۱۴۰۸۸۹۴
۲۷۰
۲۷۰
پ

رپورتاژ آگهی

شرایط، مدارک و هزینه دریافت ویزای ایران

در صورتی که اتباع خارجی قصد سفر به ایران را دارند باید آشنایی کامل با شرایط، مدارک و هزینه دریافت ویزای ایران دارند. در این مطلب، به طور کامل به این موضوعات خواهیم پرداخت.

ایران، سرزمینی با تاریخ و فرهنگ غنی، همواره مقصدی جذاب برای گردشگران خارجی است. اما سفر به ایران نیز برای گردشگران خارجی با شرایطی خاص برای دریافت ویزا همراه است. در صورتی که اتباع خارجی قصد سفر به ایران را دارند باید آشنایی کامل با شرایط، مدارک و هزینه دریافت ویزای ایران دارند. در این مطلب، به طور کامل به این موضوعات خواهیم پرداخت.

شرایط، مدارک و هزینه دریافت ویزای ایران

درباره ویزای ایران

ویزای ایران، مجوزی است که به اتباع خارجی اجازه ورود به خاک ایران را می‌دهد. انواع مختلفی از ویزا برای سفر به ایران وجود دارد. بسته به نوع سفر به ایران، هر کدام از اتباع می‌توانند از یکی از انواع ویزاهای ایران استفاده کنند.

ویزای توریستی: برای سفرهای تفریحی و گردشگری کاربرد دارد. این ویزا بری اتباع برخی کشورها مانند کانادا، کلمبیا، افغانستان، پاکستان، سومالی، هند و بنگلادش به صورت فرودگاهی ارائه نمی‌شود و افراد باید از قبل برای دریافت این ویزا اقدام کنند. هزینه ویزای توریستی ایران برای گردشگران 50 دلار و با اعتبار 3 ماهه است. در نظر داشته باشید که این ویزا امکان اقامت 30 روزه را برای گردشگران فراهم می‌کند.

ویزای تجاری: برای سفرهای کاری و بازرگانی این ویزا صادر می‌شود که امکان سه سفر در سال را برای متقاضیان فراهم می‌کند. سفر تجاری با این ویزا به ایران نیازمند داشتن دعوتنامه است. این ویزا به صورت مولتی صادر می‌شود.

شرایط، مدارک و هزینه دریافت ویزای ایران

ویزای درمانی: سیستم درمانی ایران سالانه هزاران گردشگر خارجی را راهی این کشور می‌کند. در صورتی که افراد بخواهند با هدف درمان به ایران سفر کنند باید تمامی مدارک و پرونده پزشکی حود را به همراه نامه پذیرش از سیستم درمانی ارائه دهند. داشتن دیگر شرایط نیز برای دریافت این ویزا ضروری است.

ویزای تحصیلی: برای تحصیل در دانشگاه‌های ایران صادر می‌شود. فرد متقاضی برای دریافت این ویزا باید نامه پذیرش از دانشگاه و دیگر شرایط را دارا باشد.

ویزای زیارتی: برای سفرهای زیارتی به اماکن مذهبی کاربرد دارد و می‌تواند در دسته ویزای توریستی قرار گیرد.

ویزای اقوام و بستگان: این ویزا برای اتباع خارجی که اقوام و بستگان ایرانی دارند مناسب است. فرد متقاضی باید از طریق اقوام خود که مسبت خانوادگی نزدیک دارند دعوتنامه دریافت کنند. این ویزا دارای اعتبار 60 روزه است که امکان اقامت یک ماهه را برای افراد فراهم می‌کند. درصورتی که فرد قصد تمدید این زمان را داشته باشد باید 10 روز قبل از اتمام مهلت اقدام کنند اما در نظر داشته باشید که امکان تمدید این ویزا قطعی نیست.

مدت زمان صدور و اعتبار ویزا

مدت زمان صدور ویزای ایران بسته به نوع ویزا و کشور متقاضی متفاوت است. به طور کلی، ویزای توریستی ایران در عرض 3 تا 5 روز کاری صادر می‌شود. اعتبار ویزای توریستی ایران نیز 30 روز است که می‌توان آن را برای 30 روز دیگر تمدید کرد. در نظر داشته باشید که اتباع برخی از کشورهای خارجی نیازی به دریافت ویزا برای سفر به ایران ندارند. برخی کشورها نیز در تعاملات سیاسی صورت گرفته در مسیر حذف ویزا برای سفر به ایران هستند.

از جمله کشورهایی که اتباع آن برای سفر توریستی به ایران نیازی به ویزا ندارند می‌توان به ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، لبنان، سوریه و مالزی اشاره کرد.

شرایط دریافت ویزای ایران

دریافت ویزای توریستی ایران نیز مانند دیگر کشورها نیازمند داشتن شرایط خاصی است که افراد را برای دریافت این مجوز تایید می‌کند. برای دریافت ویزای ایران، متقاضیان باید شرایط زیر را داشته باشند:

داشتن پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار

تکمیل فرم درخواست ویزا

ارائه دو قطعه عکس پرسنلی

ارائه مدارک شغلی و تمکن مالی

ارائه دعوتنامه از یک فرد یا شرکت ایرانی (برای ویزای توریستی)

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای ایران

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای ایران بسته به نوع ویزا و کشور متقاضی متفاوت است. به طور کلی، مدارک زیر برای دریافت ویزای توریستی ایران عبارت است از:

پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار

فرم درخواست ویزا

دو قطعه عکس پرسنلی

بیمه نامه مسافرتی

رزرو بلیط رفت و برگشت

دعوتنامه از یک فرد یا شرکت ایرانی

پرداخت هزینه ویزا

هزینه دریافت ویزای ایران

هزینه دریافت ویزای ایران بسته به نوع ویزا و کشور متقاضی متفاوت است. به طور کلی، هزینه ویزای توریستی ایران برای اتباع اکثر کشورها 30 تا 150 یورو است.

شرایط، مدارک و هزینه دریافت ویزای ایران

در شرایطی متقاضیان سفر به ایران می‌توانند ویزای فرودگاهی این کشور را دریافت کنند. برای این موضوع فرد باید دو روز قبل از سفر به ایران درخواست آن را به صورت الکترونیکی ثبت کند. پس از آن هزینه 75 تا 150 یورو پرداخت کنند. ویزای فرودگاهی ایران برای گردشگران در فرودگاه‌های امام خمینی، مهرآباد، فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز، فرودگاه شهید دستغیب شیراز و فرودگاه‌های کیش، قشم و بوشهر صادر می‌شود. از همین رو متقاضیان باید در سفر به ایران یکی از این فرودگاه‌ها را به عنوان مقصد خود انتخاب کنند.

نکات مهم برای دریافت ویزای ایران

اگر دوستانی از اتباع کشورهای خارجی دارید که قصد سفر به ایران را دارند، پس از تمام موارد گفته شده باید به نکات مهمی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، توجه کنند:

• متقاضیان باید در هنگام مراجعه به سفارت یا کنسولگری ایران، اصل مدارک را به همراه داشته باشند.

• ترجمه رسمی مدارک به زبان فارسی ضروری است.

• در برخی موارد، ممکن است سفارت یا کنسولگری ایران از متقاضی مصاحبه حضوری بگیرد.

• برای دریافت اطلاعات دقیق و به روز در مورد شرایط و مدارک لازم برای دریافت ویزا، به وب سایت سفارت یا کنسولگری ایران در کشور خود مراجعه کنید.

سفر به ایران با فلای‌تودی

با توجه به توضیحات ارائه شده، دریافت ویزای ایران برای اتباع خارجی فرایند چندان پیچیده‌ای ندارد. افراد با رعایت شرایط و ارائه مدارک لازم، می‌توانند به راحتی ویزای ایران را دریافت کرده و از سفر به این کشور زیبا و تاریخی لذت ببرند. در این شرایط اگر افراد قصد سفر به ایران را دارند می‌توانند به راحتی مسیر دریافت ویزا را از طریق فلای‌تودی دریافت کنند. شرکت خدمات سفر فلای‌تودی به عنوان مرجع تخصصی سفر، خدمات مختلفی مانند رزرو بلیط هواپیما، هتل، تور و ویزا را به متقاضیان ارائه می‌کنند.

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج