۱۴۱۰۶۰۷
۱۳۰۶
۱۳۰۶
پ

اسرائیل حمله به کنسولگری ایران را رد کرد!

سفیر اسرائیل در مسکو در ادعایی عجیب پس از حمله موشکی این رژیم به ساختمان کنسولگری سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق پایتخت سوریه گفت: حمله به کنسولگری نبود، بلکه به ساختمان نزدیک آن بود!

ایرنا: سفیر اسرائیل در مسکو در ادعایی عجیب پس از حمله موشکی این رژیم به ساختمان کنسولگری سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق پایتخت سوریه گفت: حمله به کنسولگری نبود، بلکه به ساختمان نزدیک آن بود!

اسرائیل حمله به کنسولگری ایران را رد کرد!

خبرگزاری تاس، سیمونا هالپرین روز چهارشنبه در نشستی خبری در مسکو افزود: اسرائیل نمی تواند در مورد حمله به کنسولگری ایران در دمشق چیزی بگوید.

وی در عین حال ابراز اطمینان کرد که حمله نیروی هوایی اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه اصابت نکرده، بلکه به ساختمانی در نزدیکی آن اصابت کرده است!

سفیر رژیم صهیونیستی در فدراسیون روسیه در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره خطر اقدامات تلافی جویانه که می تواند بر نمایندگی‌های دیپلماتیک اسرائیل در سراسر جهان تأثیر بگذارد، گفت: خطر تهدید برای نمایندگی‌های دیپلماتیک اسرائیل همواره وجود داشته است؛ خطر برای دیپلمات‌های اسرائیلی در حال حاضر وجود دارد، قبل از این هم وجود داشت و در آینده هم خواهد بود.

هالپرین در پاسخ به سوال خبرنگار تاس مبنی بر اینکه آیا اسرائیل اجازه درگیری نظامی مستقیم با ایران را می دهد و برای آن آماده است، گفت: اسرائیل همیشه آماده است.

سفیر رژیم صهیونیستی در روسیه همچنین با اشاره به تحولات در مرزهای سرزمین‌های اشغالی فلسطین و لبنان همچنین مدعی شد: اگر جبهه دوم در شمال اسرائیل باز شود، عواقب آن برای لبنان بسیار شدید خواهد بود.

از نشست خبری این دیپلمات صهیونیست، مطلبی درباره جنایات رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه گزارش نشده است. هالپرین در حالی در این نشست ادعای عجیب درباره حمله نکردن اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران را مطرح کرد که شمار زیادی از کشورهای جهان و سازمان ملل متحد، این اقدام رژیم صهیونیستی را محکوم کرده‌اند.

از آن جمله، وزارت امور خارجه روسیه ساعتی پس از حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، این اقدام جنایتکارانه را به شدت محکوم کرد و از اسرائیل خواست که اقدامات غیرقابل قبول خود در منطقه را متوقف کند.

سفیر رژیم صهیونیستی در نخستین‌ ماه‌های نخست فعالیت خود در مسکو به واسطه اظهارات رسانه‌ای خود سابقه احضار به وزارت امور خارجه روسیه را در کارنامه دارد. هالپرین ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ پس از احضار به دلیل اظهارات غیرقابل قبول رسانه ای به مدت ۱۰۰ دقیقه در وزارت خارجه روسیه حضور داشت.

وزارت امور خارجه روسیه در آن زمان اظهارات سفیر اسرائیل در مسکو در گفت و گو با روزنامه کامرسانت را به شدت محکوم و آن را «شروعی بسیار بد برای ماموریت دیپلماتیکی که او قرار است با هدف توسعه روابط دوجانبه آغاز کند» خوانده بود.

سفیر اسرائیل در این مصاحبه از سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به دلیل کم اهمیت جلوه دادن هولوکاست انتقاد کرده و گفته بود که روسیه بیش از حد با گروه فلسطینی حماس صمیمی شده است.

از سوی دیگر، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی پیش از آن، آناتولی ویکتوروف سفیر روسیه در سرزمین‌های اشغالی را در اعتراض به سفر هیاتی از حماس به مسکو احضار کرده بود.

منابع خبری عصر دوشنبه سیزدهم فروردین ۱۴۰۳ از حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان نزدیک سفارت ایران در دمشق خبر دادند که بر اساس آن، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به طور کامل تخریب شد و خودروهای مقابل آن نیز خسارت دیدند؛ جنایتی که تهران اعلام کرد بدون پاسخ نخواهد ماند و رژیم صهیونیستی از ارتکاب آن پشیمان خواهد شد.

در همین رابطه، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای از شهادت سرداران محمدرضا زاهدی و محمدهادی حاج رحیمی و پنج تن از همراهان در جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق خبر داد.

نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه عصر سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ به وقت محلی نیویورک برابر با دوم آوریل ۲۰۲۴ با حضور هیات جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

پیش تر، نمایندگی ایران در سازمان ملل برای محکوم کردن این اقدام به شورای امنیت سازمان ملل نامه ای ارسال کرده و از این شورا خواسته بود که این اقدام جنایتکارانه را به شدیدترین وجه ممکن محکوم و نشستی فوری برای رسیدگی به نقض آشکار هنجارها و اصول حقوق بین‌الملل توسط رژیم اسرائیل برگزار کند.

به دنبال آن، روسیه برگزاری جلسه علنی شورای امنیت سازمان ملل را از کشور مالت که ریاست دوره ای این شورا را در ماه جاری میلادی (آوریل) برعهده دارد، درخواست کرد.

معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه اعلام کرد: مسکو پیش‌نویس بیانیه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرد که در آن حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق محکوم شده است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج