماشین ماشین نیست جاده جاده نیست اما خودمونیم وقتی می بینیم تو این وضعیت هستیم حداقل می تونیم با سرعت کمتر و حواس جمع تر رانندگی کنیم تا از خطرهای در کمین در امان باشیم این که دیگه دست خودمون هست.

    • ناشناس

      برای اینکه یکسال همه میرن سر کار و فقط ده روز عید باید یه تفریحی کنن و چون اکثر مسافرت‌ها با ماشین هست و جاده ها شلوغ و ماشین بی کیفیت و راننده خسته و بی حوصله میشه انقدر کشته و زخمی.حداقل تو کل سال سه تا تعطیلی یک هفته‌ای باشه که مردم یکدفعه اینطوری نریزن تو جاده.

    • ناشناس

      اطلاع داشتن نمی خواهدهمه می دانندجاده خراب- ماشین بی کیفیت وخراب- اعصاب هاخرد وبارهم خراب- یعنی خراب درخراب درخراب. این دیگه قضاوت کردن نمی خواهدخودش نمایان است. ضمناایرانیان عادت کردندبایدپای هرموضوعی خون بریزند واگرنشدخروس می کشند.دردعوا خون- چهارشنبه سوری خون- عروسی و عزا خون- مسافرت تفریحی نوروز خون بطورخلاصه خون وخون وبازهم خون چون اینگونه رفتارها درخون ماست.

    • ناشناس

      بیشترین مشکل از عدم ایمنی خودروهاست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج