اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۴۱۱۶۴۱
۱۷۲۲
۱۷۲۲
پ

دلیل احساس متفاوت برخی مردم نسبت به حسن نصرالله

روزنامه الاخبار لبنان به تازگی مصاحبه‌ای با محمدجواد روح، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی انجام داده که سوال و جواب‌های آن مورد توجه قرار گرفته است.

برترین‌ها: روزنامه الاخبار لبنان به تازگی مصاحبه‌ای با محمدجواد روح، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی انجام داده که سوال و جواب‌های آن مورد توجه قرار گرفته است. این مصاحبه را هم‌میهن منتشر کرد که بخشی از آن در ادامه آورده شده است.

دلیل احساس متفاوت برخی مردم نسبت به حسن نصرالله

این روزنامه از محمدجواد روح پرسید: مردم ایران چه دیدگاهی نسبت به حسن نصرالله دارند؟

روح پاسخ داد: «نگاه مردم ایران نسبت به سیاست خارجی و مناسبات منطقه‌ای هم برآمده از همان شکافی است که پیشتر عنوان کردم. وقتی خروجی دو گرایش توسعه، امنیت در حکومت و انقلاب، زندگی در سطح جامعه نهایتاً شکاف یا تعارض ایدئولوژی، تغییر را ایجاد کرده است، بنابراین نمادهای ایدئولوژی و انقلابی‌گری با رویکرد منفی آن بخش از جامعه روبه‌رو می‌شوند گرچه با تحلیل سیاست خارجی واقع‌گرایانه که بعضاً در سخنان رهبری هم بیان شده، متحدان منطقه‎ای و نیروهای نیابتی ابزار قدرت ایران هستند.

فارغ از اینکه نظام حاکم در ایران اسلامی یا سکولار باشد (چنانچه شاه هم متحدان منطقه‎ای داشت و از آن بهره می‌بردند) بخشی از رویکرد سیاست خارجی ایران در منطقه پشتوانه منطقی دارد و ایران بالاخره کشوری است که در یک منطقه استراتژیکی و سوق‌الجیشی قرار دارد و با انواع تهدید‌ها مواجه است و کشورهایی که دور تا دور ایران را گرفته‌اند نه آمریکا و اسرائیل، متحدان قومیتی در ایران دارند و ما تجربه تاریخی صفویه و رضاشاه و هجوم‌ها در آن دوران را داریم. پس فارغ از اینکه تصمیم‌گیری جمهوری اسلامی مطرح باشد ما با سابقه تاریخی‌ای که داریم به چنین متحدانی در سطح بین‌الملل نیاز داریم؛ همانطور که سایر کشورها از جمله عربستان، ترکیه و... نیز چنین نیازی دارند.

این رویکرد منطقی در فضای منطقه تحت تاثیر آن شکاف قرار گرفته است به همین خاطر آن نگاه منفی که به اقتدارگرایان، سنت‌گرایان و نهادهای مخالف تغییر در کشور وجود دارد به هر فرد و گروهی که چنین ایدئولوژی‌ای دارد، تعمیم پیدا می‌کند، شکل گرفته است و ممکن است از یک طلبه در خیابان‎های کشور تا حسن نصرالله و حوثی‌ها و حشدالشعبی و... با همین نگاه مردم روبه‌رو شوند. پس بحث این نیست که این متحدان و جبهه مقاومت پشتوانه منطقی دارند یا ندارند بلکه مسئله این است که آن دوگانگی مطرح شده که در کشور شکل گرفته اثرش را بر همه چیز می‌گذارد؛ از جمله بر جنبش مقاومت و نمادهای آن که اصلی‌ترینش سیدحسن نصرالله است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج