۱۴۰۹۱۴۱
۱۸۵۶۱
۱۸۵۶۱
پ

رپورتاژ آگهی

آخرین فرصت تحصیل دانشجویان ایرانی در آمریکا اعلام شد! + جزئیات این خبر

مطابق با آخرین خبرهای به‌گوش‌رسیده، ممکن است فرصت چندانی برای تحصیل آسان دانشجویان ایرانی در آمریکا باقی نمانده باشد.

مطابق با آخرین خبرهای به‌گوش‌رسیده، ممکن است فرصت چندانی برای تحصیل آسان دانشجویان ایرانی در آمریکا باقی نمانده باشد.

آخرین فرصت تحصیل دانشجویان ایرانی در آمریکا اعلام شد! + جزئیات این خبر

بنا به اعلام رسمی دولت آمریکا، انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده قرار است در روز سه‌شنبه، پنجم نوامبر 2024 (15آبان1403) برگزار شود تا از بین جو بایدن و دونالد ترامپ، یکی به‌عنوان چهل‌وهفتمین رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب بشود.

گفتنی است با نزدیک‌شدن به این تاریخ، صحبت‌ها در خصوص شانس بالای ترامپ برای بردن انتخابات افزایش یافته و به‌دنبال آن، نگرانی‌هایی نیز برای متقاضیان مهاجرت به این سرزمین ایجاد شده است؛ از این جمله‌اند عده‌ای از دانشجویان ایرانی که خواهان تحصیل در این کشور بوده‌اند.

آخرین مهلت تحصیل در آمریکا برای ایرانیان

مطابق با آخرین گمانه‌زنی‌ها، در صورت انتخاب مجدد دونالد ترامپ به‌عنوان متصدی دولت آمریکا، وی احتمالا محدودیت‌هایی را برای مردم ایران و سایر کشورهای دنیا وضع خواهد کرد. چنان‌که در دورۀ پیشین ریاست‌جمهوری‌اش نیز سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای را در قبال ایرانیان پیش گرفته بود.

در همین راستا، عده‌ای از کارشناسان معتقدند در صورت برنده‌شدن دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا و روی‌کارآمدن او در سال 2025، دانشجویان ایرانی تنها تا پایان سال 2025 فرصت دارند که بدون سخت‌گیری‌های ترامپ راهی این سرزمین بشوند؛

البته بدیهی است که اگر بایدن برندۀ این رقابت باشد، شرایط متفاوت خواهد بود؛ اما همان‌طور که نظرسنجی‌ها نیز نشان می‌دهند، شانس دونالد ترامپ کمی بیشتر از رئیس‌جمهور فعلی آمریکاست.

آخرین فرصت تحصیل دانشجویان ایرانی در آمریکا اعلام شد! + جزئیات این خبر

وضعیت اخذ ویزای تحصیلی آمریکا چگونه خواهد شد؟

طبق عملکردی که ترامپ در قامت چهل‌وپنجمین رئیس‌جمهور آمریکا از خود به‌جای گذاشته بود، کارشناسان بین‌الملل معتقدند با گزینش مجدد وی، وضعیت اخذ ویزای آمریکا مجددا پیچیده خواهد شد؛ چرا که احتمالا «بَن»ـهای متعدد او، فضا را برای دریافت مجوز ورود به این سرزمین دشوار خواهد کرد.

با این حال، همان‌گونه که در دورۀ پیشین مسئولیت ترامپ نیز مشاهده شد، این ممنوعیت‌های احتمالی نمی‌توانند به‌شکل کامل مانع از تحصیل دانشجویان ایرانی در آمریکا بشوند؛ زیرا بنا بر تجربیات پیشین، همچنان راه‌هایی برای درس‌خواندن در این سرزمین وجود خواهد داشت؛

از جمله اینکه در دورۀ قبلی تصدی‌گری وی نیز، موسساتی مانند موسسۀ مهاجرتی حامی مهاجر توانسته بودند با استفاده از تبصره‌ها و میان‌برهای قانونی، برای بسیاری از متقاضیان خود ویزای تحصیلی آمریکا را دریافت کرده و ایشان را به دانشگاه‌های ایالات متحده برسانند.

دانشجویان ایرانی باید عجله کنند!

با تمامی این تفاسیر، کارشناسان بر این عقیده‌اند که دانشجویان ایرانی علاقه‌مند به تحصیل در آمریکا، باید هرچه سریع‌‌تر اقدامات لازم را برای اخذ ویزای دانشجویی این سرزمین صورت دهند؛ زیرا تا برگزاری انتخابات آمریکا و روی‌کارآمدن رئیس‌جمهور جدید، هنوز زمان زیادی باقی مانده است؛ بنابراین دانشجویان می‌توانند در این مهلت یک‌سال‌ونیمه کارهای لازم را انجام داده و بدون هیچ‌گونه محدودیتی خود را به ایالات متحده برسانند.

ضمنا بنا به گفتۀ مشاوران مهاجرتی، مواردی مانند عدم‌تسلط به زبان انگلیسی نیز مانع اخذ ویزای دانشجویی این سرزمین نمی‌شود؛ زیرا قوانین آمریکا به دانشجویان ایرانی اجازه می‌دهد در این فرصت باقی‌مانده تا انتخابات ریاست‌جمهوری، بدون داشتن مدرک‌زبان نیز ویزای خود را اخذ کنند؛

لذا چنانچه متقاضیان مدرک زبان خود را دریافت نکرده‌اند، به آنان توصیه می‌شود با توجه به محدودیت زمانی، شیوۀ تحصیل در آمریکا بدون مدرک زبان را پی بگیرند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آمریکا رسیده و مشغول‌به‌تحصیل شوند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج