adexo3
۱۴۱۳۰۷
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

عقل خریداران خودرو به چشم‌شان است!

از قدیم می‌گفتند "عقل مردم به چشم‌شان است". کارشناسان می‌گویند این مثل حداقل در مورد افراد در زمان انتخاب و خرید خودرو به ویژه خودروهای چینی، صدق می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: از قدیم می‌گفتند "عقل مردم به چشم‌شان است". کارشناسان می‌گویند این مثل حداقل در مورد افراد در زمان انتخاب و خرید خودرو به ویژه خودروهای چینی، صدق می‌کند.

نگاهی به نتایج رده‌بندی کیفی خودروهای تولیدی در کشور و مقایسه آن با گزارش میزان رضایتمندی مشتریان از کیفیت خودروها، این حقیقت را نشان می‌دهد که میزان رضایت مصرف‌کنندگان ایرانی از خودروهایی که براساس جدول رده‌بندی کیفی دارای کیفیت پایین‌تری هستند (عموما چینی)، بیشتر از میزان رضایت آنها از خودروهای با کیفیت بالاتر است.

علی عالی نهاری - مدیر مهندسی بازرسی خودرو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران - در گفت‌وگو‌ با ایسنا درباره علل این موضوع می‌گوید: رضایتمندی یک احساس است و رده‌بندی کیفی یک کار فنی. بنابراین ممکن است مواردی در ارزیابی کیفی وجود داشته باشد که برای ما بسیار مهم است اما مشتریان در مرحله خرید خودرو به آن توجه نکرده و بعدا به آن پی می‌برند.

وی با بیان اینکه بنابراین نمی‌توان به طور صددرصدی میزان رضایتمندی مشتریان را به رده‌بندی کیفی خودروها ارتباط داد، خاطرنشان می‌کند: به عنوان مثال یک خودروی شاسی بلند چینی به قیمت نسبتا مناسبی عرضه شده و خریدار با خود می‌گوید با ۶۰ میلیون تومان خودروی شاسی بلند سوار می‌شوم به همین دلیل احساس خوبی نسبت به آن خودرو به او دست می‌دهد.

مدیر مهندسی بازرسی خودرو شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ادامه می‌دهد: شکل و شمایل خودروهای چینی جدید است. مشتریان پس از مدتی از لحاظ احساسی و بصری با خودروهای قدیمی دچار مشکل می‌شوند به‌گونه‌ای که اگر خودرو، بهترین و با کیفیت‌ترین خودرو نیز باشد بعد از مدتی دوست دارند آن‌را تعویض کنند.

وی اضافه می‌کند: تنوع مدل، شکل و تنوع ظاهر در خودروهای چینی اتفاق افتاده که دقیقا همسو با نگاه مشتریان به مقوله خرید خودرو است اما ما در ارزیابی کیفی این نگاه را نداریم که شکل و ظاهر خودرو چگونه است؟ بلکه نگاه فنی داریم، به‌گونه‌ای که ممکن است آن خودرویی که شکل و شمایل به‌روزتری دارد، در بازرسی‌ها ۱۰ ایراد در آن پیدا شود و طبیعتا نمره کیفی کمتری را کسب کند اما به هر حال مشتری از ظاهر آن خوشش می‌آید.

عالی نهاری خاظرنشان می‌کند: به عنوان مثال مشتری یک ساختمان را از بیرون دیده و از آن خوشش می‌آید اما وقتی به عنوان مهندس ساختمان داخل آن ساختمان می‌روید متوجه می‌شوید که از مواد اولیه نامرغوب برای ساخت آن استفاده شده است و از خرید آن منصرف می‌شوید. در اینجا نگاه از بیرون به ساختمان همان رضایتمندی مشتری بوده و بررسی داخل ساختمان نیز همان کار بازرسان کیفی است.

وی با بیان اینکه من اگر خودم بخواهم خودرو بخرم بیشتر به نتایج بررسی‌های کیفی توجه می‌کنم تا میزان رضایتمندی مشتریان، تصریح می‌کند: به هر حال رضایتمندی مشتریان یک احساس است و رده‌بندی‌های کیفی نتایج بررسی‌ها و بازرسی‌های فنی و کیفی.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد

      هرچی باشه خودروی چینی از خودروی ایرانی که بدتر نیست.قیمت وظاهرشم که از خودروهای ایرانی بهتره.خودروهای ایرانی باطراحی20سال پیش وبیشترقطعاتشم که چینیه.

    • محسن

      حالا مگه خودروهای ایرانی قطعاتشون از کجا میاد؟مگه کیفیتشون از خودروهای چینی بهتره؟ یه سروگردن به نسبت محصولات داخلی از لحاظ امنیت، کیفیت ساخت و قطعات، استاندارد ساخت و هر چیزی که رضایتمندی و ارزیابی کیفی داشته باشه بالاتره. تازه کیفیت چیزیه که تو زضایتمندی مشتری نهفتست. چندین ساله که مردم خودروهای چینی رو نسبت به محصولات داخلی ترجیج میدند و منفعتش رو هم درک کردن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج